voorstellen en vraag over mijn serpent 960

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door tom1972, 9 jun 2017.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Als de compressie/klemming weg is kan ik die ook er weer inzetten zonder een nieuwe set. Wat je ook doet met die 359, je blijft alleen met die kleine krukpen zitten.
     
  2. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    hoi roelof . ja dat zei je inderdaad maar ja als hobbyrijder heb ik daar wel vertrouwen in. ik alle andere delen al zowat dus wil.m nog een keer netjes maken en er lekker mee racen. liep echt mooi hoor. zitten bestte krassen op de zuiger . wil toch een nieuwe set daarin zetten . wil je een keertje helpen als ik de set krijgen /kopen kan?? grt thom
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    geen probleem
     
  4. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    dat is echt te gek dat je dat wilt doen. ik ga de set volgende maand ophalen. en dan benader ik je als ik alles bij elkaar heb. als je dan tijd hebt en zin kunnen wij eens afspreken met jou goedvinden. we houden contact . hartelijk dank zeg. ben echt blij ermee. el
     
  5. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    beste dames en heren. ik een vraagje over de versnellingsbak/en het dubbele tandwiel op de koppelings klok. ik zit al een tijdje te denken hoe dat zit. maar kan ik elke willekeurige combinatie gebruiken? ik zeg maar wat de standaart vertanding op de klok af fabriek bijv combineren met 46 tands tm bijv 49 tands??ik neem aan dat ik met de motor kan schuiven maar ja het moet ook passen neem ik aan op elkaar . of kan ik maar zo wat nemen . dacht zelf dat het wel op elkaar afgestemd moest zijn maar hoe zit dat precies. op het zichtbare tandwiel op de bak kan ik een 8 zien staan. neem dan aan (heb ze niet geteld ) maar dat het dan 48 tands betreft .ik wil de koppeling inc. tandwiel klok die daarop zit vervangen en ook de bak en tandwielen om alles weer als nieuw te maken maar twijfel over die verhoudingen qua bestellen daarvan. of is het wijs om gewoon als hobbyrijder de tandwiel verhouding aan te houden die aangegeven zijn in het boekje .alvast dank voor het meedenken en of tips. grt tom. ps het is voor de serpent 960 4wd uitvoering voor ik het vergeet.
     
    Richard E vindt dit leuk.
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Alle tandwielen zijn even groot, door een truukje met de vorm van de tand (over en under pitching) is dat mogelijk. Dus ja, je kunt alle mogelijke combinaties bedenken.

    Afhankelijk waar en hoe je rijdt wil je nog wel eens wat wisselen. Voor een minder ervaren rijder is dat alleen niet zo'n verplichting...
     
  7. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    tjee hee hoe bedenk je ,t . zit dat zo !!! ahaa. dat is goed om te weten. maar hoe zit het dan met de koppeling . bijv de centax. je hebt een ,twee en drie . kan ik die gewoon allen gebruiken ?? of zit er verschil in en is de derde uitvoering er een naar de laatste techn. maatstaf. dank je voor het tanden verhaal. das duidelijk . zit nog even met die centax :rolleyes::rolleyes:. grt tom
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Als ik het goed heb is de Centax-2 de oude 1:8 koppeling en de Centax-3 de kleinere versie voor de 1:10.
    Dan heb je nog de True motion wat de zgn omgekeerde koppeling is wat alle auto's nu hebben. Maar de 1:8 Centax-2 en de True motion hebben een dezelfde afstand.
     
  9. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Tom,

    Hier mijn 977evo2. Mocht je vragen hebben over de auto of afstelling, kom maar op.

    [​IMG]

    Ben je al lid van een club? Waar kom je vandaan?

    Groet,
    Richard
     
  10. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    hoi roelof . dat is duidelijk over de koppeling. ga eens kijken naar een true motion koppeling dank je voor je duidelijke verhaal weer. richard dank je voor de foto. mooi oranje is niet lelijk maar ga mijn kap straks in de valvoline kleurstelling spuiten. die word wel mooi want we hebben al wel wat spuitwerk gedaan op de bootjes inmiddels. ben geen club lid hoor richard. ben nog beetje aan de training met de 960. misschien later eens bij een club kijken denk ik. in de 977 komt nog wel eem een dikke vette motor. maar moet mijn licht daarover nog opsteken. mag ook wel wat kosten want wil gelijk dat tip top in orde maken . ben al bezig met de servo,s en maak nog wat plaatjes . die van jou ziet er ook wel lekker vlot uit. en almeloooooo dat ken ik al te goed. heb er vaak gewerkt .leuk wonen man daar. wij wonen in zwollie wood haha. das ook wel leuk om te wonen en rijplekkies zat .rij je ook wedstrijden dan richard??dat zal wel als ik naar de uitstalling op de foto kijk. wat voor een motor zit er op het chassis van je?? kan ,t niet goed zien jammer genoeg . grt tom
     
  11. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    ik heb een vraag over mijn koppelingsklok/tandwielen . nu heb ik even een andere motor op mijn 960 gezet want de andere wil ik reviseren.ik heb de hele koppeling van de andere motor afgedraaid en op de 'nieuwe motor'gezet. nu komen de tandwielen niet meer te opzichte van elkaar in lijn. de klok zou in zijn geheel zo,n 1 mm,misschien zelfs iets meer naar buiten moeten. de motor kan niet meer naar die kant want de sleufgaten zijn op haha. ik heb een ring achter de conus gedaan maar die was flinterdun en kom er nog niet. ik neem aan dat ik als enige optie die optie van dat uitvullen achter de conus heb zodat alles naar buiten opschuift en daar nu meer ringetjes bij moeten. heb ik dat juist of kan dit nog anders . dacht zelf van niet maar wilde dat even checken bij julie. hoor graag wat nu juist is om te doen. alvast dank voor het meedenken. grt tom
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Je hebt de koppeling 1:1 over gezet of heb je ook opnieuw de "gap" uitgemeten en afgeshimt?

    Als je de gap al hebt agheshimt op 0.6~0.7mm weet je heoeveel shims er nog op de kop van de koppeling zit, dat is de maximale ruimte dat je koppeling nog kan opschuiven. Inderdaad kan dat dmv extra shims achter de conus leggen of misschien even een andere conus proberen, bij de 1 valt het vliegwiel er iets verder overheen dan bij de ander.

    Kijk anders ook even of er achter de versnellingsbak nog een shim zit, mogelijk zit daar nog wat en kan je de bak iets terug schuiven.
     
  13. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    oeiiiiii beste roelof. mijn excuses voor de late reactie. allereerst hartelijk dank voor je duidelijke antwoord weer. ik was erg druk eem . heb ook alle shims besteld nu en kan straks aan de gang. ik heb nog wel een conus .das wel een idee. ik zal eens meten hoe dat zich verhoud ten opzichte van elkaar. moet alles nog wel opnieuw doen hoor roelof. gap en endplay etc. ga eens zien of ik eruit kan komen anders meldt ik mij weer even. bedankt voor je hulp hee!!
    ps ben ook met een f1 bezig . ga binnekort even fotoo,s plaatsen. geen auto maar een race boot. kijk maar eens als je wilt . geef even een gilletje als de fotoos er staan. ik denk dat jullie dat ook wel leuk vinden. sorry voor het vermelden ervan op de auto afdeling maar is leuk bedoeld en een super speciaal project. met een echt dikke outboard erop waar we al lang mee bezig zijn. hartelijke groet allen en ben weer terug van weggeweest .grt tom
     
    Richard E vindt dit leuk.
  14. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    fotoo,s van de f1 en staan bij de speedboten. kijk maar eens . grt tom.
     
  15. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    gisteren nog gereden met de 960. op zicht redelijk maar toch zit er wat niet goed.het lijkt net offie uit de versnelling schiet etc. ineens geen tractie op de wielen maar enkel een gierende motor. denk dat die oneway bearing adaptor zoals roelof zei vervangen moet worden. ga ik doen maar de as moest dan ook .waarom moet die ook . niet dat ik dat wil doe maar is dat omdat daar een meeneem gedeelte voor de one way opzit en ook mee is versleten.ik heb dan n iks te maken met de achter as en vooras toch. het leek mij dat daar ook zo,n soort one way systeem inzit of vergis ik mij. hoop even op hulp hiervoor. beetje onbekende materie nog namelijk voor mij. alvast dank voor jullie meedenken
    grt tom.
     
  16. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    nog een andere vraag.,ik had onlangs nog een (nieuw) motortje gekocht. dat is eeen axe -rossi 21. cobra. die had ik overgenomen van heer alfred. nu heb ik een novarossi evo 5 ms maar ik vroeg mij af welke motor vlotter zou zijn . die axe -rossi of dus die evo 5 ms getuned . weet dat rossi een keurige sterke motor is maar ja dat is novarossi ook haha.ik zag ook dat de cobra een buggy motor is maar is daar ook een on road versie van dan?? kan daar niets over vinden. in de beschrijving staat niks over het type motor . ken geen woord italiaans ook dus is wat lastig . hoop even op reactie . grt tom.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Het doorslaan van de oneway kan vaak opgelost worden door de boel even goed schoon te spoelen met remmenreiniger en met een druppel oneway olie weer in elkaar te zetten. Blijft die doorslaan moet je gewoon beide vervangen omdat beide dan meestal ingesleten zijn, vervang je er 1 is de kans groot dat het probleem weer snel terug komt.

    Axe Cobra is al een oude motor naar mijn weten. Of het een onroad of offroad versie is kan je meten aan de diameter van de koelkop. Tot 50mm is het een onroad, groter is een offroad. De Evo5MS is zeker de betere motor welke niet getuned is, enig verschil met de niet-MS is de gebalanceerde krukas wat ook niet veel voorstelt.
     
  18. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    hoi roelof. dank je voor je antwoord. het is me duidelijk zo. ga de kop even opmeten dan. heb de one way wel goed schoongemaakt en even was het beter maar eigenlijk kort daarna begon het probleem de kop weer op te steken. zal ze beidde vervangen . dat is beter denk ik. heb gisteren nog gereen met de capricorn 9 poorter maar die liep wel super hoor. is ook een oudje maar deed het super . moet nog wel inlopen dat kon ik wel merken. zal even een keer een filmpje maken. das misschien wel grappig. ben best groots met de 960 vind dat wel een hele fijne auto. de jongens en de vrouw waren ook mee rijden . ze vonden dat ook erg leuk. top toch. zag ook dat de 960 sneller was als mijn zoontje rennen kon al dacht hij dat dat andersom was haha. smakelijk gelachen erom grt tom.
     
  19. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    nog even over de one way en die as. die adaptor snap ik wel denk ik welke dat is. maar die as ???? bedoel je dan dat kleine stukje of bedoel je dan die lange as die er volledig doorheen loopt . wat is die ?? 8 of 10 mm dik. is dat dan die lange as die ik moet vervangen of die hele kleine waar die as van 10 mm of 8 weet het even niet zo , doorheen gaat. op die lange zitten alleen vlakke nokjes en verjongingen voor de seegering . welke moet ik dan hebben . snap niet wat er op die lange as zou kunnen slijten maar denk dat ik fout zit met welke ik dan nodig heb. grt tom.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Het deel waar de oneway uiteraard op loopt. Bij de 977 en ouder is dit een adapter asje geloof ik,
     

Deel Deze Pagina