Bouwverslag T-33

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door henky, 17 sep 2011.

  1. Dickie

    Dickie Guest

    Van het zelfde Leon.
     
  2. sarco

    sarco

    Lid geworden:
    2 apr 2006
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Wageningen
    Gelukkig 2016 Leon ,veel vlieg plezier samen met Dickie.
     
  3. henky

    henky PH-SAM

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    FW190 is bijna klaar. Dus gaan we de T33 ook weer van stal halen hier en daar wat dingen repareren had wat schade aan de neus. Is groten deels klaar alleen spuiten en het accu plankje opnieuw monteren dan kan deze ook weer het luchtruim in.

    Hier een filmpje van vorig jaar:
     
    mac vindt dit leuk.
  4. Dickie

    Dickie Guest

    (BOVENSTAANDE FILM)
    Ziet er goed uit en creatief Leon

    .




    Een van onze eerste jets, soms wel eens heimwee naar, vloog ook leuk.
    Je jet brevet heb je er nog mee gehaald.
    Toen waren Gerald Rutten en Ger Kovacs de examinators, Berto heeft toen ook zijn brevet gevlogen op Rozenburg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2016
  5. Dickie

    Dickie Guest

    Ja dat krijg je ervan als je hem laat stuiteren uit de aanhangwagen.
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    De meeste schades ontstaan tijdens het versjouwen :(
    Daarom versjouw ik de mijne bijna niet, alleen op het veld ;)
     
    sarco vindt dit leuk.
  7. henky

    henky PH-SAM

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    [​IMG]

    Kannetjes weer gevuld kijken hoeveel we morgen kunnen verstoken!
     
    Berto vindt dit leuk.
  8. Dickie

    Dickie Guest

    Foto,s gepikt van Berto 21-05-17'

    18557253_1875310195819837_7610458048341310052_n.jpg

    18582181_1875310135819843_3363192022647746070_n.jpg
     
    Bart83 vindt dit leuk.
  9. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Mooie cockpit kap overigens.
     
  10. Dickie

    Dickie Guest

    en voor niks.
     
  11. Dickie

    Dickie Guest

    Nog een foto van afgelopen Vrijdag.

    WP_20170901_003.jpg
     
    henky, sarco en Berto vinden dit leuk.
  12. Dickie

    Dickie Guest

    De laatste vlucht in 2017, Avanti en T33.

    PRETTIGE FEESTDAGEN ALLEMAAL.

    Leon en Dick.


    WP_20171217_002.jpg

    Het was ook nog gezellig druk, met diverse jets en motorkisten
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2017
  13. henky

    henky PH-SAM

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Klein onderhoud :) nieuwe brandstof pomp. Oude pomp liep niet goed meer en begon de laatste keer te roken.
    1540838920802.jpg
     
  14. Dickie

    Dickie Guest

    Snel inbouwen,
     
    henky vindt dit leuk.
  15. Dickie

    Dickie Guest

    Als je nog een ander kleurtje zoekt.

    T33-1.jpg
     
    henky, benovitch en Bart83 vinden dit leuk.
  16. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Kan natuurlijk ook in de NL kleuren
    . RSED-RC Facebook 300x300.jpg
     
    henky, Berto en serge pot vinden dit leuk.
  17. henky

    henky PH-SAM

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Tijdje niks aan deze kist gedaan, maar zo langzaamaan probeer ik her en der wat uurtjes weer aan de hobby te besteden. Mini avanti weer vliegklaar en ben nu aan het kijken wat er hier nog aan onderhoud/verbeteringen kan gebeuren. Heb een tijdje staan denken aan de brandstof tanks. Dit zijn er 2 die parallel zijn aangesloten, zit eraan te denken om hier onderin de tank een verbinding te maken zodat op de grond de tanks altijd evenvol zitten. Moet dat nu iedere keer doen met een tangetje en dan 1 leiding dicht knijpen.
    Zijn er mensen die dit ook hebben? Of miss een andere oplossing?
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2023
    Berto vindt dit leuk.
  18. AGK

    AGK

    Lid geworden:
    11 feb 2020
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Hier
    Hoi Leon.
    In serie zetten, gaat bij de oude F86 Sabredog al jaaaaaaren prima.( ja, deze vliegt nog steeds)
    Heb nog nooit verschil gemerkt in het vlieggedrag wanneer de rechtse tank, 1,5 liter, al leeg is en de linkse tank, ook 1,5 liter, nog vol.
    Onder de aanstroom tunnel naar de turbine ligt een hopper van 500cc en deze is wel eens aangebroken geweest, beide hoofdtanks waren toen mooi leeggetrokken.
    Tanken altijd via de hopper.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 18 sep 2023
    henky en Berto vinden dit leuk.
  19. henky

    henky PH-SAM

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Dan is dat een keer het proberen waard
     
  20. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hey Leon, ik heb ze meestal ook parallel maar daarvoor zit dan een 500cc "taxi/overloop" tank. Die gaat nooit helemaal vol en zit ook niet helemaal op het zwaartepunt maar dat is dan ook niet belangrijk. Tijdens tanken zie ik vaak ook één tank net iets eerder vol maar wacht dan totdat de luchtbelletjes van de andere tank volloopt in de 3rde tank. Geen gehannes met tangen en alles goed vol. Die overloop tank zit dan meestal half tot 2/3 vol. Die wordt voornamelijk gebruikt tijdens rustig opstarten en taxiën en is bij take-off al bijna leeg. Zo zijn je parallel tanks nog lekker vol als je gaat opstijgen.

    Bijkomend voordeel, die taxi tank gaat nooit helemaal vol, zo kan er ook niets ergens op de baan of gras overlopen.

    Tis maar een ideetje.

    Hier bij mijn Streak, daar kan ik niet serie doen. De ene tank zit voor het zwaartepunt en de andere er achter, dat zou ik tijdens vliegen wel merken als ik ze serie zet denk ik. De tank met blauwe dop is de overloop/taxi tank.
    [​IMG]
     
    Hans Rijkuiter en henky vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina