Team durango detc410

Discussie in 'Electro onroad' gestart door ErwinRacer, 7 jun 2015.

  1. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Mijn eerste kit, als je het doet, doe het dan goed. ;)
    Meningen, suggesties, allemaal welkom.
    De eerste zelfbouw auto, klaar voor wedstrijden. Chassis kost maar 200 euro, en erg goede reviews, dus tijd terug gekocht. Net paar dagen geleden helemaal compleet gemaakt. Lrp flow competiton, 13,5T Corally motor, savox SC-0251MG (slechte keus, is toch wel erg langzaam) En Spectrum DX2E.
    Kap is redelijk gelukt, eigenwijs ;) dacht wel dat het met een nagelschaartje en schaar netjes zou lukken. NOT. Al is het enige echte probleem de wielkasten, die ik waarschijnlijk nog wel netjes kan maken. Tips?
    Soldeer is ook beter gelukt dan ik dacht, na aankoop van een goede soldeerbout, en wat youtube tutorials.
    Nog tips om het chassis te beschermen? Als ik ga oefenen. Zat aan dempertjes voor een deur te denken.

    Bouwverslag heb ik niet, kan wel zeggen dat de handleiding erg duidelijk is. De auto vloog in elkaar.
    Alle bewegingen zijn heel erg soepel, sommige vijlen het wat bij, dat is bij deze auto zeker niet nodig.
    Ik draaide wel de uprights dol, dat is een probleem van de kit, want een vriend met dezelfde kit, had hetzelfde probleem. Maar met een druppeltje lijm was dat ook opgelost. Niet te veel, want dan lijm je de boel vast. Bij de bouw van de roller voor de rest geen problemen.
    Bij montage van de motor, liep ik tegen het 2e probleem aan. Ik had een lang tandwiel, die was te lang.
    Na wat rond gebel, was een kort tandwiel niet snel te leveren. Maar het advies was een paar ringetjes.
    Werkt perfect. Al doe ik het liever niet. Zal denk ik snel speling in komen, goed in de gaten houden dus.
    Maar goed, wou ook wel eens rijden, dus maar gedaan. Nog geen problemen gehad.
    Pinion en spur gear is ook zo gekocht, mocht ik het kapotmaken.
    Nu oefenen, en wat wedstrijden rijden, kijken of hij een beetje meekomt, en ik natuurlijk;)
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  2. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Het lijkt bijna alsof je je hebt vergist in 1 cijfertje bij de keuze van je servo :)
    De Savox SC-1251MG is wél snel en krachtig (genoeg). Tevens is dat een low profile servo, maw een kleiner formaat wat handiger in te bouwen is...
     
  3. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
  4. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Wellicht dat je met een dremel nog wat fijnafwerking van de wielkasten kan doen...
     
  5. fromp

    fromp

    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Berichten:
    15
    Ben ook van plan geweest deze te kopen als on-road maar naar verluid is het niet makkelijk om aan wisselstukken te komen en zijn deze relatief duur wat de lage prijs zou verklaren voor een high-end chassis.
     
  6. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Waar heb je dit gehoord? Want juist het tegenovergestelde is waar. De onderdelen vind ik erg goedkoop. En de pk racing kan alles prima leveren.
    http://www.pkracing.nl/Team-Durango_DETC410_Spares.jsp
    Ik heb expres naar de prijzen van onderdelen gekeken voordat ik hem kocht. Alles is goedkoper als de meeste race chassis.
    En er zijn een hoop zaken die offroad durango's verkopen, dus ga er vanuit dat die ook gewoon alle onderdelen kunnen bestellen.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2015
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... je moet je afvragen wat er met deze auto aan de hand is. In de wedstrijdwereld zie je hem amper, de startprijs was 400+ euro en daarmee in het segment van alle andere topmerken en ineens wordt deze gedumpt waarbij PK ook niet de winkel is waar een wedstrijdrijder zijn spullen haalt.

    Een Yokomo BD7-RS als voorbeeld is goedkoper en in mijn ogen een betere auto....
     
  8. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik denk dat ik wel een idee hebt wat het probleem is.
    De plastic onderdelen zijn erg breekbaar. Heb nu 3x gereden, en 2x iets kapot gehad. En dan deed ik rustig aan, op een mooie vlakke parkeerplaats.
    De plastic delen breken bij bosjes. De accu houder bijvoorbeeld, gewoon netjes een accu ingehangen, 20 minuten later lag mijn accu half naast de auto, was de houder afgebroken. Die is er gewoon voor bedoeld, dus dat is slecht. Ook al 2 dingen in de wielophanging afgebroken. 1x de suspension arms, 1x de steering blocks. Zo staan ze in de onderdelen lijst, kan even niet op een andere naam komen.
    Dus dat is een probleem. Heb nu een hele hoop plastic delen dubbel besteld, dus hoop dat ik dan een beetje kan blijven rijden. De onderdelen hebben ook helemaal geen flex. De onderdelen van andere auto's die ik had, bewogen nog wat voordat ze braken. Dit plastic niet. Vraag me af of dat by design is, of dat dat gewoon een fout is. Want kan me ook voordelen bedenken, dat het totaal niet beweegt. Dan gaat je wielophanging niet ineens een mm anders staan.
    De wegligging is wel heel erg goed moet ik zeggen. Had harde plastic banden, denk ga even driften. Dat werkte niet. Bleef maar grip krijgen.
    Wel heb ik hem achter wat meer toe in gegeven, dat scheelde heel erg veel, want aan het begin was hij wat tailhappy.
    Heb ook wat met de servo en arm moeten klooien, voordat hij echt goed stuurde.
    De yokomo is ook geen carbon auto. Dat scheelt natuurlijk wel in prijs.
    Wel nieuwschierig, waar haalt de wedstrijdrijder zijn spullen?
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2015
  9. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Bij zijn sponsor/ importeur
     
    ErwinRacer vindt dit leuk.
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Warom moet een goede auto carbon hebben? Ik ken genoeg auto's die met epoxy (FRP) ook goed rijden. Overigens is een aluminium chassis een trend de laatste tijd bij dit soort auto's. Een aantal merken hebben zo een low budget versie van hun racemodellen op de markt gezet waarbij de auto bijna net zo goed is als zijn duurdere tweeling broertje.

    Ik ga geen winkels noemen maar er zijn genoeg winkels (meestal dichtbij de clubs) die het wedstrijdmateriaal verkoopt. PK kan en doet dat ook maar PK is meer een winkel voor de recreatierijder met ook dat soort publiek.
     
  11. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Ho ho. Dat zei ik niet. Alleen carbon is natuurlijk wel duurder als epoxy.
    Wat denken jullie van dat plastic? is dat expres gedaan, of hebben ze de verkeerde soort plastic gebruikt?
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Plastic is ook in de wedstrijdwereld veel gebruikt voor de draagarmen. Veelal is het carbon versterkt kunststof maar dan weer niet met echte vezels.... Het feit dat het breekt geeft aan dat je iets geraakt hebt want uit zichzelf breken doet het zeker niet (vroeger bij sommige auto's wel). Dat dit soort auto's kwetsbaarder zijn dan een TT01 is waar, de plastic delen zijn nu eenmaal stijfer en soms ook dunner waardoor ze wat fragieler worden, op een circuit heb je dan ook geen plots overstekende paaltjes, bomen, stoepranden ed en rij je op vlak asfalt.
     
  13. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb zeker niet iets echt geraakt. Misschien wel wat hard over randen gegaan. Dat bijvoorbeeld de accu bevestiging zomaar breekt, laat dat wel een beetje zien. Dat is niet eens wielophanging, er zat alleen een accu in (op de correcte manier) En brak gewoon af.
    Ik rijd ook op een heel vlakke parkeerplaats. Al zitten er wel randen tussen de plaatsen, dus daar is hij wel hard overheen gegaan. Daar kan het door kapot gegaan zijn, maar echte klappen heeft hij niet gehad.
    Snap natuurlijk dat een wedstrijd auto een stuk fragieler is als een tt01. Maar als je bij elke keer rijden kan stoppen omdat er weer iets kapot is, dan is de lol er snel vanaf.
    Het enige wat hij geraakt heeft, is de lijnen tussen de parkeerplaatsen. Van dat witte spul wat ook op de weg ligt. Het is natuurlijk een verhoging in het asfalt, maar niet heel veel.
    Moet wel zeggen dat het mijn eerste wedstrijd auto is, dus of er verschil is met een tamiya of xray weet ik eigenlijk niet. Maar die lijken op de baan een stuk minder teer, die heb ik behoorlijke klappen zien maken. Als ik dat met mijn auto zou doen, kan ik onderdelen rapen denk ik.
     
  14. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik rij nu ruim een half jaar met de Durango(gemiddeld 2-3 pakketen per week plus een aantal races) en er is naar mijn idee helemaal niets mis met deze auto. Tot nu toe heb ik alleen een plastic spool outdrive stuk gereden, en dat was bij een heel harde klap. Vervangen door een stalen en nooit meer problemen gehad. Verder heb ik nog helemaal niets stuk gereden. Ook de alu aandrijfassen blijven ondanks mijn bedenking recht.
    De kunststof delen bevatten iets minder vezels als bijvoorbeeld Xray, en daardoor willen boutjes er wel eens uitkomen. Dit is eenvoudig op te lossen door er langere in te draaien.
    De wegligging van de Durango is vergelijkbaar met die van de andere topmerken en dik in orde. Ook de duurzaamheid van de delen is vergelijkbaar.
    De lage prijs komt simpelweg doordat er veel te veel geproduceerd zijn (of in het begin te weinig verkocht het is maar net hoe je het bekijkt), en de fabricant van de grote voorraad af wil. De prijs sterk verlagen is daarvoor een mooi middel wat ook in de grote mensen wereld vaak gedaan wordt.
     
  15. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Toch bijzonder dat ik dan zo veel kapot heb. Kan natuurlijk ook stomweg pech zijn. Al rijd ik natuurlijk op een parkeerplaats, en jij zo te horen alleen op de baan.
    Heeft er iemand nog tips voor niet al te dure banden? Gewoon wedstrijd banden. De banden die ik nu gebruik slijten echt overdreven snel. Dus zoek banden die wat minder snel slijten, maar wel goede grip hebben. Die ik er nu onder heb zitten gaan 1 accupack mee (6600) Dat is dus wel heel snel.
    @ErikJan draaide jij ook de uprights(voor) dol?
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2015
  16. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Even een paar tips, je mag op de motordraden best wat meer soldeer gebruiken, de koperen randjes moeten juist wel voorzien zijn van soldeer voor een goede sterke verbinding.

    De wielkasten van de body kan je het best met een kromme (lexaan-)schaar goed uitknippen.

    [​IMG]

    Qua banden gebruiken de wedstrijdrijders tegenwoordig veelal de Ride Rex 34, gaan lang mee en zijn erg goed!

    [​IMG]
     
  17. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Bedankt voor de tips!
    De motor zit nu goed vast, krijg de draden er zeker niet zomaar af, en hij maakt ook goed contact. Dus ik laat het even zo, maar goed om te weten, volgende keer doe ik er wat meer op. Een andere motor moet er toch binnenkort op komen.
    De schaar ga ik ook zeker kopen bij mijn volgende body.
    Die banden ga ik ook zeker kopen. Want elke accu een setje banden begint een beetje te gek te worden ;)
     
  18. fromp

    fromp

    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Berichten:
    15
    Ik bedoel dan ook bij mijn lokale shop erwin, op het net vindt je alles en met een beetje zoekwerk ook redelijk goedkoop, klopt allemaal maar ik koop alles om de hoek, heb ik heel goede service en kan ik altijd terecht met mijn vragen en dat doet ook veel voor me hoor. Ik heb het niet zo voor online winkels want zolang alles goed gaat is er geen probleem maar die beginnen meestal als er iets fout gaat, kun je alles terugsturen, auto in beste geval maar weekje kwijt en heb je nog steeds geen flauw idee waarom het misging, om maar te zwijgen over de verzendkosten die telkens oplopen. De prijzen verschillen bij mijn winkel niet zo heel veel van de prijzen op het net maar hij verdeelt durango niet dus daar zal wel de reden liggen dat hij moeilijker aan stukken raakt en deze ook duurder zijn.
     
  19. ErwinRacer

    ErwinRacer

    Lid geworden:
    7 jun 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Eindhoven
    Tja ik heb altijd al online besteld, is begonnen bij conrad. Daar kwamen mijn eerste auto's vandaan. Nooit geen problemen mee gehad, en ik heb nog nooit iets van modelbouw hoeven terugbrengen.
    Heb nooit echt grote problemen gehad, alleen maar dingetjes die afbraken, en bij mn nitro had ik vaak tandwielen kapot.
    Maar dit waren allemaal relatief kleine dingen, draagarmen enz.
    Dan bestel ik een paar nieuwe. Daar heb ik geen modelbouwzaak voor nodig. Heb eigenlijk nooit echt een modelbouwzaak nodig. Alleen de eerste keer mijn nitro starten was lastig, en had ik wel een winkel bij nodig. Maar sindsdien heb ik het allemaal zelf gedaan.
    Het terugsturen van modelbouw vind ik zoeizo al een moeilijk verhaal, want 9 van de 10 keer rijden de mensen het zelf kapot, en dan gaan ze terug naar de winkel. Ik repareer het dan gewoon zelf. Als er echt grote productie problemen zijn, snap ik het, maar dan neemt een online zaak het net zo makkelijk terug als de modelbouwzaak om de hoek.
    Meestal hebben de zaken die bij mij in de buurt zitten niet wat ik wil hebben. Ook heb ik maar heel weinig echte goede winkels gezien.
    Ook zoek ik graag eerst alles uitgebreid uit. Dat is ook wat makkelijker op internet.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Vind je? Gebruikerservaringen zijn vaak ver van objectief. Als ze de auto rondom een boom gevouwen hebben is het een slechte auto. Magazines lijken daarin beter maar als ze geen negatieve punten willen weergeven moet je je afvragen of de review voor de lezer of de sponsor is geschreven....

    Het zelf vasthouden van een auto (en andere spullen) en er een goed oog op laten vallen is altijd nog het beste.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina