Discussie reglementen tamiya cup Nederland/België

Discussie in 'Electro onroad' gestart door addicted2blue, 14 sep 2015.

  1. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Mooie discussie en niet uit te komen, wat mij betreft mag het NL-reglement wel wat strikter; Tamiya-cup is Tamiya-cup dus geen Yeah Racingcup. Persoonlijk heb ik toch liever een paar nuttige Tamiya-opties op mijn auto dan een blauw gedrocht ;-) , maar dat vind niet iedereen. Ik ben er overigens ook meer voor dat beginnende rijders investeren in een paar setjes banden om meer te rijden dan de auto vol te hangen met blauwe parts.
     
  2. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ben het met je eens Ericjooo, veel rijden word je beter van en niet van extra blauw in de auto
     
  3. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Misschien even een leuke bezigheid voor in de winter, met name voor al die critici op reglementen, of het nu om de BE/NL wedstrijd gaat, of een ander evenement. Ik ben eigen wel benieuwd, of ieder van jullie wel eens de uitdaging heeft opgenomen, om een reglement te schrijven voor al die mooie voorstellen die U beoogd.


    Ik heb in de loop der jaren al heelveel voorstellen onder ogen gehad, voorbij zien komen of ten oren gekregen, sommige bizarre dan andere, maar ook hele goede, maar bij geen van die voorstellen zat een passend reglement ingesloten. Welk voorstel dan ook, maak niet uit waarover, valt of staat met een goed, kort, bondig, eerlijk en constructief reglement (liefst ook nog kosten drukkend) waarbij meteen duidelijk is wat er van de deelnemers …“ wordt verwacht of geëist”…!!!


    Zaken waar bv naar gekeken moeten worden zijn oa: wat is de doelgroep, is het bv een fun competitie of een dieharde competitie voor doorwinterde rijders. Bij bv een funcompetitie of beginnerklasse, schrijf je geen telefoonboek dik reglement waarin je alles afbakent, regels zullen meer in de “geest van” zijn, met enkele basis regels (redelijk vrij reglement). Voordeel is dat het voor (bijna) iedere leek te begrijpen valt, nadeel dat als een doorwinterde rijder hierin gaat anticiperen, dat deze met al zijn kennis en (evt blauw) materiaal “verstorend bezig is”, en al bij voorbaat, niets van “in de geest van” begrijpt, anders had hij wel voor een klasse gekozen met meer ervarenere rijders….


    Hoe “harder” in de competitie/klasse wordt gestreden, hoe scherper/strikter het reglement moet zijn, organisatoren/reglementschrijver moeten bijna alles uitsluiten/afbakenen of beschrijven, er is bijna geen ruimte voor “in de geest van” want de deelnemers zijn al zo ervaren, dat men zich minder met het rijden hoeven bezig te houden, en storten zich dan ook als een hongerige wolf op het reglement of er geen gaten in zitten waarmee zij hun voordeel kunnen doen. Heeft een organisatie ergens een steek laten vallen, en zij kunnen hier niet op (tijdig) anticiperen, dan bombarderen ze ergens op een fora al hun kritiek…


    Ik daag iedereen uit om nu eens een reglement te schrijven over Uw evt voorstel, waarin U de hongerige wolf te slim af bent, critici te vriend houdt en U zich kan verplaatsen om “in de geest van” over te brengen aan de toekomstige deelnemers…kort, bondig, eerlijk en constructief en geen telefoonboek dik (liefst ook nog kosten drukkend)…!!!


    Ik wens U veel succes, en er is altijd plaats voor deze talenten, echt bij iedere organisatie bent U van harte welkom….maar U moet wel tegen een stootje kunnen…en niet enkel Uw eigen gewin dienen, maar in dienst van de deelnemers zijn..!!!

    :) :) :)
     
  4. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    Beste Tamiya collega's,
    Veel woorden moeten we aan deze discutie niet vuil maken. Het is altijd dezelfde persoon die de boel probeert te verzieken.. wat we ook doen met de organisatie, het zal nooit goed zijn.
    Dit seizoen was hij niet aanwezig en zijn er ook geen negatieve discuties geweest in de Belgische pits.
    Die persoon, jullie wel bekend als 'addicted2blue' of 'Dirkdeceulear' is dus niet meer welkom op de TamiyaCup wedstrijden, incl finale.
    En sorry aan Vincent en Nico dat het reglement dit jaar niet heel duidelijk was.. volgende keer vraag je het gewoon via fb en zal ik het wel uitleggen.
    Tot hier deze discutie.

    Bart v.
     
  5. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    wijze woorden Bart
    topic maar sluiten lijkt mij?
     
  6. Ally

    Ally

    Lid geworden:
    14 jan 2006
    Berichten:
    205
    Locatie:
    noord-belgie
    Beetje kort door de bocht. Er zijn toch een aantal punten aangehaald die niet uit de ijle lucht gegrepen zijn.
    Er was over het reglement veel gemor bij de belgische piloten die ik die dag gesproken heb, mij inclusief, zonder afbreuk te doen aan de wedstrijd zelf waar ik mij zoals gewoonlijk goed geamuseerd heb.
    Het grootste probleem is communicatie/feedback/overleg die momenteel ontbreekt of one-way is.
    Het reglement was op sommige punten onduidelijk en niet strak genoeg.
    De 2 finales die beide tellen heb je zelf het effect van ondervonden, denk dat dit duidelijk is.
    Een gedoogbeleid werkt niet op een wedstrijd en zeker niet als verschillende inbreuken een verschillende sanctie hebben afhankelijk van hoe de keurder zich voelt (een full option roze tamiya is no problemo en voor andere dingen krijg je een schrap).
    Leer van de punten die hier aangehaald zijn en zorg dat het volgend jaar beter gaat.
    Just my 2ct's en verder ga ik er hier niet meer op in, dit is al te ver ontspoort.
    Greetz,
    Ally

    PS: iemand van een wedstrijd weren omdat hij zijn mening op een forum deelt terwijl hij niemand op de wedstrijddag lastig gevallen heeft of ook maar een inbreuk begaan heeft?
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2015
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Eh, los van of ik het met de rest van deze discussie eens ben, waarom is bovenstaand een probleem? Iemand organiseert een race / serie races. Die stelt regels op. En dan kan je inschrijven en je er aan houden, of je niet inschrijven. Niet alles hoeft democratisch te verlopen, hoor. Je hebt geen wettelijk recht op inspraak of antwoord of zo. Als ik een race organiseer met idiote regels dan hoef ik daar niet over te communiceren als ik niet wil. Of er dan deelnemers komen is vers 2. Maar gezien het aantal deelnemers aan de beide Tamiya Cups en de finale is dat het probleem niet.

    Hugo
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Hugo, als 2 landen verschillende reglementen hebben is het wel zo juist dat als de 2 landen samen op een wedstrijd komen er ook duidelijke reglementen zijn voor die wedstrijd(en). Bij ons is er ook een EFRA voor de Europese wedstrijden en een IFMAR voor de WK's die een set regelementen opstellen waar iedereen aan moet voldoen. En daar kan ook geen verwarring in ontstaan omdat de reglementen voor 1 klasse over meerdere A4'tjes geschreven zijn en dus zo goed mogelijk alle gaten opvangen.
    Ja, ik hoor alwer de klachten dat men graag niet te veel regels wilt hebben want dat haalt het plezier weg. Nee, ongeschreven regels waar een organisatie ter plekke met een willekeur beslissing over gaat nemen is plezierig.... Dit zijn dan ook de verschillen tussen de plezierrijder en de wat meer serieuze wedstrijdrijder. De plezierrijder wilt zonder problemen zijn rondjes kunnen rijden terwijl de wedstrijdrijder graag wilt weten waar zijn opties en grenzen liggen. De Tamiyacup kent beide soorten rijders....

    Reglementen kunnen ook gevuld worden met texten die de rijders kunnen beschermen tegen hoge uitgaven, de grote hoeveelheid gekkigheid aan toegestane upgrades zonder te weten of het wel verbetering geeft. Maar ja, het is een merkcup waarbij er op de achtergrond ook het oogpunt is om het merk en de handel in stand te houden.... maar mag ook van mij duidelijk meer gericht worden op het rijden zelf dan de indruk geven dat rondetijden gekocht kunnen worden middels onnodige uitgaves. Rijders die zich helemaal "blauw" betalen zijn vaak ook de eersten die klagen over de hoge kosten.
     
    Ally vindt dit leuk.
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik snap de discussie, en ben het met diverse mensen eens en oneens. Maar de veronderstelling dat iedereen inspraak moet hebben en recht op antwoord als ze wat vragen, is gewoon niet zo. Dat lijken sommige mensen te vergeten.

    Hugo
     
  10. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    @Bart,

    Als je het toch persoonlijk wilt spelen dan is hier ook mijn persoonlijke reactie naar u.

    Uw probleem is dat je denkt dat je boven andere piloten staat omdat je van de organisatie bent, illegale stukken gebruiken is bij niemand toegelaten inclusief de organiserende mensen.
    Het is niet voor niets dat je toen uit die discussie hebt onthouden omdat je perfect weet dat ik gelijk had en nog steeds heb.
    Jan heeft in Bredene met een 10T motor gereden, voor mij geen enkel probleem dat men zoiets doet maar kom dan achteraf ook niet met de bewering af dat het tegen elke piloot is gezegd geweest welk niet zo was en bovendien u zelf daarboven op ook nog eens de punten toeschrijven van een 3é plek zijn zaken die je als organisatie juist niet doet.
    Je weet perfect dat ik ooit de tegenslag heb gehad met het kopen van die fel besproken GT Tuned motor waarbij mijn dag resultaat ook op een DQ is uitgedraaid.
    Het was een correcte en eerlijke beslissing naar alle piloten toe ook al kon ik er zelf niets aan doen.
    Wou toen al uit eigen initiatief stoppen maar van jullie (vooral van Jan en David mocht/moest ik gewoon verder rijden.
    Heb ik nooit met 1 woord tegen geprotesteerd, zelfs niet op die bewuste dag en heb mij daar ook uitvoerig voor verontschuldigt.
    Als het correct is dan ben ik de eerste om dat ook toe te geven en te respecteren en dat weet jij ook maar al te goed.

    Ben altijd correct geweest met alles, ook tijdens het rijden weet men dat ik altijd een faire en correcte rijder ben.
    Zelfs als ik met toedoen van anderen een crash heb blijf ik altijd wachten tot die piloot terug op de baan is, zelfs als dit iemand is die ik aan het dubbelen ben.
    Zaken die ik van u als organisator zijnde niet kan vermelden, daar kun jij nog wel iets van uw broer opsteken dan.

    Opbouwende kritiek heb je nooit kunnen verdragen, zelfs niet toen je de organisatie van Jan VDH hebt overgenomen.
    Zonder enige vorm van overleg met piloten hebben jullie steeds jullie reglementen aangepast naar wat jullie steeds het beste uit kwam.
    Ook niet toevallig dat de jaren dat jullie in de stock reeks reden er plots medium narrow slicks toegelaten werden, waardoor je geen verschil kon zien tussen de A-type medium narrow banden en de gewone standaard slicks.
    Vanaf dat één van jullie beiden kampioen is geworden werd er in het nieuwe race seizoen plots geen slicks meer toegelaten.
    Toevallig????? Ik denk het niet.

    Tevens is het ook niet voor niets dat er op sommige plekken geen tamiyacup meer word gereden, terwijl dat in het verleden altijd zeer goede locaties zijn geweest.

    Vorig seizoen, was je voor één van de laatste wedstrijden (Zwevegem) niet ingeschreven en heb je vanwege jullie eigen belang (vooral voor uw klassement kwam dat zeer goed uit) de wedstrijd maar afgeblazen.
    Met als excuus dat er te weinig piloten waren, het ging regenen en het indoor circuit van Zwevegem ineens te klein was voor jullie.
    Terwijl we het jaar daarvoor nog met 40 piloten aan het stemmen hebben geweest om indoor of toch outdoor te gaan rijden op diezelfde locatie.
    Toevallig weer een argument dat u/jullie weer goed uit kwam.

    En er zijn nog zulke zaken geweest waarop ik enkel maar kan concluderen dat jij zelf het probleem bent en niet ik die zulke punten aanhaalt en opgelost wou zien.
    Of hebben betalende piloten enkel het recht om hun geld uit hun zaken te halen en voor de rest moeten ze zwijgen?

    Bovendien kun jij mij de toegang tot het circuit niet ontzeggen en of mijn deelname annuleren.
    Het zijn openbare plaatsen met een wedstrijd georganiseerd waarvoor geen vergunning of lidmaatschap bestaat.
    Jij mag hier zoveel verkondigen en stoer doen als je maar wilt, maar mij ga jij er niet van kunnen weerhouden om deel te nemen als ik dit zou willen.

    Ik zou zeggen tot op de eerste tamiyacup wedstrijd.
     
  11. vincent vg

    vincent vg

    Lid geworden:
    14 sep 2015
    Berichten:
    5
    Locatie:
    vorselaar
    Als Dirk niet meer welkom is dan hoeft het voor ons ook niet meer de tamiya cup. Als je een beetje kritiek krijgt dan zou je beter die raad meenemen inplaats van altijd 1 persoon te bekritiseren. En als er een discussie is moet je die niet altijd ontlopen je kunt er altijd wat van leren! Ik had aan dirk gevraagd of hij de finale wou mee rijden, maar als de organisatie vind dat je geen kritiek meer mag geven en dat je dan niet meer welkom bent.Dan hoeft het voor mij ook niet meer! Bij mijn weten is deze discussie met dirk over de tamiya cup gekomen enkele jaren geleden toen de organisatie zelf met illegale opties heeft gereden,dus die kritiek hebben jullie aan jullie eigen te danken en dit werd altijd in de doofpot gestoken.dus dan moet je niet gaan zeggen dat hij geen kritiek mag geven.maar voor mij hoeft het nu ook niet meer!
     
  12. fromp

    fromp

    Lid geworden:
    2 feb 2015
    Berichten:
    15
    Ik ben voor de duidelijkheid een recreatieve rijder die nog geen wedstrijden gereden heeft. Wat ik hier allemaal lees komt ons als recreatieven die er eens aan denken om te kijken wat we kunnen en eens een wedstrijdje mee te pakken zeker niet ten goede, denk daar maar eens aan en probeer de mensen aan te trekken ipv weg te jagen. Of je je nu "blauw" betaald aan stukken of niet is eigen keuze en afhankelijk van je budget en smaak. Naar mijn bescheiden mening is gedoogbeleid wanbeleid of nu in rc is of ergens anders, reglementen zijn er om nageleefd te worden en niet om oogluikend iets toe te staan. 90% zijn rijders voor de "fun" en van deze mensen moet de sport het hebben en zij zullen dan ook niet vlug klagen. Eens je echter voor de prijzen meedoet wordt het een andere zaak en wordt alles 2/3 keer met een vergrootglas bekeken om toch maar zijn gelijk te kunnen halen (straks staan we in de rechtbank voor een 1e of 2e plaats in een hobby lol). Ik zou zeggen, hou het simpel en heb plezier want daar draait het uiteindelijk om.
     
  13. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    ??? Wat is het probleem van 2 of 3 finales die allen tellen…3 finales waarvan je “de slechtste” mag schrappen heeft niets met racen te maken, een “boekhoudkundig trucje” welke is ingevoerd door druk van toprijders, rijders die slecht tegen hun verlies kunnen, en een vangnet willen/nodig hebben, omdat men bang is dat hun gemiddelde zakt!!! Racen heeft met winnen en verliezen, mechanische/wedstrijd technische pech, enz te maken, ik kan geen enkele race-sport waar men een vangnet voor huilebalken heeft, zoek eens bij de definities van racen, wedstrijd enz, wat dit woord eigenlijk betekend…!!! Feitelijk is een finale schrapresultaat het “manipuleren” van je daadwerkelijke prestatie op een wedstrijddag, beetje jammer dat men hiervoor nog steeds buigt…en wel een streng reglement wil hebben, omdat dit zou bijdragen aan, gelijke kansen voor iedereen…???


    Er heerst altijd een gedoogbeleid of men dat nu wil of niet, een technisch reglement loopt altijd achter de feiten aan, deze wordt steeds ingehaald door nieuwe technieken, door rijders die de regels toch iets anders implementeren dan bedoeld, en andere onvoorziene voorvallen, en zo ook soms het algemeen wedstrijdreglement/systeem…


    Het is al door iemand eerder geopperd, een organisatie heeft niet de verplichting om Uw voorstel uit te voeren, om dit weg te schuiven dat men niet naar U luistert, tja dat is Uw probleem!! Misschien heeft u een zeer goed voorstel ingediend, maar de uitvoering daarvan, brengt misschien meer problemen met zich mee, dan het huidige beleid. Er zijn best systemen te bedenken die echt waterdicht zijn, maar deze zijn soms onbetaalbaar (voor de rijder en/of organisatie), onwerkbaar, onplezierig voor zowel rijder als organisatie, erg tijdrovend op de wedstrijddag, dictatoriaal beleid, extreme strafmaat…enz…het is maar een hobby voor ( bijna ) ieder van ons…


    Respect is het sleutelwoord voor ieder reglement, of misschien eigenlijk wel het gebrek aan respect.. ik vindt dat je een organisatie hiervoor niet mag afbranden, het is een samenlevingsprobleem, waar een rc organisatie geen tools voor heeft om dit even op te lossen…niet gepast…!!!
     
  14. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    @drift-junkie,

    Wel jammer dat je steeds de mensen achter een vermeld argument dat voor verbetering vatbaar is zo bekritiseerd terwijl het juist de bedoeling is om iets aan te kaarten zonder hierbij 1 iemand met de vinger te wijzen.
    Elk argument dat ik aanhaal is steeds algemeen bedoeld en niet op 1 iemand.
    Dat Bart mij persoonlijk met de vinger wilt wijzen dat zal ik dan ook niet aan mij laten passeren en zal ik van een gepaste reactie voorzien.
    Ook jammer dat je wel kritiek kunt uiten op de meeste mensen die bepaalde gewoontes er op na houden (2 of 3 qualifs en 3 finales) maar geen enkele reactie durft te uiten over de wantoestanden die de Belgische organisatie er in de loop der jaren heeft op na gehouden.
    Als je zulke uitspraken over de 2 finales kunt doen bedenk dan ook dat je in de meeste race wedstrijden maar 1 race hebt en ook geen 2 finales, moeten we dan misschien 1 qualif en 1 finale gaan rijden?
    Een 2é finale en of meer dan 1 qualif is dan volledig overbodig en of voor de huilebalken zoals u het durft te verwoorden.
    Dat is dan enkel goed voor de toppiloten om zich in de A-finale te rijden en de minder goede piloten mogen steeds achteraan het veld bengelen.
    Dat is althans de definitie die ik uit uw verwoording kan opmaken.
    Alle piloten (de goede en minder goede) gaan naar een wedstrijd om zich te amuseren (mezelf inclusief) en ik wil jou reactie ook wel eens kunnen zien als men altijd 2 finales zou rijden en jou resultaat steeds om zeep kan geholpen worden door een andere piloot.
    Hoelang denk je dat je zoiets zou toestaan zonder hierop te reageren?
    Met het gedoogbeleid ga je daar alvast niets aan kunnen veranderen hoor, en mocht je geld teveel hebben dan kun je dat ook gewoon aan de organisatie geven. Je hoeft niet mee te rijden hoor, dat mag maar moet niet.

    Wat betreft de toestanden van de Belgische organisatie, heb ik geen enkel baat bij iets te vermelden dat niet waar zou zijn, alles wat ik heb vermeld is wel degelijk gebeurd geweest.
    Misschien kun je als je rechtvaardig bent ook daar een correcte en gepaste reactie op plaatsen in plaats van mensen die een reglement willen mee helpen te verbeteren met allerlei onzinnige uitspraken met de vinger te wijzen.

    Voor je over respect begint denk daar dan ook 1st een keertje dieper over na want respect is iets dat van alle kanten moet komen.
    Ik heb me op de finale keurig aan alle regels gehouden.
    En hoe kun je als organisatie nog over respect spreken als ze zelf hun eigen opgelegde regels overtreden?
    Geef daar maar eens een gepaste reactie op!

    Een reglement staat of valt met duidelijk vermelde toegestane aandachtspunten maar tevens ook met de niet toegestane aandachtspunten.
    Een simpel voorbeeld voor alles wat niet in het reglement is vermeld, hier kun je heel simpel de uitdrukkelijke vermelding bij plaatsen van "alles wat niet in het reglement staat vermeld is NIET toegelaten"
    Is heel simpel en niet aan te vechten bij de technische keuring en of de organisatie en is voor iedereen op dezelfde manier te interpreteren.
    En om een stapje verder te gaan zou het ook veel beter zijn om zowel het Belgisch en het Nederlands reglement in het begin van het seizoen op 1 lijn te krijgen, dan heb je geen discussies op een finale waar men steeds met verschillende reglementen rekening moet houden en hier soms ook de verkeerde keuzes kunnen gemaakt worden.
    Oplossingen zijn er genoeg, je moet ze enkel willen zien en toepassen, en daar ontbreekt voor mij enig initiatief bij de organisaties.

    Men verwijt mij niet constructief te zijn en ik enkel maar kritiek kan geven (zelfs door mensen die ik met plezier met allerlei vragen heb geholpen), alsof de reacties van de mensen hier die anderen op een niet gepaste manier met de vinger durven te wijzen zo constructief is.

    Indien men geen gegronde argumenten die een bepaalde achtergrond met zich mee dragen niet kan verdragen onthoud u dan van verdere reacties, mijn reacties zijn naar de organisaties gericht en niet naar de piloten die het nodig achten om de persoon in kwestie persoonlijk aan te vallen.

    Daar zijn 2 woorden voor-> respectloos en laf

    Hiermee heb ik alles gezegd wat ik te melden had.
     
  15. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @addicted2blue en andere lezers!!


    Beetje jammer dat U al mijn teksten alleen op U zelf projecteert, terwijl ik U persoonlijk helemaal niet adresseer, wel maakt U deel uit van het aantal lezers kennelijk, welke ik aanschrijf… maar dat is toch niet helemaal hetzelfde…


    Waarom ik geen reactie op de problemen in België geef, nou dat lijk mij duidelijk..simpel, niet bekend mee, misschien de enige reactie die ik daarop wil geven is, dat het bij mij bekend is, dat België hier echt niet, het alleenrecht op heeft, mbt mensen binnen een organisatie (algemeen, club, etc) die het zelf ook niet zo nauw nemen met de regels, iedereen mag hieruit halen wat men wil lezen…


    Het is best wel een hardnekkig argument wat steeds gebruikt wordt: als mijn finale verpest wordt door pech of een andere piloot…sorry, maar dat is nu eenmaal een onderdeel van/inherent aan het racen…als iemand blijft staan op de grid tijdens een Formule 1 wedstrijd, doet men ook niet de start over uit medelijden voor die pech piloot, men breekt alleen de start af indien er gevaarlijke situaties ontstaan, of bv de race over, als een piloot door een ander over de vangrail geparkeerd wordt!! Maar goed, zolang de meerderheid het systeem van een finale schrapresultaat wil behouden, zal mijn voorstel niet aangenomen worden, dan kan ik natuurlijk heel hard roepen dat organisaties niet naar mijn luisteren op een fora…maar die teleurstelling is natuurlijk “mijn probleem”…


     

Deel Deze Pagina