Van de week weer verder gebouwd aan de ZMR want als laatste was het frame nu binnengekomen (en die was als eerste besteld). bodemplaat en armpjes komen erop Ik vind dat prik-in systeem van deze PDB stoer; de Naze32 zit 1 cm boven het board en een kwartslag gedraaid zodat je makkelijk de USB kunt inpluggen. De enigste connector die eraan komt is die van de ontvanger, de rest wordt door het board geleid. Gaat je Naze stuk dan trek je hem eruit en plug je er een nieuwe in. De micro MinimOSD werkt net zo, en die is echt micro met een 15x15mm afmeting. ESC's en motoren worden gekortwiekt want dat zijn wel erg lange draden allemaal. Ik haal er in totaal zo'n 18 gram aan overtollig siliconen en koper vanaf alsook het plastic omhulsel van de ontvanger, krimpkousje erom en klaar. Armpjes zijn vastgezet met 10mm M3 nylon boutjes en moertjes, 2 stuks per arm (vast genoeg) en door de andere 2 gaatjes een tiewrap waar ook de ESC draden mee vastgezet worden. Het idee is dat de boutjes stuk mogen met een harde crash en de arm/motor niet. We zullen het meemaken. En dan is'tie helemaal klaar Ga je Cleanflight erop zetten en afregelen, kom je erachter dat een ESC stuk is want 1 motor "klappert". Geen extra ESC's of motors meebesteld (dom) dus weer 2 dagen wachten op een nieuwe ESC (DYS BLheli20A). Na levering van de ESC deze meteen verwisseld, kom je erachter dat niet de ESC maar de motor stuk is (Cobra 2300kv, D.O.A.)... en die zijn momenteel niet leverbaar... Lekker dan. Moraal van het verhaal: Bestel meer dan je nodig bent want er gaat gewoon iets mis. Dus, ik wacht nog even langer. Ondertussen maar wat klooien met m'n vliegtuigjes en boten
Ook hier bezig met het opbouwen van hetzelfde PDB, alleen met eigen gemaakt frame en armen... uiteraard weer aangepast aan eigen behoeftes.. De verbrede armen zijn nu nog 3mm maar worden veranderd naar 5mm CFK.
verleden week mijn zmr 250 v2 besteld zonder elektronica. Die ga ik probere, zelf samenstellen. Ben er wel nog niet uit of ik 4s of 3s ga vliegen. Stel ik neem cobra 2206 1950kv motoren en esc's die 15 amps aankunnen. Kan ik daar dan later gemakkelijk 4s aanhangen. Props aanpassen en voltage stepdown voor fpv gear installeren? Ook welke flightcontroller is goed. Naze32/flip32? zonder gps functies Ik vlieg momenteel enkel GPS of autolevel met mijn F450. Nu blijkt om echt goed te kunnen vliegen met 250 frame je dit best doet in acro mode. Als ik dit doe in FPV freerider... (slik ) Is de learning curve redelijk steil? Heb wel nog wat vroegere heli ervaring trex 450 maar daar was ik niet echt een held mee.
Je typt het verkeerd: als je goed kan vliegen dan stap je over op acro mode Ik trek er een jaartje voor uit in ieder geval om goed te kunnen vliegen. Volgend jaar rond deze tijd moet ik redelijk kunnen meekomen. De Naze32 acro is speciaal ontwikkeld voor racers, de motoren worden meer gebruikt op 4S racers maar kunnen natuurlijk ook op 3S. Let dan wel op de grote van de props en je stroomverbruik.
Van level naar acro is niet lastig. Je moet beginnen met je realiseren dat t gewoon verschillende dingen zijn. Je kan GPS/level misschien perfect vliegen, en dan dramatisch zijn in acro. Ik zou je persoonlijk adviseren gewoon dat te doen waar je je goed bij voelt. Wil je acro vliegen, doe dat gewoon meteen. Je zal t toch moeten leren dus gewoon tijd in steken. Vriend van me is op acro begonnen zonder enige ervaring en na 5 vluchten gaat t al aardig!
Ben aant oefenen in fpv free rider. Lukt wel aardig als het low rates is. Welke bril vliegen jullie. Heb een quanum liggen maar moet deze nog installeren. Rest van fpv gear neem ik van mijn dji
Kleine ontvanger vraag. Zit momenteel met DX8 (oude versie) Als ik zo een lemon RX satellite koop en deze direct ppm aansluit op de naze32,(3 draadjes taer1234) werkt dit? Hoe programmeer je failsafe dan? Dien ik dan nog ontvanger erbij te kopen voor deze satellite te binden en failsafe te programmeren?
Als ik zo een lemon RX satellite koop en deze direct ppm aansluit op de naze32,(3 draadjes taer1234) werkt dit? Ja dat werkt....let wel dat je range zeer beperkt is ! Hoe programmeer je failsafe dan? Moet ik effe kijken hoe ik dat gedaan had Dien ik dan nog ontvanger erbij te kopen voor deze satellite te binden en failsafe te programmeren? Voor binden wel....failsafe moet ik nog even kijken. edit : wat ik zo lees moet je dan de ontvanger die je eerst aansluit ook de failsafe activeren.
De spektrum satellite moet je als een sbus ontvanger aansluiten met de signaal op pin 4. En geen 5v maar de 3v output op de naze gebruiken! http://www.netraam.eu/nazewiki/pmwiki.php?n=Howto.HookupASpektrumSatellite
Ik denk dat het zowiezo geen goed idee is om een spektrum satelliet te gebruiken in een carbon frame (of een orange receiver). Zelf gebruik ik de AR610(c) ontvanger. Deze heeft 1 korte en 1 lange, versterkte antenne. Deze kan je dan uit het frame laten komen met een strap met krimpkous er rond. Nog nooit issues mee gehad en een zeer goed bereik.
Je kunt in Cleanflight wel de Sattelite binden door spektrum_sat_bind dan gaat hij in bind modus. https://github.com/cleanflight/cleanflight/blob/master/docs/Spektrum bind.md
Ik heb zelf ook een lemon satellite Rx op mn carbonframe en daar staat nog een 500mw 1.3G Vtx op te blazen, maar zolang je niet meer dan 600meter weg vliegt dan is het prima te doen. En ja, failsafe inleren via een gewone ontvanger, binden is via de gewone ontvanger ook aan te raden
ben aant twijfelen tussen een 4s setup en een 3s. heb wel al wat hobby ervaring. cp helis, vliegtuigen, dji f450 en blade nano qx als drone ervaring edit frame toegekomen woohoo! en wie heeft er allemaal audio op zijn quad. Ik merk in fpv freerider dat ik beter vlieg als ik audio heb.