Tamiyacup Nederland 2015

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jan de Boeff, 29 jan 2015.

  1. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Zoals ik dus al vermoede, begrijp niet dat men zo'n alternatief dan aanbied maar zo is dat in het verleden altijd al geweest.
    Qua motoren vergelijken ze steeds appelen met peren.
    Op het BK rijden wij met een 10.5T met zero timing op en deze valt perfect te vergelijken met een 12T.
    Dit is bij ons op de club al meermaals getest geweest en zelf heb ik dit in Rucphen ook al getest en het verschil in rondetijden was amper 0,1s verschil.
    Waarschijnlijk zal het zondag toch een regenachtig dagje worden en dan zal het verschil veel minder zijn;)
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat de reden heel simpel is, een 13.5T is een veel gebruikte motor in de stock klasse op clubs, nationaal en internationaal dus bijna iedere rijder heeft er wel zo 1.
     
  3. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Die maatregel is enkel bedoeld om zoveel mogelijk rijders te kunnen aantrekken.
    Maar om het een waardig alternatief te noemen???
     
  4. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Bij introductie destijds keek men naar het aantal Kv opgegeven door de fabrikant, deze was in theorie overeenkomend, alleen bleek in praktijk dat de Tamiya motor een stuk hoger uitviel dan opgegeven, en de SP lager. hierdoor ontstaat er een verschil in topsnelheid (+/- 6km/u op mijn rollerbank) ten gunste van de Tamiyamotor, Nadeel van de Tamiyamotor tozv de SP is, dat deze met vertraging op het gas en rem gaat, waardoor er een hakerig rijgedrag ontstaat (versnellen en vertragen komt plots in), de 13,5 SP motor levert veel meer souplesse en wordt daardoor als fijner ervaren op korte bochtige/gladde circuits. Misschien had een hoger aantal turns een betere keuze geweest, maar ook deze schijnt net als alle sensorless motoren van Tamiya, beter te presteren in de praktijk (volgens de “correctie vergelijkingtabel” gepubliceerd door Tamiya zelf in 2011 http://www.tamiya.com/english/info/110112_brushless/index.htm )


    Dit alles was al in het eerste jaar van introductie bekend….de 13,5t valt eigenlijk onder een soort van coulance regeling bij de Tamiyacup…evt verschillen tussen motoren uit dezelfde stal van Tamiya, daar zou men zich meer aangesproken moeten voelen bij de organisatie, dan voor motoren uit een andere competitie…
     
  5. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Tilburg
    Super dag gehad! Mooi gestreden en er is lekker sportief gereden, alleen jammer van de Fighter Buggy die in 2 stukken gereden werd maar dat ging per ongeluk.

    Harry bedankt voor de tandwielen. Volgende week naar Lelystad en daarna een paar zondagen uitslapen hoop ik :).
     
  6. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Het verschil is echt wel groter dan 6Km/u hoor, een verschil in snelste ronde van 1.5seconden haal je niet uit die 6Km/u extra.
    Het verschil is gigantisch groot, echt geen deftig en correct alternatief.
    Een 13.5T zou hier uit het reglement moeten geschrapt worden en er moet een beter passend alternatief voor in de plaats komen.

    Het reglement trok in veel reeksen op niets, geen deftige omschrijving van wat kan en niet kan.
    Het reglement was te Nederlands gericht en te Nederlands uitgevoerd, kortom naar volgend jaar zullen er waarschijnlijk een X-aantal Belgische piloten minder zijn.
     
  7. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Het was een geweldige wedstrijd en ik heb vele blijde gezichten gezien.
    Dus volgens mij viel het wel mee met het "Nederlandse reglement".

    Ik snap niet zo goed waarom je maar door blijft gaan over de 13,5t terwijl je ook keuze had om met de Tamiya 12t te rijden of de oude en de nieuwe Carson 12t. Genoeg keus dus.
    Waarom de 13,5t in het reglement staat is hierboven heel goed uitgelegd.

    BTW Hele grote kans dat er volgend jaar een Tamiya 10,5t sensored bijkomt.
    Nu Tamiya een alternatief bied voor de 12t die waarschijnlijk veel dichter in de buurt komt van de sensorloze 12t.
    Deze zal trouwens door de Belgische organisatie worden getest.

    Grt, Michael

    En veel race plezier! :)
     
  8. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Michael,
    ik wil jou en Vincent hartelijk bedanken voor weer een mooi seizoen Tamiyacup, het was weer een plezier om mee te doen en dat ga ik dus in 2016 vrolijk weer doen
     
    René H vindt dit leuk.
  9. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Tilburg
    Amen.
     
  10. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Tilburg
    Ik wil proberen mijn Supra body een 2e leven (of beter 2e seizoen) te geven.

    Hiervoor moet ik wat scheuren repareren aan de voorzijde en denk hierbij aan gaastape en shoe-goo.
    Ik kan alleen de gaastape niet vinden behalve die voor stucwerk. Ik heb er nooit mee gewerkt en vraag me af of dit DE gaastape is die ik eigenlijk zoek.

    Iemand hier ervaring mee?
     
  11. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Ga naar een automaterialenzaak en koop een halve meter glasvezel vlies.
    Dit is makkelijk in de kleine hoekjes te prutsen en dit in combinatie met shoe-goo werkt prima.
    Als je aan fender mender kan komen, werkt het nog beter.

    Mvg Roy
     
  12. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Tilburg
    Ok, dat ga ik proberen. Dank u.
     
  13. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    de Gaas-tape van de bouwmarkt voldoed ook prima (ja die voor stucwerk)
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik gebruik ook de gaastape van de bouwmarkt met Bison rubberlijm, werkt prima.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2015
  15. Fonzarelli

    Fonzarelli

    Lid geworden:
    18 dec 2013
    Berichten:
    17
    De meeste modelbouwzaken hebben glasvliesweefsel voor bekleden van vliegtuigvleugels. Vanwege de vezeldichtheid is daar perfect een duurzame reparatie van gescheurd lexan mee te maken in combinatie met Bizon rubberlijm van de bouwmarkt. Pas de lijm wel met mate toe want je kap wordt al snel ongewenst zwaar.
     
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    @Fonzarelli, een zwaardere kap merken wij toch niet :D
     
  17. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    zijn wij daarom zo langzaam.........:D
     
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.509
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    In tegendeel; mijn shorty lipo's zijn gaar en ik rijd nu voor de lol met een oude loodzware Ni-nogiets (nee, geen nicad). De vering heeft nu meer te doen, de wegligging lijkt beter te zijn. En met onze minimale vertanding van 25/55 heeft de Carson Cup Machine geen problemen met het extra gewicht... Banden slijten wel harder.

    Hugo
     
  19. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    [MOD]
    Laatste waarschuwing mbt reclame maken. Volgende keer lig je van het forum af. Lijkt me duidelijk.
     
    Chris van der Hagen vindt dit leuk.
  20. Fonzarelli

    Fonzarelli

    Lid geworden:
    18 dec 2013
    Berichten:
    17
    Ik dacht ooit slim te zijn door de neus van een nieuwe kap preventief te voorzien van een stevige laag glasvliesweefsel/rubberlijm. Inderdaad bulletproof, maar ook net zo zwaar als een tank.
     

Deel Deze Pagina