Ik heb best veel problemen met mijn uitlaatrubbers. Dit is er eentje na 30min rijden met een G320 en victory uitlaat. Hij heeft met metalen slangklemmen vast gezeten met dit als resultaat. Normaal zette ik ze ook wel met kabelbinders vast maar die knappen vaak. Vroeg mij af: waar hebben jullie de beste resultaten mee???
Nog nooit problemen met mijn eigen rubber gehad. Kunt ook rubber lang formaat kopen en dan op lengte maken
Ik zat even te denken. Zou een paar lagen krimpkous eigenlijk niet werken? Met hitte geen probleem wat het krimp daar juist beter om...
denk dat die snel gaan verkolen en afbrokkelen of zo. Krimpkous te warm maken geeft ook zoiets. Gewoon kijken voor silicone tube.
Ik heb er 1 enkele slangenklem omheen zitten. Ik heb hem alleen afgeklemd rond dat pijpje welke op de motor geschoefd zit. Draai je de klemmen niet veelste vast? Dat heb ik toen ook 2 keer gehad, wanneer de uitlaat dan warm word word dat rubber zacht en zakken die klemmen er inderdaad in weg en houd je dit soort rubbers over. Maar ik zou geen krimpkous gebruiken, dat hebben wij hier ook eens om een uitlaat heen gedaan. Geeft alleen maar een smerige stinklucht en het werkt gewoon niet, de krimpkous smelt op de duur gewoon weg. En vervolgens blijf je over met een plakkerige bende op je uitlaat. Een stuk silicone slang heb ik er ook voor een tijdje omheen gehad, echter die hield het bij mij nog minder lang vol dan het uitlaat rubber welke jij er nu ook omheen hebt zitten. Doordat die uitlaten nogal een vrij grote diameter hebben, vind je eigenlijk geen geschikt uitlaat rubber. Hierdoor moet je hem zover op rekken dat die alsnog scheurt. Althans die dingen heb allemaal al eens geprobeerd maar werkte geen van allen. Wat je anders misschien wel eens zou kunnen proberen, wat sommige ook doen. Is de uitlaat spanningsloos monteren, dus monteer deze zonde veren of zoiets dergelijks. Smeer dan vervolgens rondom de koppeling vloeibaar pakkings materiaal, let wel dat je een pakkings materiaal pakt welke bestand is tegen hitten, benzine, enz enz. Laat vervolgens dat vloeibare pakkings materiaal opdrogen, je hebt dan geen last meer van een lekkende uitlaat en je bent geen klemmen meer nodig. Enige nadeel is dat je dan wel voortaan je uitlaat telkens los moet schroeven van je cilinder af
Vloeibare pakking heb ik hekel aan, in de winkel hebben ze vast nog iets anders wat erg stevig en dik is. Dat laatste moet je vooral hebben. Zelf heb ik een losi met een veersetje en een rubber tussen de demper en uitlaat...
Denk dat dat gaat over een nitro motor? Althans dat heb ik ook wel bij mij op de truggy's , dat werk inderdaad super. Maar jammer genoeg is er niet zo'n systeem voor de bigscales. Maar @marcohuissen , wat bedoel je met de 2 slangen klemmen? Is het rubber welke je gebruikt wel enigzins de juiste diameter? Niet dat die dus heel losjes al past, waardoor je hem heel strak moet aandraaien zodat deze afsluit.
Ja ik bedoel of dit concept goed is, ben echt niet op me achterhoofd gevallen lol. Staat trouwens ook in de tekst...
Ik heb er eigenlijk ook nooit problemen mee gehad, om de zoveel tijd even vervangen. En inderdaad niet vast draaien tot ze indeuken, maar gewoon strak, tijdens het rijden zet de uitlaat misschien ook nog wel wat uit door de hitte.
Hij zit weer. Nu wel met twee kabelbinders. Had de slangklemmen waarschijnlijk veel te strak aangedraaid