Tamiyacup Nederland 2015

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jan de Boeff, 29 jan 2015.

  1. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
  2. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Ik had nog een CC 10A ubec liggen, die is inmiddels gemonteerd en de auto doet het nog steeds, ik heb hem niet kapotgerepareerd, valt alweer mee!

    Nou, komende zondag misschien testen in Lelystad.

    [​IMG]

    Het is krap maar het past precies.

    Wat ik me trouwens al even afvraag is of het handig is de sticker van de motor te halen (fabriekssticker, niet die van de cup) om de koeling te verbeteren, zou dit niet meer schelen dan een fan erop?
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
  3. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
  4. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Wel relevant, ik reageerde op het voorstel waarin ook de motor werd genoemd!!!
    En uit ervaring is gebleken dat er redelijk wat verschil zit in de silvercan motor uit de box ten opzichte van elkaar!!!
    Misschien dat dit de reden was om over te stappen naar de Carson motor, weet dit alleen niet zeker, wellicht dat iemand anders hier meer over weet.

    gr. rene
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De Carson motoren zijn over het algemeen redelijk identiek aan elkaar en met een prijs van een tientje ook zeer goed betaalbaar, een originele Tamiya sivercan is duurder (en trager)
     
  6. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik denk dat als we de SilverCans inkopen bij de organiserende importeur en op een testbankje matchen (wil ik best aan meewerken) dan kunnen we daar best een setje motoren van maken voor een seizoen. Ook weer met stickertjes erop zoals nu ook, dat ze speciaal voor de Cup zijn. Dat ze trager zijn zie ik als een voordeel, terug naar een beginnersklasse, meer afstand naar de Euro TW.

    Hugo
     
  7. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    De Carson is al zuinig met zijn stroomopname, en levert ook nog eens een leuke prestatie mbt de stroomopname, is/was voor lange tijd, goed betrouwbaar en competitief redelijk gelijk, ook wanneer mensen er mee hadden geknoeid, dit alles kon niet gezegd worden van de (verschillende) standaard silvercan kit motoren…en ik denk ook niet dat rijders nog terug willen naar een speelgoed-snelheid…


    Wanneer er gesuggereerd wordt dat de stroopopname van een bep motor de oorzaak is van het mogelijk defect gaan van een ESC, dan is het invoeren van een andere motor, die meer stroomopname kent dan degene die je vervangt, natuurlijk niet verstandig. Het is dan ook in dat opzicht totaal niet meer relevant of deze wel of niet competitief gelijk zou zijn, want je kan hem niet gebruiken, dat was de strekking van mijn verhaal…


    Wanneer (ineens) een ESC zelfs een Carson niet aankan, zoals hier kennelijk gesuggereerd wordt…dan is deze wel erg krap bemeten, mbt de “huidige omstandigheden”! Het is een kwestie van data bekijken over de laatste jaren, is de stroomopname toegenomen?? Wanneer is deze verandering gekomen, wat heeft men veranderd dat dit kon veroorzaken! Op tapijt is de stroomopname ook meestal hoger, omdat de grip hoger wordt afstanden van bocht tot bocht kleiner..ploften er toen ook ESC’s bij bosjes??? Effe een checklist maken over de laatste jaren..ik zie hier alleen maar voorstellen voorbij komen over andere type regelaars of reglement wijzigingen, terwijl kennelijk niemand weet wat nu precies de oorzaak is, alleen suggestief achterklap, daar kan een reglementschrijver (in dit geval Michael) ook niets mee ben ik bang voor!!!
     
  8. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    moet je ze ook gaan onderhouden en dat kost veel tijd.

    op de club rijden we tt klasse met een silvercan we hebben er ongeveer 2x zo veel nodig als rijders zijn puur omdat ze te veel van elkaar verschillen.
    dus denk niet dat vincent hier op zit te wachten daarbij zijn er niet veel mensen met een dyno om ze te testen.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Anders een hogere FDR vastleggen, kan net dat beetje schelen.
     
  10. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Twee aparte dingen;

    Een voorzichtige lobby om de Top Stock minder Top en meer Stock te maken. Los van de ESC. Het verschil met de TW is wat mij betreft te klein, en je ziet dat er, ik denk daardoor, weinig doorstroming naar de TW is. Men blijft liever in de Top Stock.

    De TEU105-BK is bewezen onbetrouwbaar. Ik hoor weinig tot geen problemen met andere ESCs. Bij alle 105 problemen die ik heb ondervonden en bij anderen goed bekeken heb was altijd de BEC de fout, nooit het aandrijfgedeelte. Het is jammer dat Tamiya een beetje achterblijft met de ESC ontwikkeling; geen lipo afslag, geen of te kleine BEC, etc. Ik denk dat ze het een bijzaak vinden, de echte racers kiezen voor electronica van electronica specialisten, die geen chassis ontwikkelen.

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2015
  11. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    denk dat de rede dat er minder door stroom naar TW klasse is puur de kosten.
    met een tt kom je daar niet mee en de TW auto's kosten in nl gewoon te veel plus zijn de onderdelen niet snel voorhanden.

    we kunnen wel alles uit buitenland halen maar dan is de cup snel om zeep want dan trekt Vincent (RHI) zich terug.

    als je iets wil doen zou ik de klasse uit elkaar trekken net al vroeger bij de M auto cup

    Gr.jasper
     
  12. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Weet je wat al die blauwe tt-02 auto's kosten? ;)
     
  13. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    dat kun je in stapjes doen aanschaf van een beetje TW auto is stukken hoger.
    daarbij heb je al dat blauw niet nodig kijk naar bram lagerwei die rijd met bijna standaard auto.
     
  14. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Jasper,

    Wat bedoel je met "uit elkaar trekken"?
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Met de tt-02s kan je best goed meedoen in de Euro TW, die kosten niet veel meer dan een gewonett-02. Als de Top Stock te langzaam wordt om nog leuk te zijn voor ervaren rijders, wordt de drempel naar de Euro TW lager. Nu komen veel ervaren rijders terug naar de Top Stock, terug naar de beginnersklasse. Wel gezellig, maar niet de bedoeling lijkt me.

    Hugo
     
  16. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    @hugo onzin dat je goed mee kan doen met een S hij is iets beter maar blijft een tt met super veel speling.
    @SCTracer als het ware 2 klasse in de eindtelling een "pro" en beginners m-auto had dit altijd zo was heel erg leuk.
     
  17. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    André werd afgelopen race 4e in de Euro TW met een tt-02s...
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Zegt dat iets over de auto, iets over Andre of zegt dat iets over de rest van de rijders?
     
  19. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Je hebt helemaal gelijk, Roelof, en koe ook.
     
  20. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    ik ben het met je eens Hugo dat het nu niet echt een beginners klasse meer is
    maar vind ook niet dat je mensen moet forceren om naar de TW klasse te gaan.
     

Deel Deze Pagina