Hoi Robert , Je draadje nog even weer doorgenomen . Vindt het zeer leuk, interessant en knap wat je tot nu toe gemaakt heb.En inderdaad... "en daarna weer even aan de bak, moet deze zomer toch wel vliegen" Heb ergens iets van je gelezen ha ha , tja altijd gevaarlijk ergens berichtjes achter te laten ... Robert Mooi! binnenkort toch maar verder met de afbouw van mn F5J.. kan ik ook meedoen haha 27 mei om 21:10 · En dat meedoen is dan op het veld van OLC http://www.flyolc.nl/
heveltjes zitten aan de onderkant. Gewicht is wel redelijk, vleugel zit kant en klaar op 357 gram. alleen de hardpoints nog uitboren. volgende stap word de romp.
Hij is eindelijk de lucht in geweest! Eerste tests lijken goed, zwaartepunt mag nog wat verder naar achteren. Eerste vlucht was met een 2s 1300, soldeerbout was overleden en regelaar had een stekker die ik alleen aan een 2s accu had, vermogen hield niet over. Inmiddels nieuwe stekker erop gesoldeerd zodat er een lichtere 3s 610 in past, beter voor het vermogen en zwaartepunt. Zit nu rond de 640 gram vliegklaar. Komende week vakantie dus genoeg tijd om te testen. Flaps alleen helaas nog niet werkend omdat ik nog de instellingen in de zender moet uitvogelen.
Planning is om vanmiddag even naar odoorn te gaan inderdaad Foto's uploaden is lastig op het moment Door een kapotte laptop.
Robert, leuk dat ik gisteren even mocht knuppelen, de eerste indrukken als het om het vliegen gaat zijn erg goed. Je gaf zelf al aan dat er nog wat verbeteringen mogelijk zijn, vind ook top dat je F3K techniek gebruik zodat je het achter licht kunt houden. Ben benieuwd wanneer de kist 2.0 in productie gaat, ik neem graag een optie op de eerste
na wat pech met kapotte laptop heb ik nu eindelijk weer de volledige beschikking tot een laptop en dus tot het posten op het forum. filmpje is laatst al gemaakt, laag startje van 25 a 30 meter en snel vluchtje. er zijn zeker nog verbeteringen toe te voegen waarvan ik een paar zal uitvoeren de komende tijd. maar tot die tijd heb ik wel alvast een filmpje:
Ik was een stille volger van je draadje maar moet nu echt even kwijt dat je een waanzinning mooi kistje heb gebouwd! Ziet er in het filmpje uit als een absolute f5j-winner!
is zeker geen verkeerd vliegtuigje geworden. Helaas zie ik nog wel veel ruimte voor verbetering, Groter kielvlak, eventueel de staartboom iets inkorten. En daarna wil ik misschien toch de v-stelling ind e vleugeltippen iets vergroten, maar dat is nog afhankelijk van het effect van het vergrootte kielvlak. Ik denk namelijk dat het nog een stuk beter kan gaan vliegen als het nu doet.
Het vergroten van de V-stelling zal een groter kielvlak wenselijk maken, en niet andersom. Meer V-stelling zal de Dutch Roll eigenschappen verergeren als het kielvlak niet mee groter wordt. Een te groot kielvlak (in verhouding met de V-stelling) zal spiraalinstabiliteit tot gevolg hebben, waardoor je toestel de neiging krijgt steeds verder in een (thermiek) bocht te duiken. Rick