Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

  1. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Deze??
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ook een mooie, maar die is net iets later. SCTracer had gelijk, de 156/85 om precies te zijn.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Die vlammenwerper moet ik nog iets op bedenken...

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2015
  3. Erwinreede

    Erwinreede

    Lid geworden:
    17 dec 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amerongen
    Hallo, Mijn f103 is ook binnen. Ik ga eerst mee leren rijden en dan ooit misschien een tamiya cup wedstrijd meepikken. Hij is helemaal origineel, raden jullie een aantal optie's aan die ik eigenlijk nodig zou moeten hebben?

    Groeten,
    Erwin
     
  4. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Wat voor eentje heb je? (Foto?) Er is eindeloos veel aan up te graden, mij werd aangeraden:

    Reinforced front suspension arms
    F104 rear axle(none carbon)
    F104 pro diff
    One piece trust bearing for the diff
    Alloy motormount with height adjusters
    Soft t-bar
    Ball suspension mount(use only the rearpart)
    Ceramic diff balls
    Exotec 48DP spur(yes you can and may use them)
    Use f104 front tires because you can play more with ride height and wear them more to the rim
    Use the alloy front steering knuckles from the F104ProII or F104 WGP as you can then adjust the front ride height better

    Origineel advies van Tazman, geschreven op RCTech.

    Als je nog een 3-voudige plaatdemper hebt kan je die ook upgraden naar de nieuwere enkelvoudige.

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2015
  5. Erwinreede

    Erwinreede

    Lid geworden:
    17 dec 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amerongen
    Het is volgens mij een gewone f103, heb er weinig of geen verstand van. Maar voor €39 kon ik hem niet bij zijn vorige eigenaar laten.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven want ik moet eerst mee leren rijden. Je hebt net als een tt wel een aantal opties die je eigenlijk vanaf het begin nodig hebt. Ik zat te denken aan een demper, aandrijfas en nog een paar kleine dingen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Begin gewoon met verse banden en eventueel een F1104 achteras (met diff). De velgmaat van de F104 is anders en tegenwoordig ook een standaard.
     
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik heb geen toestemming om de plaatjes te bekijken... En dat wil ik toch zoooo graag...

    Hugo
     
  8. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Als ik jouw lijstje zie Hugo, dan kan je beter een nieuwe (of een licht gebruikte) TRF101 kopen ;-)
     
  9. Erwinreede

    Erwinreede

    Lid geworden:
    17 dec 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amerongen
    Ook niet als inlogt? Ik stuur ze ook wel via de mail naar jou.

    Is dat deze?
    http://www.the-border.com/Tamiya-F104-Aluminum-Dif.-Housing-Set-54158.html

    Staan zoveel dingen met diff bij the border dat ik niet weet welke het is.
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Foto's zichtbaar gemaakt, de privacy stond verkeerd.

    Idd, dat is de Pro diff

     
  11. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ach, ik bouw een compleet nieuwe F103 uit onderdelen voor ongeveer € 125,- met al die hop-ups. Vind ik geen slechte deal, en ik doe het in stapjes.

    Erwin; je hebt een latere F103, gewoon inderdaad goede banden erop en oefenen maar. Later dif en achterpod upgraden, enzovoort. Tegen de tijd dat jij beter bent dan de auto kan je gaan upgraden.

    Hugo
     
  12. Erwinreede

    Erwinreede

    Lid geworden:
    17 dec 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amerongen
    Oke, dan houd het gewoon op nieuwe banden. Misschien dat ik binnenkort onderdelen bestel.
    Welke banden raden jullie mij aan? ben echt een noob daarin. Had al gemaild naar de the border maar nog geen reactie gehad tot op heden.
     
  13. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Indien je nog nooit eerder F1 hebt gereden met de F103 of enige andere f1 model, kan ik je GP speed F103 25 shore achter en F104 45 shore voor aanraden.
    Goed alternatief zijn de CQ banden, soft achter en hard voor.

    Mvg Roy
     
  14. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Verstandige keuze. Standaard is de auto al goed. Noodzakelijke opties zijn er niet, wel verbeteringen, maar die kunnen wachten.

    25 shore is wel heel zacht, ik adviseer 36 achter en 45 of 40 voor
     
  15. snor

    snor

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    157
    Ik zou er eerst ook nog niet te veel aan doen. Goede banden (zoals marten aangeeft) en eventueel verstelbare stuurstangen en een goede servo saver. Mijn ervaring met de standaard tamiya saver is dat ie nog wel eens door wil slaan. En een olie gevulde demper (een plastic tamiya voldoet)
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien ken je het idee van een frictiedemper miet maar onder het ronde plaatje bovenop moet een dikke siliconenstroop komen (gear diff oil) wat de dempingswerking geeft.

    Geen olie gevulde dempers nodig....
     
  17. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Wrijvingsdemper is te zwak om voor-achter beweging op te vangen. Maak je hem stijver, is links-rechts te zwaar. Oliedemper is de eerste verandering, dit chassis heeft nog alleen een veer.
    Servosaver is wel aan te raden, deze is binnen de kortste keren onbetrouwbaar.
     
  18. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Idd wbt de friktie demper.
    Zorg voor een goede centre demper met verschillende sterkte veren en olie soorten.
    Wat Marten aan geeft is dat als je de voorwaartse beweging gaat dempen, dit ook direct gaat gebeuren voor de zijwaartse en dat is niet wenselijk daar deze 2 bewegingen onafhankelijk van elkaar af te stellen moeten zijn voor een optimale afstelling.
    Daarom is in de latere Tamiya modellen en ook andere merken een centre shock en een aparte zijdemper/tube gemonteerd.
    Mocht je een keer in de buurt van Deventer zijn tijdens een wedstrijd kun je het Marten persoonlijk vragen ;)

    Mvg Roy
     
  19. Erwinreede

    Erwinreede

    Lid geworden:
    17 dec 2014
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amerongen
    Bedankt voor alle informatie/hulp. Ik ga even goed sparen om een aantal dingen in 1x te kunnen kopen. Tot dat zover is ga ik eerst helemaal standaard met alles rijden.
     
  20. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    MOD: Dat mag dus niet!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2015

Deel Deze Pagina