Zodra ik de auto aanzet reageert hij niet. En an het wij given van want instellingen beginner de wielen hard te draaien en stoppen enkel hij gas geven. Kan ik de afstandsbediening of de auto op een manier resetten?
Sorry, ik kan niet begrijpen wat je hier schrijft. Probeer het eens wat netter te omschrijven. Welke handelingen die je en wat doet de auto?
Wat voor een ESC (motor regelaar) zit erin? Als je dat weet kan je de manual opzoeken, hierin is calibratie beschreven.
Heb hem een tijdje niet gebruikt. En de laatste keren trok hij met rijden behoorlijk veel naar een kant (ik meen rechts). Met wat wijzigen op de afstandsbediening dacht ik het beter te krijgen. wanneer ik druk op rf test rijd die maar ik kan hem dan niet meer stoppen. Tenzij ik gas geef. Ik heb een foto bijgevoegd van de instellingen zoals ze nu staan
:RTFM: Begin daar eens mee. En dan een duidelijk verhaal met filmpje wat hij doet, wanneer en wat hij niet doet.
Het punt is dat Ik niet precies weet wat jullie bedoelen. De vorige die ik had was deden afstandsbediening niet zo uitgebreid. Uit de handleiding kom ik ook niet echt wijs uit. Op basis van deden foto is het dan in Jip & Hanneke taal uit te leggen wat de knoppen betekenen ?Misschien dat ik er dan beter uit kom en kom ik misschien makkelijker achter het probleem
Je woont dichtbij Eindhoven, ga van het weekend dan even bij de ERCE langs. Als jij het niet kan uitleggen en het zelf niet snapt kunnen wij je niet helpen.
RF test lijkt mij een knopje op de signalen in de buurt te controleren of iets dergelijks? Doet hij het gewoon goed als u het knopje niet in drukt? Heeft u de zender nieuw? Zoja, probeer de knopjes waar "br" en "max" onder staat helemaal open te zetten, en calibreer de zender eens met de regelaar. Als dit nog niet gedaan is weet het systeem namelijk niet wat gas, neutraal en achteruit is, en doet hij maar wat. Hoe het calibreren moet hangt van de regelaar af, maar dat staat vast wel in de handleiding van de regelaar. Als u een beetje Engels kan raad ik u aan om de handleiding van de zender goed te lezen, met Google Translate kom ik altijd een heel eind.
Spijtig dat het hier altijd op moet uitdraaien...Ze hebben allemaal een probleem en snappen er niks van...De manual ligt er,maar effe lezen...Nee hoor!Liever een forum raadplegen en misschien dagen wachten op een antwoord,zolang we zelf maar niet hoeven lezen van een papier ipv een scherm.Om dan uiteindelijk TOCH maar de handleiding te pakken.
Heb alle instellingen die ik gedaan heb terug gezet. Op dit moment rijd die weer. Alleen gas geven is remmen en andersom. Dit krijg ik nog niet goed met de afstandsbediening. Als ik hem op normaal zet begint de auto op volledige snelheid te lopen. Met remmen is het iets langzamer maar niet tot volledige stilstand. De afwijking naar een betreffende kant is er ook uit. Iemand nog een laatste tip in deze. Vanuit de handleiding kan ik namelijk niet achterhalen wat het laatste probleempje nog is
Als u twee van de draden van de ESC naar de motor omdraait, gaat het dan goed? Wel even testen op een bokje, voor als hij onverhoopt toch wel gas geeft.
Op je zender zitten naast het stuurwiel twee schuifschakelaartjes met norm(aal) en rev(erse). De ene zal van het stuur zijn en de ander van de regelaar zijn. Zet die eens één voor één om en kijk wat er gebeurt. Volgens mij zet je daarmee de draairichting van motor en stuur om. Lijkt me sterk dat dit niet in de gebruiksaanwijzing staat. Reverse betekent achteruit of omgekeerd. Valt ook niet mee met al die gekke uitdrukkingen! Succes ermee. Gr. Klaas.