Kyosho DRX nitro

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door defik, 19 mei 2016.

  1. defik

    defik

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Almkerk (noord brabant)
    Sinds kort ben ik in het bezit van een Kyosho DRX.

    Puur gekocht om wat op het industrieterrein te rijden, meer niet.

    Nu heb ik er enkele weken lekker mee gereden maar bleef vandaag voor de 2e keer in korte tijd mijn gas hangen op volgas.

    Fikske schade nu dus.
    Nu denk ik dat de failsafe niet goed werkt, mede doordat ik vanaf het begin al vind dat deze auto slecht bereik heeft terwijl hij is uitgerust met een 2.4ghz set.

    Is er iemand die meer ervaring met deze auto heeft? Het zei positieve of negatieve?

    Ik kan hem wel helemaal oplappen maar wil eerst de oorzaak achterhalen van het slechte functioneren.
     
  2. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als er een breuk in de kabel van je humppack zit heeft een failsafe geen zin, zonder stroom is die ook uit ;)
     
  3. defik

    defik

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Almkerk (noord brabant)
    Een breuk in een 3 weken oude kabel lijkt me nogal vreemd.

    Batterijen zijn kakelverse lithium batterijen welke er ook pas zeer kort inzitten.
     
  4. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Je gebruikt penlites? In zo'n plastic houdertje? Dan zou ik daar het probleem zoeken...het is altijd beter om een humppack te gebruiken.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Het leuke is dat er een throttle return spring op zit maar de standaard servo te zwaar loopt om door de veer terug getrokken te worden.
     
    snellehenk vindt dit leuk.
  6. defik

    defik

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Almkerk (noord brabant)
    Die veer leek mij idd ook al slap, gaat een strakkere helpen?

    Gebruik voor nood even penlites ja, geen van mijn vliegaccus past namelijk
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, een strakkere veer gaat alleen je servo slopen, het probleem van de niet werkende veer is je servo, een betere servo loopt veel soepeler.
     
  8. defik

    defik

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Almkerk (noord brabant)
    Lekker waardeloos dan dat een auto van bijna 500€ niet goed functionerend wordt geleverd.

    Met onze vliegtuigen is dit juist perfect wanneer je een zwaar lopende servo hebt die zeer standvast blijft.

    Wat voor soort servo zou ik dan moeten monteren?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk eerder een inschattingsfout door Kyosho. Je kunt het ook positief zien dat er wel aan een veer gedacht is.
    Ik denk niet dat je je nu moet focussen op de servo. Je failsafe is simpel te testen door zonder je motor de zender en ontvanger aan te zetten en daarna de zender uit, dan schiet de ontvanger in de failsafe.

    Verder als je gebruik maakt van een batterijhouder voor 4 losse AA batterijen heb je daar 8 (en meer) mogelijke slechte contacten waardoor de voedingsspanning kan wegvallen.
     

Deel Deze Pagina