BeastX version 2.0.0-5.0 vraag (beginner)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door EdcopterX, 24 jul 2016.

  1. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    715
    Locatie:
    Doesburg
    De Scorpion heeft 1100Kv, de originele Align (zeer waarschijnlijk) 1200Kv, als je dezelfde tandwielen houd en alleen de motor over zet (allebij hebben ze een 6mm as) dan zal je head speed met de Align dus hoger zijn, lijkt me dat je dat juist niet wilt.
    Als de heli zo gevlogen heeft zou ik alles lekker zo laten, een snellere staart servo is altijd beter, de andere ESC zal ongetwijfeld meer amperes kunnen hebben (je geeft niet aan welke het is, wellicht de Align een 70A, vaak is de vervangende een 100A) dus de gemonteerde zal ook beter zijn, de schuine vertanding is stiller en sterker, dus ook zo laten, de motor heeft een lager Kv, dus vervangen door de Align is niet slim of je moet ook het pignion vervangen.
    Het enige nadeel van de motor kan zijn dat hij meer stroom verbruikt, je kunt dan mischien 30 sec langer vliegen met de Align lijkt me het ombouwen niet waard.

    MAW, het lijkt er op dat je gewoon een goede heli hebt gekocht, niets aan veranderen.
    De BeastX en ESC inregelen op jou zender (dat moet altijd) en lekker vliegen.
    De BX instellen op norm of sport, het toerental eerst op 70% of zo, dan kun je bijna niet mis gaan.
    Je kunt voor de zekerheid even je pignion checken (aantal tanden) en daarmee je toerental (ongeveer) berekenen, als er 3D mee gevlogen is zit er mischien een groot pignion op, het is dan aan te raden een kleinere te monteren voor een lagere head speed.

    Eerst maar niet te veel veranderen, instellen en lekker vliegen!
     
  2. boy_named_zoen

    boy_named_zoen

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    104
    Locatie:
    heerenveen
    Daarom vroeg ik inderdaad wat de mening van andere heli vliegers zou zijn. Iedereen heeft zijn eigen manier van instellen en vliegen.
    En het is altijd persoonlijke voorkeur.
    Ik heb het zelfde moeten doen en uiteindelijk uitgekomen wat voor mij het beste bevalt.
    Ik gebruik zelf wel wat expo en dual rates maar ben het afgelopen jaar steeds minder gaan gebruiken omdat de heli op een gegeven moment wat traag aanvoelde.
    En dan ook nog van normale throttle afgestapt en alleen maar idle up vaste toeren en dan is de heli een stuk stabieler en kakt hij ook niet in als je de gas stick op en neer doet.
     
  3. EdcopterX

    EdcopterX

    Lid geworden:
    4 sep 2011
    Berichten:
    347
    Locatie:
    Noord Holland
    Dan de promotie maar in de gaten houden:koud:
     

Deel Deze Pagina