Schaal 1/3 Pitts Special van Greatplanes

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door 5p1k3, 24 feb 2008.

  1. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
  2. brabo in het buitenland

    brabo in het buitenland

    Lid geworden:
    8 apr 2007
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Son en Breugel
    De DL-50 is niet echt een kloon van de DA-50 maar hij lijkt er wel heel veel op ! Ik heb er zelf 2 en op de club zijn er in totaal 5.

    Ze lopen echt fantastisch, beter dan een DA-50 en krijgen ontzettend goede reacties op het RCU forum. De eerste serie had wat kleine probleempjes wat met name te wijten was aan de grote vraag die ze niet konden voldoen. Motor liep er niet minder om, maar het waren gewoon wat schoonheidfoutjes. De laaste serie zijn echt goed met wat design verbeteringen.

    Er is een verdeler in de USA die garantie geeft op fabricage kwaliteit (DLUSA - Home of the DL50 Gas Engine) maar die wil er dan ook USD 390 voor hebben.

    De ontsteking is van goede kwaliteit, zowel mechanisch als electrisch. Geen problemen met storingen of andere dingen.

    Als je op RCU kijkt zul je zien dat er verschillende draadjes zijn met honderden reacties waarvan er een enkele een probleem heeft gehad wat dan ook gewoon is verholpen door DLUSA. In een van de vijf motoren die we hier hebben heeft er zich een mechanisch probleem voorgedaan wat meer te wijten was aan de veelvoud van crashes en propstrikes vanwege de onervaren piloot en het ongelukkige veldje wat we hebben.

    De oudste die ik heb draait 7400-7500 toeren met een Menz 22x8 en een KS demper. In vooral het middengebied draait de motor veel mooier dan een DA.

    Hier locaal in China betaal ik voor een DL een derde of minder dan een DA. Aangezien de hogere prijs voor de DA met name in de service zit is dat niet echt een optie omdat die service alleen werkt als je op practische afstand zit van de fabrikant/verdeler.

    Wat mij betreft echt een aanrader en totaal niet te vergelijken met een Thor, Crrc, SPE en andere goedkope ellende.

    groet

    Roald
     
  3. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    En toen werd het stil in modelvliegminnend Nederland en Belgie...

    Merci Roald voor de mooie uitleg. Kunnen wij hier in holland ons plan trekken....
    Omgerekend bij bovenstaande internetwinkel kost ie dus: €255,- excl. verzendkosten.

    Voor zo'n 100 Euro meer verkrijgbaar bij: Willkommen bei hobbystar.de
    Dan heb je ook geen gezeur meer over invoerrechten etc....

    Groeten van Frank
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2008
  4. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    493
    Locatie:
    5076
    Ik heb een Christen Eagle 1550mm van Jamara nieuw in doos!!!!!!!!1
    Voor een goed bod mag ie weg... Alleen reageren op emailadres (j.w.t.m.jekel@gasunie.nl)
     
  5. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Goed bedoeld Jan, maar ik hoef die kist van Jamara niet. Ik ga eens op zoek naar een bouwtekening van een Pitts Special denk ik :)
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    zou deze nog ergens te verkrijgen zijn, of heeft iemand hem nog liggen?(de pitts van greatplanes natuurlijk)

    Groeten chris
     
  7. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    waarom kies je niet voor een pits van TC? met een 62er vliegt tie perfect,en iedere pits moet je rustig starten en landen en rudder gebruiken,bij ons op de club vliegt er 1 rond met een 85 boxer van valach ,heeft er heel wat gebouwd voor de echte liefhebber,ik ga voor tc,als ik een dergelijke kist wil vliegen
     
  8. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    493
    Locatie:
    5076
    Kun je eens vragen of hij de tekeningen nog heeft van vnml de vleugel, anders gaat mijn Pilot Pitts in de verkoop!
    Span ook zo iets :)
     
  9. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    jan, mocht hij te koop komen te staan laat gerust wat weten...
    ik weet in die span moet je ofwel voor deze gp of de tc gaan, groter ga je het best voor de emhw.
    de greatplanes is nergens meer te verrijgen(of het moet via via zijn) maar hij zou toch iets lichter zijn dan de tc(natuurlijk is tc wel topqwaliteit ook( al kan je voor een paar honderd euro meer een emhw kopen:)
    zowiso gaat de cover eraf en zoek ik iets dat ik in eigen schema kan coveren:)

    groeten
     
  10. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    Hey Robert

    V.w.b benzine motoren ik ben zeer te spreken over DLE motoren en dan met name de RA variant.
    verkrijgbaar via
    www.bigplanes.nl

    groetjes pascal
     
  11. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie

Deel Deze Pagina