Hee wil me even voorstellen ik ben aisse. Heb net een kyosho fazer gt denk ik zelf gekocht. Waarom ik dit niet zeker weet is omdat er een audi tt kap op zat en ik te weten gekomen ben dat je deze auto met meerder kappenHebt alleen dat zijn egt de dtm/race wagens dus klopte niet. Ik ging voor de eerste keer in mijn leven met een nitro auto rijden en het beviel me gelijk. Ik hoop ook een volwaardig lid te worde van dit forum vind het erg leuk alemaal. Mijn perfecte kap is de bmw e30 m3 die er nog op komt met bepaalde velgjes foto's volgen nog wel. Toen ik aan het rijden was en de auto goed warm. Want heb eerst enkele forums afgestruind hoe je uberhaubt zon auto moet rijden. Slim dacht ik zo naar heel wat verhalen gelezen ben ik gaan rijden. Toen die dus echt warm was trok die toch niet helemaal door tot de volle snelheid. Happerde soms in de bochten ook. Licht dit enkel aan afstellig of is er meer loos. De auto was 2ehands trouwens met een graupner zender wat niet orgineel is. Weet ook niet of dit uitmaakt er hoord officieel een perfex bij. Denk ik nou ik laat me graag informeren dus reageer gerust haha. M.v.g aisse
Zo dan... Zou je je verhaal met leestekens willen verrijken zodat het een stuk prettiger lezen is... Dan kunnen we misschien ook goede antwoorden geven.
kolere.. leestekens graag.. maar het allerbelangrijkste: af en toe een enter graag!!!!!!! Alsof je de bijsluiter van medicatie aan het lezen bent.... Als eerste moet je jezelf wel ff bedenken dat we hier geen kristallen bol hebben. een haperende motor (denk ik?) of niet helemaal doortrekken op volgas kunnen vele oorzaken hebben. waar de afstelling er inderdaad eentje van is. een tweedehands apparaat blijft een tweedehands apparaat. kan alles mee mis zijn. of helemaal niets. dat is voor gevorderde personen regelmatig al niet te zien als ze zo'n ding vast hebben, laat staan dat wij dat via een beeldscherm kunnen zien, via een gigantische lap tekst ;-) om zeker te zijn of het ding goed is.. helemaal uit elkaar halen. schoonmaken. alles controleren. correct in elkaar zetten. correct alles afstellen. zorgen dat alles soepel loopt, zonder speling. de goede boutjes en moertjes op de correcte plaatsen. electronica maakt niet zoveel uit of deze standaard is of niet. veel mensen rijden met hun eigen zender, dus komt er een andere ontvanger in. das gewoon normaal. servo's zijn wel vrij belangrijk.. deze moeten hetzelfde, of beter zijn dan standaard.
Kyosho Fazer GT bestaat niet. Je hebt een Fazer GP of een Inferno GT Het zijn 2 totaal verschillende auto's
Beginner of niet, je zult toch moeten weten wat je koopt. Je 1e post editten met punten, comma's en enters kan dmv op de "bewerk" text onderaan je 1e post te klikken. En misschien een idee om een foto te plaatsen...
Nu nog een foto van de auto, kunnen we even kijken wat het is. Weet je ook welke motor er op is.. O,ja daar was die foto ook makkelijk voor.
Inderdaad de Kyosho Fazer. Is een leuke auto maar de motor is niet echt voor een beginner. De motor vind het echt niet fijn als die warm wordt (lees boven de 120 graden), dan gaat die inhouden. Mocht de motor op top inhouden zet dan de HSN (high speed needle) een kwart slag linksom. Nu zet je de motor rijker namelijk. M.v.g. Mark
Toevallig vandaag ook even met een Fazer GP bezig geweest, en ik kan beaamen wat Mark zegt; het is een gevoelig motortje. Die motor op de mijne is nogal versleten, heeft weinig tot geen compressie en daardoor extreem moeilijk af te stellen en netjes te laten lopen. Die moet zeker even gepinched worden. Wat mij opviel aan de Fazer is het stangenstelsel van de gasschuif/rem, de bediening van de gasschuif is nogal grof; bijna een aan/uit schakelaar. Het is lastig om gevoelig en met beleid gas te geven en daardoor is het afstellen ook lastig (het is bijna 'alles of niets' . Ook op de sproeiernaalden is de motor vrij gevoelig; afstellen moet echt in heel kleine stapjes, een kwart slag is al gauw te veel. Dus als je de motor wil afstellen doe dat met veel geduld, in kleine stapjes en hou de temperatuur goed in de gaten. Over je vraag over de zender; het maakt niet uit of je een Graupner of Kyosho zender gebruikt; het signaal wat die beide uitzenden is gelijk en de ontvanger reageert op beide hetzelfde.
Hee mark . Ik had al gelezen dat je de kyosho man hier was haha . Omdat ik dus een beginner ben wist ik niet dat dit geen goede beginners auto is. Dus met andere woorden jullie raden me alemaal zon beetje een grade meter aan ? Maar als ik hem naar 5/6/7 min warm heb dan doet die dat al . En de man waar ik hem van kocht zij je moet hem wel goed afstellen. Alvast bedankt voor de hulp mark super tof !
U Hee Bart. Ook jij heel erg bedankt voor de handige tips en tricks. Ik ga het gewoon heel voorzichtig aanpakken inderdaad. En als ik er echt niet ui kom stel ik gewoon vragen hier.
En anders even naar een winkel gaan die nitro wil afstellen. Kost 2 tientje ongeveer maar is goedkoper dan een motor slopen. Dan heb je een basis en kun je zelf wel bijstellen gelang het weer. Deventer, Hengelo(gld) en Enschede zijn vlakbij. Zou eerst wel even bellen, of ze het doen en wanneer het hen uitkomt. Weet van 1 dat die daar een mannetje voor heeft. Mooiste is als je er zelf bij bent, kun je zien en horen wat er gebeurt, leer je het meest van.