moet niet gekker worden !!

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door fusuno, 12 aug 2015.

  1. fusuno

    fusuno

    Lid geworden:
    13 okt 2014
    Berichten:
    93
    Locatie:
    grave
    blade heeft alweer een nieuwe telg toegevoegd aan het assortiment !o_O
    pas geleden de 230 nu is het de 270.
    een heli in de 300 klasse (alsof die er nog niet was!? )
    hier een citaat van rcgroups:

    I got this info directly from Miss Kim at Horizon Hobby. This is some "fresh" news!!

    The 270 CFX is 300 class compact power house with all new bail out features.
    • 6s powered heli
    • Blade length is 270mm
    • Has digital metal gear servos - same as in 360 CFX
    • Castle Talon 35 speed control
    • Full aluminum rotor head and swash plate
    • Helical main gear I
    • Spektrum AR7210BX rx and fly bar combo
    • Panic recovery (bailout)
    • Cost is $480


    This thing is so new there are no links yet.

    berichtje is van 6 aug. jl.

    hier nog wat foto`s: thumb-P1030166.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    nee dat meen je niet ... weer een rommel apparaat.

    ik heb filmpjes van die 230 gezien ... man man man, die staart lijkt wel een mug.


    nou what's next ... de 280?
     
  3. fusuno

    fusuno

    Lid geworden:
    13 okt 2014
    Berichten:
    93
    Locatie:
    grave
    waarschijnlijk, of de 275:D
     
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    272.5 V1
     
  5. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    nee maar met alle respect , op de club vliegt iemand met een 450 van blade.
    Prima modelletje, vliegt leuk en een perfecte heli om wat bochten e.d. mee te oefenen.

    maar wat blade toch allemaal aan het uitspoken is met die kleine modellen, en ook zo veel achter elkaar uit brengen.
    Wat is je doel vraag ik me dan toch echt af.

    Ooit nagedacht over 't upgraden van je huidige modellen?
    Er zijn toch wel een aantal modellen van blade die serieus verbeteringen nodig hebben.

    Ik vind 't maar een raar iets ..
     
  6. fusuno

    fusuno

    Lid geworden:
    13 okt 2014
    Berichten:
    93
    Locatie:
    grave
    gewoon een opgesmukte 300 cfx die onder een andere naam verder gaat......
    knap aan de prijs voor zo`n mug:confused:
     
  7. fusuno

    fusuno

    Lid geworden:
    13 okt 2014
    Berichten:
    93
    Locatie:
    grave
    kwantiteit boven kwaliteit !
    hoe kunnen we het snelst geld binnen harken
     
  8. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    Zonde zonde ...
     
  9. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Weet niet of het honderd procent klopt maar ik dacht dat Blade stopt met het maken van grotere modellen, zoals bvb de 700 size, dit vanwege te hoge ontwikkelingskosten... die onlangs uitgebrachte nieuwe 360 zou hun grootste model heli worden.

    Maar al die nieuwe kleintjes op de markt brengen kost toch ook wel wat denk ik,missch willen ze hun echt op de beginners richten en wat "goedkope " instap modellen maken..


    Heb een 450 3d gehad,nogal plastiekerig ding vond ik, mini Titan van bvb thunder tiger zit veel degelijker in elkaar.
     
  10. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik heb de laatste uitvoering van de 450X ( de gele ) met schuine vertanding main gear, en metal servo's en nog een paar upgrate's , maar dit vind ik voor zijn geld een prima toestel, zou hem niet willen ruilen voor deze 270CFX omdat hij ook een stuk duurder is:rolleyes:
     
  11. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    @easy

    Zijn ze al mee gestopt..

    700 is discontinued, spares weet ik niet

    500 gaat er ook uit geloof ik en de 600 en 550 zijn er al uit of hebben ze niet gehad dacht ik.


    *
     
  12. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    550 en 600 size was er wel degelijk maar geen verkoopssucces blijkbaar, voor het zelfde bedrag dat die heli's kosten kon je kwalitatief betere heli's kopen waarsch. Het design van de 550 en 600 was wel niet lelijk vind ik.

    Mvg
     
  13. servor1986

    servor1986

    Lid geworden:
    5 dec 2012
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Zeeland, Walcheren
    550 wist ik 600 was ik niet zeker van of die ook echt in productie geweest is.

    Ken iemand met een 700x, vind hem wel mooi maar zou er geen moeten hebben..

    Vind blade een duur en kwalitatief matig merk. Leuk om mee te beginnen als instap, zeer laagdrempelig met bijvoorbeeld mcpx maar verder zou ik er geen cent aan uitgeven.
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Oxy achterna met deze laatste ? Kleine superbommekes.
     
  15. Smaug

    Smaug

    Lid geworden:
    25 mrt 2015
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Heerlen
    Ik ben een noob op dit gebied maar heb je voor dat geld niet ook een mooie t-rex van minimaal dezelfde maat of groter? En die zijn toch ook beter of niet?
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    kortgezegd, de groter, des te stabieler uit zichzelf.
    keerzijde is dat groter ook gevaarlijker wordt..

    in mijn optiek maken al die miniscule maatverschillen geen fluit uit.
    een frame en mechaniek is bij een correct samengestelde heli ongeveer 1/3 van de totaalprijs van de heli.
    de electronica is dus 2/3. alleen die iets kleinere heli vliegt wel met dezelfde setup als de 450, als voorbeeld.
    een 300 zal ong dezelfde setup hebben als de 350. enzovoorts enzovoorts.
    dus in verhouding wordt je electronica (veel) duurder.
    en je maakt het jezelf moeilijk als je onderdelen zoekt.

    iedere blad fabrikant heeft de 325 (iets groter of iets kleiner ) in het assortiment(325 is de maat voor een 450)
    al die kleine maatvariaties zorgen ervoor dat lang niet alle fabrikanten weer een nieuwe maat blad gaan maken..
    de 450 (en andere standaardmaten) hebben een soort standaardonderdelen, zoals motor, accu etc. voor een nieuwe maat moeten er dus ook weer nieuwe onderdelen komen..

    enzovoorts.
    als een maat iets toevoegd, juich ik het toe..
    de 250 toendertijd, maatje mcpx, etc, ,voegt in mijn ogen iets toe.
    de 550 vind ik al wat discutabel, gat tussen de 500 en de 600 is niet groot. en veel onderdelen van de align 550 zijn gedeeld met de 600, dus waarom dan toch de tussenmaat?
    nu al die maten tussen de 250 en 450.. alsof men even niet meer weet waar men kan verbeteren (zieltjes winnen, zorgen dst mensen kopen) , dus dat men maar nieuwe maten gaat verzinnen...
     

Deel Deze Pagina