Hoi TS, Hoor ik bij jouw in je filmpjes ook dat rrrrrrrr als je flink gas geeft ergens een soort ratel???? Groet Ronald
flux heb jij goed gehoord ja,maar doen ze allemaal. heb die van jou ook gehoord in je filmpje. mvg eric
Ik heb nog niets aan de instellingen van de wagen veranderd. Ik heb het gevoel dat de achterwielen heel erg veel toe inn hebben. Groet Ronald
Valt wel mee hoor, achter heeft meestal ook een stuk meer toe in t.o.v. de toe out aan de voorkant. Ik denk dat je voor misschien nog wel wat meer toe uit kan doen. Gaat ie ietsjes scherper sturen, wordt wel wat onstabieler als je harder rijdt.
Stuurstangen in en uit draaien zorgt voor toe in/out, achterzijde valt met deze draagarmen niet af te stellen. Mijn FG heeft op de achterzijde 3 graden toe-in, is een vrij normale afstelling.
een vraagje heeft iemand van jullie al eens tegen een benzine baja gereden van 26cc ? wat zijn nu de verschillen ertussen kwa prestatie's ? die flux loopt wel lekker precies
ik zit heel erg te twijfelen tussen de baja 5b flux en de benzine versie. zijn er nog mensen die hier adviezen over hebben?
@ Steven : In de Baja zit geen Mamba Monster maar een Mamba XL2, branden niet zo snel uit geloof ik. Qua keuze, dat is erg persoonlijk. Met de elektro zul je op meer plekken kunnen rijden ivm het geluid. Maar met een benzine versie is het je tankje vullen en je kan weer rijden. Voor de elektro zul je toch al een 200 euro of meer moeten neerleggen voor accu's alleen, en dan heb je hooguit 2 setjes, dan moet je nog een lader, of 2 om alles te laden, dus dat is qua aanschaf vrij duur. Maar een benzine motor vergt wat meer onderhoud ( luchtfilter schoon maken en in oliën , na 1 of 2 seizoenen moet de zuigerveer vervangen worden, etc ) Ook zou persoonlijk een beter luchtfilter kopen, maar dat is een persoonlijke keuze. En zo zijn er vast nog meer dingen. Je moet zelf de voor en nadelen op een rijtje zetten, en dan kijken wat voor jou het beste is. Als je bijvoorbeeld van sleutelen houd kan je met een benzine meer, maar je hoeft er eigenlijk niets mee als je het niet wil. Hopelijk kan je er wat mee! Ruud
Waarom zal je een mamba monster in een baja stoppen? Xl2 is juist voor de baja gemaakt. Voor 900 heb je een baja 5b flux nieuw in doos. Met een xl2 esc en 2028 motor. Als je roller koopt en dan moet gaan ombouwen ben je veel duurder uit. Plus dat niemand een mmm zal kopen als je voor goedkoper een hobbywing kan kopen die ook nog eens een stuk beter is. Maar over de xl2. Die branden net zo snel uit. Heb al bij veel mensen gelezen dat die na 10 min ofzo in de fik gaan. Maar daareen tegen heb je wel de goeie garantie van castle. Dus je kan er sws 2 jaar van die esc gebruik maken. Over de kosten van een elektro baja vs benzine had ik al een keer uitgelegd. Nadeel elektro is dat je rijtijd beperkt is door de aantal accus dat je hebt. Voordeel is wel dat elke rit vrijwel niks kost als je eenmaal de accus hebt. Nadeel van benzine is dat die motor na 50-80 liter zeker op is. Dus dat moet je vervangen en elke tank kost je ong 1.50 euro. Dus het ligt net aan hoeveel je rijdt. 100 tank op benzine kost ong net zoveel als 100 ladingen met elektro. (Accu prijs) Als je dus 2 tankjes per week rijdt, moet je na 1 jaar een nieuwe motor kopen en als je op elektro rijdt, dan hoef je dus na 2 jaar pas een nieuwe esc kopen als je pech hebt. En dan de aanschaf prijs. Nu kan je dus een flux kopen voor 900 en een benzine voor 1000. Dus daar in scheelt ook weer 100 euro. Ook moet je rekening houden dat je met de flux op 8s ong 10pk hebt. Met de 1000 euro benzine versie heb je maar ong 3pk. Geen pijp meegerekend, want das dan weer 150 euro extra voor 1-1.5pk extra.
Ik zit ook te denken om een baja 5b flux aan te schaffen maar weet niet goed waar ik hem best koop. Ze zijn precies niet makkelijk meer te vinden.. Zijn deze nog verkrijgbaar?
Mijn baja 5b flux reed super lekker endan opeens stopte hij. Als ik de battery insteek krijg hij nog altijd een vonk dus alle kabels zijn intact maar hij wil niet meer tuut zeggen waardoor hij aangeeft dat hij aanstaat en hij reageert niet meer op controler. Kan iemand mij helpen
Is de schakelaar nog goed? Bij de Mamba Monster wilden die nog wel eens slecht worden. Als je de draadjes dan aan elkaar verbond, en de schakelaar dus weg haalde en de stekker als aan/uit schakelaar gebruikt ging het vaak beter.
Wel ik vind niet dierekt een schakelaar waar zou die zitten? Heb 2 deha ds gekocht is er misschie. Al vantussenn Maar als stekker op uit staat dan hoord hij toch niet dat lawaai te laken dat alle cellen aan elkaar gekoppeld,zijn? Grtjs