Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

  1. Bear D

    Bear D

    Lid geworden:
    11 jul 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Alkmaar
    Inmiddels japp drapp rubber v2 en japp sapp tire cleaner f1 besteld bij de "heilige koe". Thnx Hugo & Jasper.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
     
  2. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Let wel je moet de banden wel verwarmen anders werk het niet echt lekker!!!
     
  3. Bear D

    Bear D

    Lid geworden:
    11 jul 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Alkmaar
    Komt goed, ik warm ze altijd op, 60℃ voor 30 min.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
     
  4. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Met japp sap is 30min minimaal 45 tot 60 min werkt het best althans bij mij
     
  5. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    klopt met V2 is hoe langer hoe beter beetje afhankelijk van de banden die je gebruikt.
    wat ook goed is om banden goed schoon te maken als je van de baan afkomt en dan zo snel mogelijk smeren.

    Martijn heeft manual gemaakt

    http://www.jracing.nl/files/manual.pdf


    Gr.Jasper
     
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik moet ook maar eens aan de Japp Tire Cleaner...
     
  7. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    remreiniger kan ook maar vind dat het de banden uitdroogd.
    en met japp Cleaner pakt de drapp ook beter.
     
  8. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    't Is net Nivea, maar dan anders...
     
    bricks vindt dit leuk.
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik gebruik LRP carpet en dat doet het goed buiten op het asfalt.
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    @koe, klopt en remmenreiniger stinkt zo. Japp ruikt ook wat lekkerder.

    Ik gebruik overigens voor binnen 'LRP Carpet' en voor buiten 'LRP Asphalt', lekker de bandenwarmers een uurtje er op en een hele hoop grip.
     
  11. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    de v2 heeft nu zelfs te veel grip voor de nieuwe F1 band dus komt binnen kort vernieuwde verzie van V1 uit die griprol moet voorkomen.
     
  12. viel9

    viel9

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    152
    Jasper komt binnenkort op de markt met een grote schoenlepel, voor het geval je de auto niet meer van het asfalt krijg
     
  13. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik kom nog steeds grip te kort......
     
  14. Bear D

    Bear D

    Lid geworden:
    11 jul 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Alkmaar
    Na een rijdag maak gewoonlijk de banden schoon met remmenreiniger en smeer ze daarna in met tire tweak 2000. Laat ze een nacht drogen, wrijf ze schoon en sla ze dan luchtdicht op.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
     
  15. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Even iets anders; maakt een kap veel uit? Ik ben best blij / trots op mijn zelfmaak kap, maar ik heb daarbij niet intens op downforce en zo gelet. Ik volg ook een topic over F1 op RCTech, en daar is iedereen helemaal weg van de kap van BittyDesign:

    [​IMG]

    Ook lees ik over high en medium downforce kappen van WRC Racing:

    [​IMG]

    Ten opzichte van vele anderen op MRM had ik gewoon meer moeite met insturen. Zou dat mede aan zo'n kap kunnen liggen? Ik weet dat ik bij de Top Stocks verbaasd was over hoeveel invloed de kap en de spoiler hebben, maar dat is wel een aanzienlijk grotere kap, meer oppervlakte...

    Wat is jullie ervaring?
    Dank,

    Hugo
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Daar kom je alleen achter door een andere kap met "meer stuur" te halen en te proberen op je auto.

    Stuur is ook sterk afhankelijk van de plaatsing van de accu, soort spoilers en het diff als ook de geometrie, veren en de dempers. Dus om te zeggen dat het aan de kap ligt... het zal een factor zijn maar ik denk zelf niet zo groot.
     
  17. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Wat ik begreep van jongens bij ons die ook f1 rijden. Zit er heel veel werk in het afstellen van de auto.

    Die bouw je niet ff en gooi je op de baan, zat heel wat afstelwerk in. Zij rijden met een xray x1
     
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Oh, dat is zeker waar. Ik heb inmiddels een lijstje van zaken die ik wil proberen op de zaterdag voor de race in Eindhoven. En oefening zal ook veel meer opleveren dan een beter kapje. Ik vroeg alleen af of de kap een grote invloed is of niet. Ik weet nog dat ik van mijn BMW Z4 kap (die de voorwielen optilde) over ging naar de Ferrari 458. Totale transformatie van het rijgedrag, door een "stukkie dun plastic". Dat had ik niet verwacht.

    Hugo
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2016
    Kevin van Leent vindt dit leuk.
  19. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    De vorm van een F1 kap heeft best wat invloed gek genoeg maar de vleugels hebben een giga invloed op rij en stuur gedrag.
     
  20. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    [​IMG]

    [​IMG]

    WRC LeMans bodies met stickervellen voor de Audi R18 & Peugeot 908.
    De auto's zijn beide XRAY X1's.
     

Deel Deze Pagina