Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door startrex, 17 jan 2013.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Uwe.
    Daarin heb jij ook helemaal gelijk.
    Het fenomeen bemoeilijkt het vliegen indoor inderdaad.
    Binnen fladderen met de mcpX Bl doe ik zelden meer, want vloer en plafond benne echte killers.Ha ha ha ha
    Dan pak ik nog eerder mijn Blade 230S, want die kan ik perfect regelen wat hoogte betreft en blijft daar hoveren waar ik haar wens te willen.
    Het is droog............toch maar weer naar buiten met de mcpX BL en rondknetteren want heb de packjes alweer fully loaded.
    Enjoy Uwe.
    Vr Gr Erwin
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Veel plezier, Erwin !!!
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dankje Uwe.
    Ben net terug van vliegen.
    Effe rondknallen met de mcpX.
    Wel koude vingers ondanks de handwarmzendertas want de wind was iets aangetrokken.
    Maar potdomme wat ging het weer heerlijk.
    Werkelijk de allebeste micro Heli die ik ooit heb mogen ervaren, en wat een power.Ik blijf me verbazen.
    Wel flink knuppelen met die wind erbij, maar ook dat is tevens een goede leerschool.
    Ik zit op het randje om die 180CFX aan te schaffen, maar wijfel nog omdat de recencies erover niet van de lucht zijn.
    Of met andere woorden: er zitten nogal een aantal haken en ogen aan de stock versie.
    Dat houdt me toch wel iets tegen om de enter knop in te drukken van bestellen.
    Ik vlieg teveel om gezemel te willen krijgen met die 180CFX en al mijn huidige Helikopters zijn tot op heden nog gevrijwaard van ellende, shit en problemen.
    Mot dus nog effe meer moed en kennis verzamelen tot ik daadwerkelijk overga tot aankoop van die Blade 180CFX.
    De tijd zal het leren.
    Vr Gr Erwin
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Oxy3 ??? van de keerstman, ha ha, is ook leuk, goed set-up en die stabiel als een plank ! :frustie::yes:
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Oxy 3..........
    Daarmee vlieg jij toch al Uwe.
    Zelf vlieg ik met de Blade 300X.
    Qua formaat gelijk aan de Oxy 3.
    Heb een BeastX op de Blade 300X zitten.
    Vliegt knetters-strak.
    Neen, wordt kwalitatief geen Oxy 3, maar ben er wel heel content mee voor die centen.
    En om er nou een zelfde formaat bij te nemen alszijnde Oxy 3..........neen dank.
    Dan nog liever die 180CFX uitproberen.
    Ben wel verzot op die micro helikopters merk ik.
    Vandaag de nodige packjes erdoorheen gejaagt.
    Had ook de Mini Titan E360 bij me, maar de meeste schik had ik met de mcpX BL.
    Vr Gr E
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    heb je gelijk, Erwin,
    je kan niet met 2 heli's tegelijk vliegen,
    en als die 300X bevalt (zeker geen slechte heli) , dan is het ook o.k. !
    Gr. Uwe
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Inderdaad Uwe.
    Niets mis met meerdere helikopters hoor om te hebben staan in de hangar.
    Vroeger toen ik nog wat gekker was, had ik vaak meerdere modellen van hetzelfde formaat.
    Sterker nog: ik heb een periode gehad dat ik 4 stuks KDS450SV helikopters vliegklaar aan de muur had hangen.
    Alleen maar omdat indien ik er ene zou Crashen, ik gelijk door kon vliegen met een soortgelijk model en settings.
    Dan zou je er toch aan 2 genoeg hebben, zou men denken.........
    Nou.........ik niet dus.
    Met name in mijn Heli begintijd vloog ik ook al veel, maar Crashte daardoor ook veel vaker door gebrek aan ervaring.
    Het staat me nog kakelvers in het geheugen gegrift dat ik toen in 1 week tijd wel 3 stuks helikopters crashte.
    Nou.........dan staat het zweet wel effe op de bovenlip kan ik zeggen.
    Vandaar dat ik meerdere helikopters als back up had.
    Aan die ongein doe ik anno 2015 niet meer mee.
    Heb nu ook meerdere helikopters, maar wel allemaal van een verschillend formaat.
    Afwisseling is het sleutelwoord.
    Dus ik heb tegenwoordig nog maar zelden 2 dezelfde modellen staan.
    Van de Blade mcpX BL heb ik er wel 2, maar dat is mede omdat het toestel uit de verkoop is/gaat en ik er graag een 2e van bij wilde omdat ik het voor die prijs niet kon laten en de mcpX BL nr2 altijd nog kan gaan ombouwen naar micro schaal heli.
    Enige nadeeltje wat ik wel ervaar is dat het vliegen met verschillende formaten helikopters weer even een Lipo packje inkomen is, als ik naar het veld ga en verschillende formaten helikopters meeneem en rondvlieg.
    Ze hebben elk hun eigen karakter.( en gelukkig maar )
    Maar door de jarenlange vliegervaring is het binnen een paar minuten gewend als ik van het ene formaat Heli naar een ander formaat overstap om mee rond te fladderen.
    De Blade 300X, die overigens vrijwel geen stock Blade 300X meer is, vliegt super.
    En om dan er een best wel dure Oxy 3 van hetzelfde formaat bij te nemen is aan mij niet besteed en vandaar nog de lichte jeuk voor die Blade 180CFX want die past nog goed in het rijtje Helikopters dat ik heb staan.
    Fijne avond.
    Vr Gr Erwin
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Leuk Erwin,
    ik heb ook een vast sortiment (zie ook hier onder)
    in princiep 2 benzine, 2 nitro en 2 elektro,
    1 fun-kopter voor de vakantie en voor veel-vliegers en een thuis-mug ...
    veel, maar verkopen doe ik voorlopig niks, omdat nieuwe projecten (te) duur zijn.
    Groet, Uwe
     
  9. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Uwe.
    Ik begrijp het.
    Vroeger verpatste ik wel eens modellen voor een prikkie maar dat doe ik niet meer.
    En tegenwoordig bedenk ik me dus wel 2 keer als ik iets te koop zet, en voordat ik een ander/nieuw model aanschaf pluis ik eerst alles na wat erover te vinden is via Forums en You Tube.
    De Hobby kost behoorlijk wat centen en indien je met verschillende modellen rondvliegt en dan ook nog eens bootjes en autos erbij doet kan het behoorlijk in de papieren lopen.
    Aan tijd en zin geen gebrek, maar de centen........................
    Waar ik de laatste jaren ook ben achtergekomen is dat het formaat toestel of de prijs ervan (bijna) geen sikkepit uitmaakt voor wat je aan plezier ervoor terugkrijgt.
    Vroeger vloog ik met grotere helikopters alla Trex550 en Trex 600.
    Machtig mooie machines en ze vlogen zalig.
    Maar prakken ermee is huilen met de pet op want de reparatiekosten aan zulk soort machines benne prijzig.
    Sinds ik de micro helikopters heb ontdekt vind ik dat die vrijwel net zoveel plezier kunnen geven als grote/dure helikopters.
    Oke, ik zal er niet om liegen dat een 500 size of grotere Helikopter lekkerder vliegt dan mijn Blade mcpX BL of Blade 230S.
    Maar...........de inzetbaarheid van een kleiner formaat helikopter ten opzichte van een groter model is een feit.
    Met name voor indoor en de kleinere velden zijn micro helikopters een heerlijkheid.
    Met grootste gemak rond te vliegen en crashen kosten geen bakken met geld.
    Al met al ben ik dus behoorlijk verslingerd geraakt aan micro helikopters, omdat ze voor hun waarde en kwaliteit best wel goed vliegen.
    En..........vrijwel overal inzetbaar en te vliegen zijn met zelfs wat wind erbij.
    Heerlijk.
    Vr Gr Erwin
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... een heel ander ding met grote heli's, ... of met micro's ...
    ik ga nog eens kijken , wat uit de kerstdiner geworden is,
    ... prettige avond nog ...
    Groet
    Uwe
     
  11. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Zo.............de kerstdagen benne alweer een feit en op naar het oud en nieuw.
    Staat vandaag helaas net effe teveel wind hier.
    Daarnet nog wel gevlogen met de mcpX Bl, maar was iets teveel van het goede.
    Moest alle zeilen bijzetten om het kleine wonder in het gareel te houden.
    En dan is het vliegen minder plesant vind ik.
    Dus na 5 packjes maar huiswaarts getogen.
    Op naar windstiller weer want dan is de mcpX in haar element.
    Vr Gr Erwin
     
  12. Sickboy

    Sickboy

    Lid geworden:
    7 mei 2013
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Volkel
    Ik ben ook even aan het vliegen geweest. De eerste 4 lipo's gingen niet echt lekker maar naar wat meer throttle en iets meer pitch kreeg ik hem aardig stabiel. Er staat idd net iets te veel wind. Ik weet nu wat dat tailwag inhoud...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  13. Phobos77

    Phobos77

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Oss
    Vond vandaag ook teveel wind staan, maar ik had een ander probleem. De standaard lader deed het niet meer. Open geschroefd maar niets bijzonders te zien. Ik vond dat de lipo stekker aansluiting te veel kon bewegen op de printplaat. Deze opnieuw gesoldeerd en gefixeerd met smelt lijm. Weer gefixed.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  14. HackWar

    HackWar

    Lid geworden:
    26 dec 2011
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Dordrecht
    Standaard eflite laders zijn echt waardeloos. Beter een verloop kabel kopen voor je eigen lader. Of een split kabel, kun je er vijf tegelijk laden als het echt moet.
     
  15. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    De standaard laders zijn inderdaad ruk.
    Ik heb er ook al ene die niet meer werkt.
    Heb met het bagger weer vandaag maar mezelf nuttig gemaakt en alle witte Tail vinnetjes van mijn helikopters in fluor geel kleur gespoten.
    Ziet er in elk geval gelikter uit dan dat saaie wit en voor het zicht op de kont van de heli tijdens rondfladderen ook een aanwinst.
    Mooi karwei met dit takke weer en ben bijna klaar met het laatste vinnetje.
    Dan hebben de mcpX BL, de Blade 300X, de Blade 230S en de Blade 180CFX een mooi fluor vinnetje.
    Op naar beter weer en met goed geluk is dat morgen al.
    Las dat de vooruitzichten gunstig zijn.
    Droog, zonnig en niet al te koud.
    Ideaal vliegweer dus en dan de tijd maar goed benutten door buiten te spelen met de Helikopters.
    Want het is een eindeloos en nimmer vervelend tijdverdrijf dat Heli vliegen.
    Vr Gr E
     
  16. Phobos77

    Phobos77

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Oss
    Trouwens over het laden van meerdere 2S lipo's. Ik heb een goede processor gestuurde lader waar ik lipo's mee kan laden en balanceren. Bij de MCP X tweedehands set had de vorige eigenaar ook een laad printje gekocht waar een aantal lipo's tegelijk te laden is. Echter er zit geen intelligentie (wel een balanceerkabel maar alleen voor 2S) op dit printje. Bij het lezen van de beschrijving staat dat de lipo's parallel worden geschakeld en dat je niet lipo's met verschillende lading tegelijk moet laden. Dit is toch link? Je weet toch nooit zeker dat je de accu's precies hetzelfde ontlaad. En wat als één of meerdere accu's door leeftijd achteruit gaat? Ik blijf voorlopig nog de lipo's 1 voor 1 laden totdat ik beters vind. Iemand die mij hierover iets kan uitleggen? Mvg, Peter
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
    Sickboy vindt dit leuk.
  17. Sickboy

    Sickboy

    Lid geworden:
    7 mei 2013
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Volkel
    Daar ben ik ook benieuwd naar
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... dat is niet link, Peter,
    jij moet eigentlijk weten, wat je doet,
    en dat betekend, juist, gewoon met laadkabel en ballancer laden, of de E-flight lader,
    vele negeren deze feit, jij niet, ik ook niet !
     
  19. Phobos77

    Phobos77

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Oss
    Zeg je dus dat ik niet meerdere 2S lipo's tegelijk kan laden met een of ander slimmig hulpmiddel? Ik wil het in iedergeval (nog) niet proberen met de multiple-lipo-laadprint die ik hier heb liggen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2016
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    misschien is er een 'slimmig hulpmiddel'
    maar meest laden deze 'adapter' meerdere lipos gewoon parallel of serieel zonder de balanceren,
    en als dan nog die lipos niet gelijk leeg (of vol) zijn of de ene ouder enzv.
    ... denk ik, dat het mis gaat, ik doe het niet !

    mijn 2x6s pakjes voor de T Rex laad ik (kan ik laden) als 12s, maar met 2 balancerkabel, dat kan mijn lader aan,
    en dat is veilig, darom gaat het.
     

Deel Deze Pagina