Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

  1. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Gaaf. Alles beter dan een Toyota die het 23.55u volhoudt!

    Hugo
     
  2. LeoG

    LeoG

    Lid geworden:
    21 jun 2014
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Tilburg
    Wow, volgend jaar (of eerder :) ) een 12h race met deze auto's en toerwagens door elkaar heen met eigen klassement?
    Pan car en TT01/02 met beiden een carson cup machine en dan lekker 12h knallen!
     
  3. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Er is geen sneuer verhaal dan dat van Toyota en hoe het ze nooit lukt.
    Al kun je de Toyota ook maken, dat stickervel is er ook, hopen dat het geen ongeluk brengt..

    Een 12-uurs race met deze wagens zou zeker gaaf zijn!
     
  4. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hoi,

    ik ben mijn F104 X1 aan het voorbereiden op de AMCA baan voor de Tamiya Cup volgende week. Ik heb tot nu toe zonder zijdemper gereden, dat schijnt goed te zijn voor korte banen en weinig grip. Maar als ik zo lees is AMCA een lange (brandstof) baan met voldoende grip. Dus, k denk dat ik de demper eens op schroef. Maar wat voor vet doe je op zo'n ding? Ik heb er nu het standaard Tamiya vet op gesmeerd zoals dat bij iedere kit komt, maar dat lijkt niet zo veel te doen. Ik heb ook Anti-Ware grease van Tamiya, dat is een stuk stroever. Maar wat is wijsheid, wie durft te adviseren?

    (gegoogled plaatje)
    [​IMG]

    Dank,

    Hugo
     
  5. koe

    koe

    Lid geworden:
    11 jun 2012
    Berichten:
    79
    ik gebruikte altijd corraly sirope en dan heb je verschillende hardheden soft med en hard en xhard.

    je kan ook hele dikke siliconen gebruiken 20.000 etc.
     
  6. Johnson40

    Johnson40

    Lid geworden:
    4 mei 2012
    Berichten:
    64
    Dag Hugo, AMCA is mijn thuis circuit en ik rijd met een TRF101. In mijn tubedemper gebruik ik siliconen vet 30.000 (Tamiya AW grease is bijna net zo stug). Indien de achterkant te los is, dunner vet: 20.000. Pitchdemper, zuiger 3 gaatjes, siliconenolie 25WT met een gele veer. Roll-out tussen de 90 en 100 mm. Als je soepel rijdt en het is niet te heet, kan je iets zwaarder...
    Veel succes en plezier komend weekend!
     
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dank je wel, super! Ik heb alleen meteen wat vragen, bij gebrek aan kennis...

    1) Is siliconenolie van 20.000cst hetzelfde als siliconenvet met diezelfde waarde? Ik heb die olie... De demper is nu gevuld met AW grease van Tamiya, om mee te beginnen.
    2) Ik heb silisonenolie van MuchMore met een waarde van 350. Maar de eenheid staat er niet bij. Het lijkt me dat dat 350cst is, als ik zo google (kijk rond de 1:00):



    Maar wat het equivalent van 25wt is, daar zijn de meningen over verdeeld.

    Roll-out heb ik nu op 96 staan, (60/30 bij 61mm band), dus dat houd ik maar zo. Gele veer probeer ik vanavond nog even te scoren, ik heb nu alleen rood. Geel is meen ik een stapje stijver, hè?

    Dank,

    Hugo
     
  8. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hoi, is hier nog iemand? ;)

    Ik ga dit seizoen F1 rijden bij RACO, een hele lange vloeiende asfaltbaan met weinig grip. Ik heb een F104 X1, de bekende Ride banden en Juststock 21.5T motor verplicht, en ben dus niet meer aan de Tamiya Cup regels gebonden. Nou zit ik eraan te denken hem te verbreden, F103 voorwielophanging erop en wat eigen gehobby achterop om ook die wielen verder naar buiten te krijgen. Zou dat wat brengen? Voor mijn gevoel is een bredere auto op zo'n circuit handiger. Wat is jullie ervaring?

    Dank voor input,

    Hugo
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Merk je niets van, de 190/200mm breedte is breed genoeg. Ik denk ook dat de RACO wel een soort van regela vast houdt gezien de banden en de motor ook een veel gebruikte verplichting is.

    Maar dan kan je voor pasen ook nog even inschrijven bij de Dutch F1 masters op de MACH.
     
  11. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik zou dan van 180 naar 200mm gaan. Dat valt binnen alle regels, RACO en NOMAC. Alleen niet bij de Tamiya Cup want ik moet dan niet-Tamiya onderdelen voor de achteras gebruiken.

    Met Pasen ga ik eieren zoeken met de kinderen.

    Hugo
     
  12. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Als je een makkelijker te rijden F1 wil bij koude temperaturen, probeer dan eens de PitSimizu banden. 574 voor en 575 achter. Moet je lijmen op de gladde F104 velgen(die voor foam banden).
     
  13. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik moet helaas met de Ride banden races, dus afstellen en trainen met iets anders lijkt me niet handig. Ik ga wel weer met bandenwarmers aan de slag sinds ik op RCTech leerde dat de Rides onder de 20 graden niks doen. Dat verklaart een groot deel van mijn problemen.

    Hugo
     
  14. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Smeren en warmen en ride heeft weer een nieuw type die weer beter is.
     
  15. Slashmaster

    Slashmaster

    Lid geworden:
    22 apr 2009
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Alkmaar
    Hey beste mensen,

    na wat droge en natte sessies op Heemstede zijn we flink enthousiast met de F1's in de/het weer nu.

    Zou tof zijn als er een F1 crack even de tijd neemt om wat vragen te beantwoorden wat betreft meerijden in een competitie:

    -is er iets gaande op Heemstede waar we ons bij kunnen aansluiten om een paar wedstrijdjes per jaar mee te kunnen rijden?
    -we willen een nieuwe BL set kopen voor in de F1's, met welke sets vallen we in een bestaande (beginners-)klasse?
    -moeten we lid worden?

    Paar beperkingen:
    -we rijden Tamiya F102/103 dus meedoen met een 'vaste banden competitie' gaat niet lukken als ik dat zo lees (bij bijv. de IDFM)
    -we zitten en willen niet op Facebook.

    We lezen het graag van jullie! Groetjes Ko en Danny
     
  16. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    De F1 klasse rijdt eigenlijk altijd standaard met dezelfde motor/ESC en dat is deze combo set. Gewoon hetzelfde als waarmee jullie op onze indoor baan rijden (in principe). 'Alle' F1's rijden met deze combo set zo ongeveer.

    Je hoeft niet lid te zijn om mee te kunnen rijden met bijv. de ZAC.

    Maar mocht je echt overwegen om een paar wedstrijdjes mee te willen pakken, dan zou ik wel kijken naar een nieuwe chassis dan de F102, dat gaat al een aardig verschil maken namelijk.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  18. Govert

    Govert

    Lid geworden:
    16 jun 2006
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Hilversum
    Dag Ko en Danny,
    Het reglement waar Roelof naar linkt is inderdaad het juiste reglement.
    Je bent altijd welkom op de MACH Heemstede. Onze clubwedstrijden zijn altijd 'open', daar hoef je geen lid voor te zijn. Uiteraard is het sowieso gezellig wanneer je lid wordt, ook omdat je dan de kennis, ervaring en gezelligheid met elkaar deelt. Uiteraard kan je ook altijd tegen een gasttarief komen gastrijden op de club.
    Wanneer het droog is qua weer hebben we elektroavond op woensdag, vrijdag en zaterdag. Tot 23:00 kan je dan rijden. Dat zijn goede dagen om informatie in te winnen en om kennis te maken met de baan. Er zijn genoeg mensen die zullen helpen en adviseren.

    Dus kom weer gezellig een keer langs op de club!
     

Deel Deze Pagina