Viper Jet

Discussie in 'EDF forum' gestart door keeper5, 11 jan 2014.

  1. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Hi Ron, haha, nee hoor edf's hebben altijd wel mijn aandacht gehad, ik heb al jaren een phase3 f-16 en dat blijft een leuk ding, dus het mag wel eens wat groter. "Die-hard heli vlieger" blijf ik wel ...
     
  2. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Ik zie ook dat hij de flaps uit heeft staan. Logisch, om op die manier 'rustig' weg te vliegen, maar is wel een must bij een handstart denk ik.
     
  3. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.858
    Locatie:
    Nijkerk
    Overigens ben ik sinds een krappe week ook een bezitter van de Viperjet (versie 3 in dit geval).
    [​IMG]
     
  4. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    We zijn een stukje verder in de tijd en inmiddels een nette gebruikte Viperjet tegengekomen. Landingsgestel, EDF unit en ESC compleet uitgebouwd. Nieuwe EDF unit van wemotec erin: midifan evo 90mm + HET RC 650-68-2000, goed voor ca. 3.5kg stuwdruk, bij een vliegklaar gewicht van ca. 2900gram :) ESC van Hobbwing 120A.
    Aan de onderzijde een strook epp gelijmd om de Viperjet goed vast te kunnen houden voor de handstart. Model uitgetrimd met zwaartepunt op 120mm. Alle uitslagen wat vergroot om hetm wat levendiger te maken.
    En ja, wat zal ik zeggen, dat ding vliegt hartstikke goed !! De handstart gaat vrij probleemloos, alleen moet je hem natuurlijk wel netjes recht weggooien, met de neus een klein beetje omhoog.
    Power zat, verticaal gaat ook erg lekker. Vliegt stabiel, ook bij langzaam vliegen (maar da's een beetje saai natuurlijk).

    Doordat ik altijd buiklandingen moet maken gebruik ik de remkleppen nooit en op een mooi glad (club)veld is dat geen probleem, op een boerenveld is het wel wat oppassen.
    Gisteren trouwens ook nog gevlogen op de edf meeting van www.rfmc.de , leuke meeting en prachtig weer gehad.

    Kortom, succesvol model wat erg goed en stabiel vliegt !

    Dat smaakt naar meer dus op naar de volgende ;-)

    Bas
     
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Even een oud draadje oppakken, heb ook een Viperjet V4 gebruikt gekocht krijg hem eind van de week of begin volgende week binnen ,kan zowel op 6 of 8S met een 1500kv motor welke dat is geen idee, of het een binnen of buitenloper is , wie vliegt deze versie en op hoeveel S .

    mvg Andre
     
  6. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Hi Andre, ik had een oudere versie en ik vloog met 6s met een motor kv van 2000.
    Jouw kv is 1500 dus ik zou verwachten op 8s te vliegen. Echter is de opgenomen stroom natuurlijk maatgevend.
    Gr bas
     
  7. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Je zegt had inmiddels verkocht of gecrasht ? en jij deed handstart met zo'n toestel dat las ik met verbazing !!!
    met 2000kv 6S is het net zoveel toeren als met 8S , alleen wat hogere stromen misschien, en ook zwaarder , maar wil het eerst op 8S proberen 1x 5000mah 6S en 1x 5000mah 2S hopelijk kom ik dan wel uit met de CG die ik volgens dit draadje bijna 2cm naar achteren moet doen.

    mvg Andre
     
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Niet gecrashed hoor maar te weinig mee gevlogen en de aandrijving inmiddels overgebouwd naar een f86 .
    Handstart was prima te doen omdat hij een stuk lichter was met uitgebouwd landingsgestel.
    8s 5000 lijkt me wat zwaar en hopelijk kom je uit met het zwaartepunt, ben benieuwd
     
  9. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Is wel even wat anders een Viperjet of een F-86 , voorkeur is de Viperjet maar de F-86 blijft ook een bijzonder toestel , maar retracts geven toch wel iets extra's aan een jet , maar het gaat regelmatig stuk of jullie veld moet erg slecht zijn , ons veld is redelijk voor retracts.
    Indien de fan + esc die 120A moet zijn wat zwaarder is kom ik hopelijk uit met het CG maar we zullen zien .
    Misschien is er nog iemand die deze setup kent enz.

    mvg Andre
     
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ja ik vermoed dat de viperjet sneller vliegt door het relatief dunne vleugelprofiel. Je hebt in de lucht in elk geval wel wat ruimte nodig.
    Ik elk geval succes alvast met de maiden!
     
  11. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik ben bezig met de Viperjet in elkaar te zetten , Fan met een 1300kv binnenloper voor (8S) uit elkaar gehaald en gebalanceerd die best wat uit balance was, er staat in de manuel geen basis instellingen voor de roeren , iemand die deze heeft ?ook bij flaps settings of dan het hoogte roer moet down mixen .
    Extra printje verwijderd , nu alles rechtstreeks naar de ontvanger , scheelt ook weer ruimte om de lipo's naar achteren te plaatsen , nu CG met 8S zonder lood in orde.

    mvg Andre
     
  12. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Geen info meer nodig wat betreft de roerinstellingen , hij heeft gevlogen, geen downmix nodig zover ik kon beleven, het waaide wel redelijk dus misschien bij windstil dit beter te beoordelen,
    Hoogteroer en richtingsroer maximaal ook de rolroeren staan op 80% welke misschien ook wel naar de 100% kunnen, 30% expo
    op 8S 5000mah 117A , standaard Fan en motor tot nu toe best tevreden wat snelheid betreft , veel power om los te komen en om bijna verticaal te gaan , vliegt op rails en bij het landen zweeft hij aardig door .

    mvg Andre
     

Deel Deze Pagina