Hpi baja 5t geeft zelf gas

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Boris de Weert, 23 mrt 2016.

  1. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Als je achter je bobine kijkt, zie je bij de voet van de cilinder als het goed is een vier cijferige code staan. Welke staat daar?
     
  2. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
  3. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Heb net nog even geprobeerd met de oude zuigerveer en nu komt hij wel rond, ik denk dat het probleem is dat de nieuwe zuigerveer zenoah flex zijn en de oude gewoon normale en dat ie toch moeilijk deed in die rand:frustie: maar 2mm speling is er zeker niet, als ik een inbussleutel van 1,5mm in het bougiegat steek kan hij niet rond. Welke nieuwe cylinderset is het beste cy of zenoah?
     
  4. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    En wat nou als je eerst anders eens een originele chung yang zuigerveer besteld? Althans je had toch een origineel HPI blokje erop zitten? Normaal gesproken als je een 26s fuelie hebt van HPI moet je de 0,7 mm zuigerveer bestellen.
     
  5. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Nee t is geen 26s blokje de zuigerveer moet 1mm zijn, maar mijn cilinder is gewoon versleten een rand in de bovenkant en een hoop krassen dus ik vervang die maar maar welke cilinderset is kwalitatief het best cy of zenoah?
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik snap niet helemaal hoe u het wou meten met een 1,5mm schroevendraaier door het bougiegat?
    Het kan ook zijn dat u hem niet kan draaien omdat de vlakke kanten tegenover elkaar 1,5mm van elkaar zitten, maar de hoeken zijn hebben een grotere maat.
    Lastig uit te leggen, maar ik hoop dat u het snapt?
    Kan u de oude zuigerveer niet meten?
    En de gleuf in de zuiger?
    Als het een CY is kan het toch ook de 0.7mm zijn toch, of zit ik nou verkeerd?
     
  7. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Ik heb gemeten met tin dat de speling 0,5mm is en de oude zuigerveer is 1mm
     
  8. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
  9. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Ik heb de oude pakking net gevonden tijdens het opruimen, die is ook gewoon 0,5mm, de dikte van de oude zuigerveer is 1mm die heb ik gemeten met een schuifmaat

    http://s61.photobucket.com/user/borisdeweert237/library/Motor

    Ik weet niet of ze nu zichtbaar zijn maar url invoegen ging niet

    Bij die foto van de zuigerveer is links de nieuwe en rechts de oude. De nieuwe veert meer zegmaar dus die drukt harder naar buiten en daarom bleef die in de rand hangen die in de cilinder zit
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2016
  10. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Weet je zeker dat je wel de juiste zuigerveer hebt gekocht? Het lijkt haast wel of deze een slag te groot is, je hebt een bepaalde dikte he en een bepaalde diameter. De diameter van jouw zuiger moet 34 mm zijn, als het goed is. Heb je niet per ongeluk een maat groter gekocht, ondanks dat ik geen idee zou hebben of je die er uberhaupt in krijgt.

    Maar wat heb je gedaan met die zuigerveer dat die nieuwe zulk zwart is?
     
  11. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Uit de verpakking gehaald en in de motor gedaan, in de verpakking zaten twee zuigerveren en die zijn allebei zwart. Over de maat gesproken, die zuigerveren zijn zenoah flex die veren dus sterker naar buiten daarom lijken ze groter maar het gat tussen de twee uiteinden is ook groter. Als je de flex een beetje inknijpt is het gat tussen de uiteinden en de grote hetzelfde als de oude.
     
  12. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Mijn cilinder is gewoon echt versleten en ik zit nu te twijfelen of ik een 26cc zenoah set moet kopen of een 26cc cy of een 27cc cy ze zijn allemaal even duur.
     
  13. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Kheb net gelezen dat die 27cc heel snel schijnen te scheuren.
     
  14. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
    Van de 27cc heb ik eigenlijk nog niet zoveel gehoord dat deze zo snel scheuren, van de 29cc daarin tegen...

    Persoonlijk was ik gegaan voor de 26cc Zenoah, waarom? Geen idee, heb nu twee zenoah blokjes gehad en ze bevallen met Super. Heb ook wel een 26cc CY gehad en eigenlijk ook geen klachten over gehad maar goed.
     
  15. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    27cc weet ik niet, maar de 29cc 2 bouters willen wel eens scheuren inderdaad.
    Ik zou voor een 26cc cilinder gaan, en tzt eventueel upgraden naar een 4 bouter.
     
  16. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    ik heb net een 26cc zenoah cilinder besteld. nu maar wachten, wordt helaas pas woensdag geleverd. in ieder geval al bedankt voor de hulp allemaal!
     
  17. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    Ik heb eindelijk alle spullen binnen, ik ga m zaterdag in elkaar zetten denk ik. Maar moet ik de cilinder en zuiger inrijden en op welke manier?
     
  18. DollarHobby

    DollarHobby

    Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Berichten:
    411
    Locatie:
    rijssen
    Geduldig zijn. Doe maar goeie 8 tankjes voordat je dr op poert. 1e tot 2e tankje max half gas. Daarna rustig opvoeren en met 8e tankje is je trottle op de max. Als je zeker wil zijn dat je niet telkens teveel gavs geeft, zet dan als je het hebt op een max % throttle. JE KUNT HET 1X VERPESTEN!! Ga gewoon geduldig inrijden des te meer prestaties je eruit kan krijgen en vooral levensduur.
     
  19. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    En qua afstelling?
     
  20. Boris de Weert

    Boris de Weert

    Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Wouw
    De oude afstelling was verder niet geweldig dus misschien is het beter om die gewoon op standaard te zetten
     

Deel Deze Pagina