hk250gt binnen,

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door thedaveexperience, 2 aug 2016.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Je bent in elk geval wel een doorzetter en een heuse hobbyist.
    Dat siert je.
    Zelf toen ook bezig geweest met een HK250 en wat een ellende apparaat.
    Toen gauw maar mee gestopt en mijn tijd en energie in beter vliegende apparaten gestoken.
    Succes met je project.
    Gaan vliegen zal het zeker, daar ben ik van overtuigd.
    Maar je zult na aantal vluchtjes alweer shit en ge-emmer krijgen met die HK250.
    Tot het moment komt dat je wat verder en langer in de hobby zit.
    Dan gaat die HK250 van jou ook stofhappen, want dan weet je inmiddels dat er veel betere helikopters van dat soort formaat te krijgen zijn.
    Vr Gr E
     
  2. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    als ik de hk vliegend ga krijgen, en hij is er bijna hoop ik, dan wordt het geen heli om lekker mee te vliegen, meer iets voor op de kast. voor een fatsoenlijke 250 zou ik persoonlijk voor een trex250se gaan. Dat ga ik nog wel een keer doen. Die vliegt zoals een 250 moet vliegen....snel en zeker. Daar heeft de hk niet veel van doen. Het is meer een kennis-project voor mezelf. Maar vind het leuk hier te delen, want toen ik de hk had besteld en op forum vroeg of de 450 onderedelen erop konden, waren mensen niet zo positief over dat dat kon. Dat was mijn eerste topic over de 450. In deze topic lees ik meer motiverende reacties, dat vind ik erg leuk.Het heeft niet veel met vliegen te doen, en zeker niet met 3d waar ik nog niet aan toe ben, maar met kennis en knutselwerk. Natuurlijk vind ik vliegen heel leuk, maar doe dat liever met betrouwbaarder spul.
    hier nog update hk250gt:
    gisteren in het staartstuk, schuin een heel klein schrofje ingedraaid, in hoop dat staartstuk op plek blijft....bij optoeren vloog het eruit. Dus weer opnieuw wat ruimte gewrikt tussen staartstukklem en staart, en er een shroef tussen gedraaid, en nu vastgezet met tywrap....aparte constructie,maar hopelijk houd het. Batterij meer naar voren, maar kom canopy tekort. Bij die oude staart ook nog een oude stoffige esky canopy. Het past:
    7augHK.jpg
    meer volgt,
    dave
     
  3. MusMus

    MusMus

    Lid geworden:
    28 nov 2014
    Berichten:
    357
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Lekker knutselen, goed bezig!
    Natuurlijk altijd leuk een bouwverslag te lezen.

    Let op die dunne aandrijfriempjes. Een maal een keer te strak aangetrokken en je trekt de Kevlar bewapening in het rubber uit elkaar. het word plaatselijk een elastiekje en zal gaan slippen in vlucht. Als je het riempje er uit haalt en tussen je twee wijsvingers even een snaareffectje geeft door de snel maar zacht te spannen merk je meteen of hij nog solide is.

    Wat ik zelf bij mijn modellen doe om vibraties er uit te werken is de hoofdrotor eraf, of tenminste de bladen, staartstuurstang verwijderen, en dan op de werkbank rustig op toeren laten komen en aanvoelen hoeveel vibraties hij genereert. zonder stuurstang zal de staartrotor altijd 0 graden pitch op zoeken, maar ik houd de staartvin of buis stevig vast. Oppassen met vingers en altijd veiligheidsbrilltje op. Dan kan het tunen beginnen. ander setje staartbladen, andere staartasjes, klein stukje plakband op een staartblad, dan weer de andere en zo langzaam zoeken naar een combinatie waarop bij soepeltjes loopt op het gewenste toerental. Als laatste nog even aanvoelen wat er gebeurd als je het pitchslider heveltje heen en weer beweegt op toeren en je krijgt een idee wat de staartservo te verduren heeft. Dat er wat kracht nodig is is normaal, maar het moet wel zonder stoten schuiven en altijd precies op 0 pitch uitkomen als je loslaat.
    Natuurlijk goed het staartje vasthouden, anders krijg je ongelukken.
    Als alles soepel loopt zal je ook geen verschuivende staartdelen en vanzelf losrammelende schroefjes en dergelijke ellende meer ondervinden. Ook gaat je model langer mee dan 5 accu's voordat je weer moet repareren.

    hele gedoe valt in de categorie risicovol, maar voor mij de enige manier om een goed staartje te maken. Voor mij voelt het minder gevaarlijk dan simpelweg een testvluchtje op volle toeren te wagen.
    Zelf kiezen hoe je het doet natuurlijk. Ik ga niet beweren dat dit de beste manier is.

    Mocht je staartje goed gaan en je wilt een passend motortje + ESC + FBL controller + Align DFC kop hebben meld het maar even.
    Flybarless is een wereld van verschil op dit model. Vloog net zo mooi als mijn HK450 maar alles gaat sneller op zon klein model. 2x espresso voordat je vliegt lost dat wel op.
     
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer

    ??

    Bij ons op de club zou ie in ieder geval afgekeurd worden.

    Als je zelf gaat knutselen met onderdelen wat ik al liever niet heb, zorg dan dat je 150% zeker bent dat het goed zit. Fabrikanten spenderen niet voor niets jaren lang aan de ontwikkeling en materiaalkeuze van onderdelen.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Nou, bij hk nemen ze alleen de onderdeel vorm over, de materialen vervangen ze voor goedkoper.. Waardoor meestal slapper..

    Niet altijd erg, maar op cruciale punten wel.


    Ff dingetje wat me nu opvalt.
    Je kan een snaar aangedreven staart niet fixeren met een schroefje door de hub heen.
    Waarom niet, lukt best hoor ik je denken.
    Omdat een snaar nog wel eens bijgesteld moet worden.
    Koud weer, staart krimpt een tik. Dus snaar raakt slap.
    Warm weer, staart zet uit, snaar gaat te strak, vreet vermogen of breekt.

    Dat moet gewoon kunnen klemmen, desnoods met wat afplak tape ertussen.
    Moest bij de aligns ook. Dus bij de clone ook.


    Verder moet je niet vergeten dat een 250 qua servo's gebruik maakt van een 450 setup.
    Servo's zijn qua maat identiek. De align 250 en 450 kwamen toendertijd met dezelfde servo's in de doos.. Ds410 op de swash, en ds420 op de staart.
    Deze zijn nu al 20x vervangen en vernieuwd.. Dacht dat het nu de ds415 is?

    Alleen de motor is wel anders, en past normaal niet.
    Zo ook het tandwieltje. En regelaar.
    Verder setuptechnisch redelijk gelijk
     
  6. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi allen....de heli is niet meer....
    na laatste test, toerde flink op, maarheli viel om en throttle wou niet terug.....gehele kop verwoest, net zo'n brandstofheli...die houd ook niet op na de crash.....

    maar ik vond het een heel leuk project...nu vergeten, en verder met volgende projecten die ik net heb opgehaald...
    oude Trex450S / dfc trex450pro / en...een HK450....alle 3 in elkaar,maar nu even nakijken en kijken wat ik er mee kan....

    wat mij betreft...EINDE TOPIC hk250experience
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ben je toch een ervaring rijker en goed bezig geweest.
    Lekker de 250 size laten varen en energie steken in 450 size of groter.
    Die vliegen doorgaans lekker en zijn ook nog eens veel fijner om aan te sleutelen.
    Succes.
     
  8. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Ja 250 is erg klein.. nochtans ik heb het geleerd met een blade 130x.. ook om half ziek van te worden (staart)
    Maar volgens mij toch minder ziek dan een 250 hk.

    En dat is/was de sterke kant van blade, je kon zelf wat beginnen prullen met zo'n kleine cp rakker en bij een crash in hoog gras was er niets aan.

    En idd, groter is (veel) stabieler.

    550 vind ik een leuk gemiddelde.

    een 700/800 size is super stabiel.. val je net nog niet in slaap ;)
     
    rutger.hugen vindt dit leuk.
  9. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Zeker een ervaring rijker. Maar wil nog zeker een keer (niet te lange termijn) een trex 250 kopen, juist om zijn snelle gedrag.
    De oude Trex450s die ik had gescoord vliegt, na inzetten van de 3 servo's van de hk250, heel erg lekker. Hij ziet er wat ouderwets uit, maar ik vind hem eigenlijk best wel mooi. Mooie lak....Vliegt heel erg lekker, sta er van te kijken.... : Er zit heel veel frame aan. Zijn er nog andere heli piloten die zo'n trex 450 s vliegen ?
    oldtrex.jpg

    Nu met de hk450gt begonnen....het is een hk450 tt frame, met een motor, die ik er net uit heb gehaald...dus nu helemaal kaal.
    Maar vanaf hier, switch ik naar ander topic, en wel : algemeen heli / bouwverslagen / HK450tt experience.
    Nogmaals, allen dank voor de reacties en commentaren !
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Jij........en wij, krijgen tenminste goed en mooi vliegweer de komende dagen.
    Flink van genieten dus.
    Volgende maand alweer september.
    Wil niet pessimistisch overkomen, maar het najaar zit er alweer met rasse schreden aan te komen.
    Dus nu nog de momenten om er van te genieten in het T-shirtje buiten.
    De jas kan straks weer aan en de koude vingers tijdens het vliegen komen ook weer.
    Kortom: was geen top vliegzomer dit jaar.
    2017 wellicht beter???
    Vr Gr
     

Deel Deze Pagina