Beaver Hangar 9 :eerste niet zo fraaie vaststellingen.

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door heligeert, 23 okt 2015.

  1. heligeert

    heligeert

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    West-Vlaanderen Belgie
    Bij deze een foto en filmpje van mijn pas aangekochte Beaver.
    Een mooi toestel maar de eerste vaststellingen zijn niet echt hoopgevend voor het verdere project.
    Ik vindt dat fabrikanten toch wat meer respect voor de klant mogen hebben.


    Beaver.JPG
     
  2. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    En wat zegt de modelbouwwinkel en/of fabrikant?

    Ik hoop dat jij een model hebt dat door de kwaliteitscontrole is geglipt. Want als dat de te verwachten standaard is...

    Maar misschien wil men je wel helpen.
     
  3. heligeert

    heligeert

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    West-Vlaanderen Belgie
    Ik vrees inderdaad dat dit de standaard aan het worden is.
     
  4. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.669
    Locatie:
    Onbekend
    Als je dit soort dingen niet wilt moet je zelf bouwen. Dan kun je de kwaliteit zelf bepalen.

    Het wiel is binnen 5 minuten op te lossen :

    1. Wielgat opboren met kolomboor of boorstandaard.
    2. Bus erin.
    3. Wiel monteren.
    Klaar.

    De prijs van de meeste ARF modellen is laag, hoor ik vaak. Hierdoor is het onmogelijk dat de kwaliteit hoog is.
     
  5. heligeert

    heligeert

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    West-Vlaanderen Belgie
    Beste,

    Dit is wel kort door de bocht, of het moest zo zijn dat €700 goedkoop is.
    Wat de wielen betreft het is niet de velg die uit het midden draait maar de banden zijn niet overal even dik.
     
  6. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Het lijkt erop dat de banden niet in het midden van de velg zitten. Dus wel rond maar uit het lood.
    Wellicht een beetje Vaseline ertussen zodat ze op de juiste plaats komen.
     
  7. heligeert

    heligeert

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    West-Vlaanderen Belgie
    Dit is het niet, als je de laatste beelden van het filmpje bekijkt zie je de zwaarste kant naar beneden komen, ze wegen dus merkelijk meer aan een kant.
     
  8. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Dat klopt ook als de band niet in het midden zit dan is 1 kant zwaarder tov de as.
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    De velg draait in de video zonder te slingeren. Het is de band die de problemen veroorzaakt. Er zal weinig anders aan te doen zijn dan de wielen te vervangen, maar zou zeker een praatje maken met de leverancier.

    De foto begrijp ik niet. Zie een motorkap??? Met een afgebroken stuk hout???
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    die problemen zie je eigenlijk steeds vaker bij arf...
    duur of goedkoop wil niet altijd alles zeggen.. kwestie uitzoeken vooraf.

    voor wat betreft de wielen, kloppen doet het natuurlijk niet..
    maar als dat het ergste probleem is.. zou ik voor tekenen.
    erger zijn de dingen die je niet ziet. verlijmingen. de constructie in de vleugel. etc.
     
  11. heligeert

    heligeert

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    128
    Locatie:
    West-Vlaanderen Belgie
    Dat is waar ik ook voor vrees ik zal de eerste zijn die het zal ondervinden.
    Maar waar ik naartoe wil met topic is dat beroepsfierheid en klantentevredenheid blijkbaar niet meer voorkomt in veel woordenboeken, ik ben zelfstandig en dit zijn de woorden waarmee ik mijn bedrijf draaiende hou.
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    ARF? Zegge en schrijven 1 die voldeed. De domme Kyosho Calmato. Alleen woog die +200 gram zwaarder dan dat op de doos stond.
    Andere goede ARF's waren de complete glasvezelkisten...F5B... maar dat zijn anderssoortige ARF's...

    Tot nu toe heb ik nog nooit zoveel uitgegeven aan een model. Wel aan een totale verzameling modelbouwgrut :D
    Ik had een disaster model met de Big Stik 40 van Great planes. Daar was de helft niet van verlijmd. Het multiplex van het motorschot verlijmd met yogurt... Heb ik de romp grotendeels over gebouwd, de vleugels waren niet goed verlijmd, spanten zaten los, achter en voorlijsten krom. Alles aangepakt. Boel recht gestoomd, indekking los etc... 2x zo duur omdat de boel opnieuw in de folie kon, bouwtijd. Sneller zelf van scratch bouwen. Cloud Dancer 40 ARF van Thundertiger. Romp scheef. Kon ook over. Vleugel... ook een te kort aan lijm, zwaar. Hersteld waar ik bij kon.
    Foamie... Hype. Merk is nu stuk. Ter ziele met Robbe. De Extra 330SC. Twee exemplaren. Beiden een ramp. Van twee 1x vliegend kunnen maken... Aan flarden door een speedstal, onbestuurbaar zowat achterwaards de grond in. In de USA al een berucht model onder andere verkoop-naam verkocht.
    De rascal 40 van Sig heb ik net gereviseerd... een ouwetje uit 2003? Zoiets? Stond niet te juichen bij de kwaliteit. Was wel erg licht... nu niet meer. Vliegt nu wel heel erg mooi.
    Voor 700 euronauten? Verwacht ik perfectie. Hangar 9 doet meestal zeer kort met modellen-lijn. Hit and run strategie? Daarna nooit meer onderdelen te vinden. Bouwdoos is een optelsom van inkoopacties. Mag niks kosten.
    Voordat het in de winkel ligt is de prijs wel 10x over de kop geweest. Iedereen moet een graanje meepikken.

    Dat wieltje? Peanuts. Zo gefikst on the fly, zoals de jongens al aangeven. Gewoon met goede moed alles nalopen. Wat niet aan je standaard voldoet verbeteren. Motorschot. Extra epoxy rupsje of een extra latje over de naden. Het zal voldoende verband bebben. Doosconstructie zijn vrij sterk... zelfs bij kartonnen doosjes!
    Afwegen... zelfbouwen of een ARF met wat extra werk. Maar dan heb je hem ook tiptop. Alleen die prijs is dan niet meer rechtvaardig. ARF-prijzen knallen thans omhoog. De grootste concurrenten zijn de markt uit gedreven.
    Gelukkig komt de zelfbouw wellicht weer terug via CNC en lasercut... stort de markt voor ARF weer in...

    PS!!!! Verrek... idd wat N.P.S. heel goed heeft gezien...een afgebroken stuk triplex-shit????
    Dan heeft de boel transportschade gehad. Terug brengen, of korting en de boel repareren.

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2015
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hangar 9 is kwalitatief vrijwel altijd perfect.
    Dat wiel (of eigenlijk die band) kan altijd gebeuren en die kan je waarschijnlijk wel gewoon goed op de velg krijgen.
    Maar dat stuk triplex onder de motorkap betekent dat er iets niet goed gegaan is met vervoer of bij de verkoper.
    Even terug naar de leverancier en als dat niet helpt een mailtje naar Hangar 9/
    Een losse romp voor de beaver is 350 Euro, daar koop je een complete VQ Beaver voor.

    GJ
     

Deel Deze Pagina