Advies gevraagd Team durango dex210 en kyosho sandstorm

Discussie in 'Electro auto's' gestart door fvandenreek, 15 dec 2015.

  1. fvandenreek

    fvandenreek

    Lid geworden:
    30 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    BAKEL (NB)
    Mijn zoontje van 6 heeft het laatste jaar gereden met een oude indoor wedstrijd auto van team durango, een dex210. Hij heeft er best we feeling voor, en het was een leuke auto zowel voor hem als voor mij om te rijden.

    Bij de auto zit een remote en receiver van durango (zonder speed controle).
    Nu heeft hij in 1 jaar tijd alleen een ophanging stuk gereden (ook op lipo) op afgelopen week na, toen had hij een totale black out en reed 400 mtr verder op het kanaal in.

    Ik heb de auto na een dag van 3 meter diepte opgevist, gedemonteerd en oven gedroogd :koud:.
    De auto staat op een metalen onderstel, en had een magnum power b3650 motor en een trackstar 60 a esc en een nieuwe 7 kg digitale servo (bluebird dacht ik). De auto is visueel in orde op de geoxideerde schroeven na.
    Verder heb ik nu nog een nagenoeg nieuwe 5000 mah 2s lipo en een oude nimh accu. (de andere is overleden in het kanaal).

    De ontvangers van team durango kan ik niet los online vinden, en tevens vind ik de keuze van de motor lastig.

    Ik twijfel in zijn geval om de auto nu overnieuw op te bouwen met bijvoorbeeld een trackstar zender en andere onderdelen van hk, of om een andere auto te kopen. (bij een andere auto zou ik graag de lipo blijven gebruiken).

    Wie heeft er ideen voor een goedkope duurzame oplossing?

    Dan het tweede verhaal, mijn jongste (5 jaar) rijdt met een kyosho sandstorm, origineel op de achtervering na, deze had ik vervangen omdat de standaard vering een drama is. De auto heeft speedcontrole op de remote wat hij echt nodig heeft! De auto lijkt nu ineens onbetrouwbaar kwa sturing ( buiten de standaard afwijking welke de sandtorm standaard heeft na gelang de spanning van de accu's). Ik kan niet met zekerheid zeggen als het aan de remote ligt maar mijn voor gevoel wel. Als je nameiijk de stuurknop op en neer beweegt ( niet draait) dan is er al reactie op de wielen. Ik heb het vermoeden dat de remote gevallen is zonder medeweten van mij of de kinderen, maar het kan zomaar ook aan iets anders liggen. De accu's van deze auto zijn matig. Ook hierbij de twijfel nieuwe remote, en ontvanger en accu's.... of verder kijken.

    Alle input is welkom.
     
  2. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Als het de standaard zender is die bij de RTR zat, zou u de gt3 ontvanger op bv Hobbyking kunnen bestellen. Deze communiceren namelijk met elkaar.
     
  3. fvandenreek

    fvandenreek

    Lid geworden:
    30 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    BAKEL (NB)
  4. fvandenreek

    fvandenreek

    Lid geworden:
    30 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    BAKEL (NB)
    Het probleem met de sandstorm is opgelost. Ik heb de remote uit elkaar gehaald en waar het stuurwiel verbinding maakt met de regelbare weerstand/pot meter zit vet om het geheel soepel te houden, ik denk dat door de warmte het vet buiten het kunstof is gekomen, door een gedeelte van het vet te verwijderen werkt alles weer normaal.
    Nu alleen nog beverstiging van de ontvanger en dan bekijken wat ik ga doen de auto overnieuw opbouwen of iets in de trend van een vandal xl voor hem kopen.
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    3m opgevist? Das ook geluk hebben. Hoe heb je dat gedaan? Gedoken?
    :)
     
  6. fvandenreek

    fvandenreek

    Lid geworden:
    30 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    BAKEL (NB)
    Van een platte strip een haak gebogen, en een stuk touw daaraan vast geknoopt..... En geduld.....
     
  7. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
  8. fvandenreek

    fvandenreek

    Lid geworden:
    30 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    BAKEL (NB)
    Heeft er iemand een advies mbt motor keuze en esc keuze voor de dex210?

    Ik ben nu aan het kijken naar
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ss_Power_System_3520KV_80A_EU_Warehouse_.html
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._ESC_and_Motor_Combo_17_5T_EU_Warehouse_.html

    Of de onderstaande, echter is deze niet op voorraad.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...ck_Power_System_3000Kv_45A_EU_Warehouse_.html

    Snelheid is ondergeschikt aan duurzaamheid. Minimaal 30 km per uur, max 60.

    Er zat een magnum power b3650 motor in.
     
  9. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Koop 2 losse zou ik zeggen. De 120a xcar is altijd goed als regelaar.
    Voor de motor heb ik er een 8.5t in zitten.
    Deze gaat hard zat.

    Hobbyking xcar 120a
    Turnigy trackstar 8.5t sensored roar approved

    Ik zou sws wel een motor onder de 10.5t nemen... Ze kunnen namelijk niet op 3s en dus is alles boven de 10.5t wel langzaam
     
  10. fvandenreek

    fvandenreek

    Lid geworden:
    30 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    BAKEL (NB)
    Er lag nu een motor in met 3300 rpm per volt, dat is volgens mij gelijk aan 13,5 t, daarbij had deze enorme koppel en bij volgas was het bijna niet mogelijk op zonder slippende koppeling weg te rijden (durfde deze niet strakker te zetten). Als ik nu naar 8.5t ga dan gaat de top dus omhoog en het koppel naar beneden?! (top was op lipo 55 km/pu) Op nimh was er wel vol gas weg te rijden zonder slippende koppeling)
     
  11. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Bij een buggy heb je niet heel veel koppel nodig. Dus hij wordt alleen maar sneller ;)
     
  12. fvandenreek

    fvandenreek

    Lid geworden:
    30 mrt 2014
    Berichten:
    56
    Locatie:
    BAKEL (NB)
    I know..... Maar de grote man is pas zes... Aankomende week komt er een tank binnen, ik zal hem daar eerst eens mee laten spelen, dan kan papa bedenken wat hij doet.... Opknappen of qaunum kopen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  13. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Bij een buggy is net koppel belangrijker dan topsnelheid.... Maar in bovenstaand geval kun je inderdaad de balans best wat verleggen.
     
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Je hebt bij een buggy niet een motor met veel koppel nodig. Ze zijn zeer licht en hebben dus niet net zoals een short course een motor met veel koppel nodig.
     
  15. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Qua motor weet ik niet, maar naar vertanding alvast liever wat meer nadruk op koppel zou ik zeggen. Kan wel niet vergelijken met een short course.
     

Deel Deze Pagina