HugoWs Tamiya Cup avontuur

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 23 mrt 2014.

  1. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
  2. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dank je wel, inderdaad 19e dus.

    Hugo
     
  3. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Jammer dat het niet goed ging, hopelijk gaat het qua privé ook snel beter!
     
  5. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zo, de auto is klaar voor de baan van de Haagse Fiets Cross Club:

    [​IMG]

    Je kan maar beter goed voorbereid zijn, toch?

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2015
  6. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ehhhh Hugo, de Rally-cup is in het begin van dit jaar gereden in Den Haag......... Zondag rijden we Tamiyacup ;)
     
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zo, vanmiddag getrained bij de HFCC. Even zoeken waar we precies naar binnen moesten en toen snel alles uitpakken. Mijn zoon Daniël was ook mee, met een M-01 mini. Hij heeft als er niemand op de baan was met z'n auto gereden, meestal er achteraan hobbelend, en 90% in het gras. Hij lijkt op iemand...

    Ik begon met het rijden met een experiment. Eerst een paar rondjes met gladde banden voor, en vol profiel achter, en dan andersom. Het verschil is merkbaar, met de gladde voor en profiel achter kwispelt de auto veel eerder. Andersom brak de achterkant bijna niet uit. Maar veel grip had ik niet. Na wat proberen met verschillende sets banden, verschillende mate van versletenheid, heb ik een lekker rijdende set gevonden.

    Vervolgens heb ik de eindoverbrenging veranderd. Deze baan is een heel stuk volgas (3/4 van de originele ovale baan, buitenrand van het circuit), maar heeft een heel krap binnencircuit. Na een wat lichtere vertanding verloor ik in vergelijking tot de anderen niet heel veel op de speedway, en reed de auto prettiger op het binnencircuit.

    Na behoorlijk wat rondjes viel me op wat me in Lelystad ook al was opgevallen, alleen de binnenste helf van de voorbanden slijt. Ik rijd met veel camber voor, al zolang ik race. Iedereen waardchuwde me dat die armen gauw stuk gaan, maar ondanks alle schade zijn die nog nooit gesneuveld. Geleid door de bandenslijtage heb ik toch de originele, niet instelbare voorarmen maar eens gemonteerd. Wat een verschil! De auto stuurt veel beter in, en veel voorspelbaarder. Dit had ik eerder moeten proberen.

    Als laatste heb ik de voordempers bovenaan weer naar binnen gesteld, hij stuurt nu fijner dan ooit te voren.

    Toen nog een rondje of 10(!) zonder van de baan te schieten gereden, accu wisselen, nog 15 ronden zonder problemen, fijn.

    Daniël blijkt het talent van z'n vader te hebben, en een gelijke concentratiespanne, dus hij heeft wel lol gehad maar erg goed gaat het nog niet. En zeker niet goed genoeg voor de fighters, en daar heeft hij het geduld ook niet voor. Drie uur daar was eigenlijk al wat teveel.

    Op naar morgen!

    Hugo
     
  8. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Mooi dat je hebt kunnen trainen, helaas moet ik morgen weer op nul beginnen. In Lelystad had ik pas in de 2e finale een goed gevoel over mijn prestaties, die duurde wel lekker lang dus dat was toch niet verkeerd.

    Hoe was het aan de kust vol te houden qua temperatuur?
     
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Het was heerlijk weer. Mijn auto, in de schaduw geparkeerd, meldde bij het vertrek 26 graden. In de zon klom hij naar 31, maar thuis in de zon gaf hij 35 aan. Het scheelde dus echt waar je was.

    Hugo
     
  10. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Verslag race 5 juli 2015, HFCC

    Om 8 uur kwam ik aan bij de fietscrossclub, ik kon nog net in het straatje parkeren. Er was nog voldoende ruimte in de pits, en ik koos een plekje bij de andere minder ervaren piloten. De Cupmotor was ditmaal verkrijgbaar bij Martijn. Even erin sleutelen, en toen viel me op dat ik wel erg veel uitspoor voor had. Niet geheel onlogisch, ik heb de bovenarmen van de voorwielophanging gisteren verlengd, maar de spoorstangen niet. Dus, veel uitspoor. Ook dat meteen gecorrigeerd, alleen stuurde de auto niet meer recht uit, dus met nog 2 minuten te gaan voor de heats begonnen nog snel even de baan op, en trimmen maar. Dat lukt goed.

    De eerste heat gaan verbazingwekkend lekker. Ik rol één keer om over de enige hoge curbstone maar land op mijn wielen, en ik ga één keer te wijd in de lange bocht naar rechts voordat je bij de haarspeld voor de buitenring komt, maar ik kom niet vast te zitten in het gras. Al met al rijd ik redelijk constant voor mijn doen, ik kan me een beetje concentreren en kom zonder inmenging van de baaninzetters aan de finish. Dat is voor het eerst! 12 rondjes in 5.04.

    Ik reed de eerste heat nog met 25/58 tandwielen, en ondanks dat ik niet veel langzamer lijk op de buitenring besluit ik voor heat 2 toch eens de 25/55 te monteren. De tweede heat gaat daardoor minder goed, de auto gaat wel harder maar ik moet daar even aan wennen en maak veel fouten. De snelste rondetijd gaat naar beneden, het totaal is marginaal beter; 12 rondjes in 5.02. Was ik maar 2 tellen sneller…

    De derde heat heb ik weer wat meer concentratie, ik laat de lange overbrenging erin en rijd zowaar weer een nagenoeg foutloze heat. En dat verschil is duidelijk; 13 rondjes in 5.16. Ik heb het voor het eerst sinds tijden ook op de baan weer naar mijn zin. Mijn kop werkt mee en de auto is best goed, nu leer ik ook weer.

    Vlak voor de Sprint finale regent het een beetje, niet erg maar de baan is nat. Ik start als 4e in de B-finale. Dat is voor mijn doen best goed. Ik heb het chassis voorzien van een regenjas van plastic zak materiaal en tape, de banden laat ik zoals ze zijn. Ik ga voorzichtig van start, en na wat zorgvuldig gemeden schermutselingen van andere rijders rijd ik een tijdje op de 3e plaats rond. Helaas is de auto flink onderstuurd en zodra ik iets meer probeer gaat het mis. Ik schiet twee maal op het rechte eind achterstevoren, en in het middengebied is de achterkant veel te los in de krappe bochten, en onderstuur ik in de wijdere bochten. Ook in de grote bochten van de buitenbaan onderstuur, ik kan niet op het gas blijven. Achteraf bedenk ik dat ik de redelijk gladde voorbanden had moeten vervangen voor nieuwe(-re) met veel profiel, dat is in de regen beter. Al met al slordig, ik heb nog nooit op een natte baan gereden, maar toch 5e in deze finale. Ik leg betere banden klaar voor de grote finale, ik weet niet of de baan dan al droog is, of dat het dan alweer regent. Buienradar staat op menig telefoon aan, ook op de mijne…

    Helaas wordt er een enorme bui voorspeld en na de laatste Sprint finale blaast de organisatie de boel af. Ik vind dat heel jammer want ik denk dat ik met betere banden nog iets zou kunnen winnen. De bui die volgde bewees dat het een goede beslissing was van de wedstrijdleiding, ik denk dat ik onder die omstandigheden beter een duikboot had kunnen lenen.

    Ik app naar huis dat we eerder klaar zijn, en krijg meteen filmpje terug geappt van de kinderen die roepen dat ik maar snel thuis moet komen want dat we poffertjes eten. Ergo, ik wacht de prijsuitreiking niet af en spoed mij door de hoosbui naar Wijk terug. In alle snelheid vergeet ik wel de Cup Machine in te leveren. Dat kost me dus weer een tientje extra de volgende keer… Niet dat ik weet hoe ik het ding sneller zou moeten krijgen, maar regels zijn regels vrees ik. Of kan Michael het ding meten / checken? We zien het wel.

    Al met al was het weer een leuke gezellige dag, en met wat meer rust en concentratie van mijn zijde boek ik weer vooruitgang. Dat motiveert ook, en zo versterkt het zichzelf. Kleine opmerking; ik vond de wedstrijdleiding tijdens de race erg aanwezig. Ik heb nog niet eerder penalties uitgereikt zien worden, en inmenging bij mensen die per ongeluk een stukje baan afsnijden en daarna netjes op hun beurt wachten. Ik snap dat wedstrijdleiding nodig is en waardeer de inzet, van mij had het wel net een stapje gezelliger gemogen. C'est le ton qui fait la musique, hoe zeg je dat nou mooi in het Nederlands.

    Hugo
     
  11. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Heb nog even staan kijken bij je Hugo, maar het zag er stukken beter uit. Bij de kwalificatie zat je maar zo'n 6 seconden af van de a-finale dacht ik
     
  12. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik ben met een eigenmaak kap bezig voor de formule 1 auto. Wie het model raadt wint een banaan. Wel zelf op komen halen, en hij is al ingekocht, dus je moet snel zijn. Over de regels kan gecorrespondeerd worden, maar liever niet met mij...

    [​IMG]

    De getekende achtervleugel is van de huidige F103, niet passend bij het model. Er hoort ook nog een voorvleugel bij, maar zover ben ik nog niet.

    Hugo
     
  13. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Was de sponsoring Olivetti Parmalat?

    (Brabham)
     
  14. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Nee! Maar ik snap de gedachte, er zijn wel gelijkende modellen van Brabham idd.

    [​IMG]

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2015
  15. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Hij lijkt wel een beetje op de Ligier JS31 ;-)

    [​IMG]
     
  16. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Daar heb ik naar gekeken, maar daar kom ik met de accu in de F103 niet weg. Wel een gave auto.

    Hugo
     
  17. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Geluksmomentje in vervelende tijden:

    [​IMG]

    Hugo
     
  19. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Zondag samen in Gouda?
     
  20. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Nee, dat niet. Maar er is ineens wel een kans dat ik zondag kom.

    Irrelevante informatie:
    Ik moet vrijdag weg naar Chicago, voor ruim een week. Zakentrip, best leuk, maar ik wil eigenlijk niet. Ik heb hier genoeg te doen, zowel privé als zakelijk. Maar vandaag heb ik bij een nieuwe werkgever getekend, en direct mijn huidge baan opgezegd. En toen mocht ik niet meer naar Amerika. En daar ben ik eigenlijk niet rouwig om. Ik hoop dat dit het begin is van betere tijden, niet alleen zakelijk / financieel.

    Wel jammer dat de auto nog onaangeroerd sinds Den Haag op de plank staat en ik de komende dagen er geen tijd voor heb. Als ik kom zondag moeten we maar zien of alles nog werkt...

    Hugo
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina