Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

  1. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Je chassis geeft geen probleem Hugo zolang je heeft maar horizontaal plaatst.

    Gr Jan
     
  2. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    OK, dank allen, we gaan het zien. Ik heb hem nu onder de servo, die moest toch omhoog (en naar achteren) om bumpsteer te verminderen. Bij het trainen in Sittard zullen we zien of het goed genoeg werkt.

    Hugo
     
  3. joop voorn

    joop voorn

    Lid geworden:
    25 dec 2007
    Berichten:
    54
    Gewoon je transponder met klitteband op de carbonplaat plakken.
    Geen enkel probleem.
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Volgens mij heeft carbon niet zo heel veel invloed, bij de TRF4xx's snijden ze vaak een stukje uit de bumper en dan doen ze de carbon bovenplaat daar overheen.
     
  5. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Lekker eigenwijs.... Ja, carbon beïnvloed het ontvangst van de transponder wel degelijk. Meestal merk je daar niet veel van, omdat er een behoorlijke overcapaciteit is. Echter als de omstandigheden nu eventjes niet optimaal zijn, kan een foutief gemonteerde transponder wel eens niet correct geregistreerd worden en kom dan niet klagen bij de wedstrijdleiding....

    Advies: niet direct op een carbon of aluminiumplaat monteren, niet verticaal plaatsen en ook niet te dicht bij een hittebron zoals de motor. Beste is bij de F1 een klein plaatje lexaan te monteren dat de transponder net buiten het chassis komt, of het advies van drift-junkie werkt ook prima.
     
  6. joop voorn

    joop voorn

    Lid geworden:
    25 dec 2007
    Berichten:
    54
    Hoi Marten, ook lekker eigenwijs, buiten het chassis hangen lijkt mij niet zo handig.
    Met een crash kun je hem makkelijk beschadigen of zelfs kapot rijden.
    Hij kan daardoor ook uit de ontvanger gerukt worden, dan dus ook niet klagen bij de wedstrijdleiding:bye::bye:
    Ik weet dat carbon een negatieve invloed kan hebben, maar heb het in de 15 jaar dat ik nu wedstrijden rij nog nooit gemerkt.
    Groetjes en tot ziens, Joop.
     
  7. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Vorig jaar een paar keer ervaren rijders die niet geteld werden door het onjuist plaatsen... Tijdens het NK zelfs verticaal geplaatst, "doe ik altijd zo". Maar helaas, miste toch echt een paar ronden. Verliezen is duidelijk, wordt je niet geteld, verkeerd plaatsen en niet geteld worden geeft zo'n eeuwige discussie.... Ik werd er echt flauw van.

    Bij de F1 zit er tussen de chassisplaat en de body een behoorlijke ruimte, waar je makkelijk een plaatje kunt monteren en netjes beschermt blijft. Het blijkt dat monteren op een verhoging al een grote verbetering geeft ten opzichte van direct op de bodemplaat monteren.

    Het staat overigens heel duidelijk in de handleiding hoe je de transponder wel of niet moet monteren, daar doel ik met "lekker eigenwijs" op.

    Maakt mij eigenlijk ook niet uit, ik bemoei me niet meer met wedstrijdleidingen... Ik zorg ervoor dat ik wel goed geteld wordt, de rest zoekt het maar uit ;-)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
    Tazman vindt dit leuk.
  8. joop voorn

    joop voorn

    Lid geworden:
    25 dec 2007
    Berichten:
    54
    Duidelijke taal, ik snap je helemaal. ;)
    Groet, Joop.
     
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Bij mij valt het niet zo op als ik veel minder rondjes heb gereden in de heat dan de rest, dat is altijd al zo... Ik ga het proberen zoals het nu zit, en ik zorg ervoor dat ik onderdelen voor plan B bij me heb.

    [EDIT] Ik heb de boel toch maar verplaatst, ik was toch bezig met de servo… [/EDIT]

    Groeten,

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Afgelopen zaterdag weer eens na lange tijd gereden bij PK Racing en een filmpje gemaakt met behulp van een mobius camera bevestigd aan mijn bril.

    [youtube]0wDaf1VI_o8[/youtube]
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Afgelopen zaterdag weer eens na lange tijd gereden bij PK Racing en een filmpje gemaakt met behulp van een mobius camera bevestigd aan mijn bril. Gereden met mijn F104 pro met Carson cupmachine, mijn Tamiya TT-01 met een Carson cupmachine en de verrassing van de dag... mijn Losi Mini 8ight (die met foam onroadbandjes leuk kon meekomen met de Supastox auto's).


     
  12. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Ik zie dat Paul zich een vermaakt heeft daar ;)

    Mvg Roy
     
  13. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Wat is de kleinste 48DP spur die nog op een Tamiya F104 dif past? Ik wil over naar brushless en dan schijn ik hele andere FD te moeten gaan gebruiken, en een zo klein mogelijk spur. Ik heb nu 70T als kleinste.

    Dank voor advies,

    Hugo
     
  14. hampy

    hampy

    Lid geworden:
    19 jul 2012
    Berichten:
    30
    70 is mooi genoeg hoor.
    Of je moet op hele grote lange banen gaan rijden waar je onder de 2.0 wil komen.
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Wow, 35T pinion? Dan moet ik maar eens naar een ander setje op zoek, de grootste die ik nu heb is 25T. Voor het andere uiterste, wil je vertellen wat je op Sittard gebruikte?

    Dank,

    Hugo
     
  16. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    In Sittard gebruikten de meeste rijders (als ik het goed heb gezien) met een 21.5T, tussen 2.5 en 2.8, beetje afhankelijk van de motor. Op de grote banen zal je inderdaad richting 2.0 gaan, of zelfs iets daaronder.
    Het 70T spur van Exotek is heel goed, lekker blijven gebruiken. Met een setje 27-31-33-35 kom je met het 70T spur een heel eind op de verschillende circuits van komend seizoen.
     
  17. hampy

    hampy

    Lid geworden:
    19 jul 2012
    Berichten:
    30
    Ik reed zondag zelf 69-26
     
  18. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    66t is het kleinste wat te krijgen ik zelf rij met 68t.

    Zowel met 66 als 68t kan je al kanten op.

    Jan
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Op de MACH met de F1 masters gebruikte ik 35/66 als vertanding met de 21.5 turns Hobbywing motor op mijn F104V2-pro. Over 6 weken is die er weer en zal ook deze verhouding weer gebruikt worden.
     
  20. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    OK, dank allen, erg nuttig dit. Op de MACH 37/70, kleinste baan 26/70. Is de MACH vergelijkbaar met bijvoorbeeld Rucphen (langste baan op de Tamiya Cup kalender), het lijkt me wel een beetje, ook zo'n snelle vloeiende brandstofbaan.

    Hugo
     

Deel Deze Pagina