Startproblemen 3W80

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door ErikvanderKooij, 13 okt 2017.

  1. ErikvanderKooij

    ErikvanderKooij

    Lid geworden:
    10 mei 2004
    Berichten:
    455
    Locatie:
    Zevenhoven
    Na aanvankelijk goed gelopen te hebben, start de 3W 80 (2jaar oud) niet meer.
    Motor heeft max 10liter brandstof verstookt
    Ontsteking werkt
    hij krijgt brandstof
    Voor de zekerheid membranen in de Tillotson carburateur toch vervangen
    Zelfde benzine
    Soms na een paar pogingen slaat de motor achteruit en bijft dan even achteruit lopen
    Vooruit helemaal niets
    Sproeiers staan nog zoals ze stonden toen de motor wel liep

    Normaal was het:
    chokeklep dicht, 4 klappen, motor slaat even aan en stopt weer
    chokeklep open, weer 4 klappen en lopen maar.
    Maar nu helemaal niets meer....

    We hebben nu even geen idee wat er nog aan zou kunnen mankeren. Iemand een tip? of gelijksoortige ervaringen?
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Zonder expert te zijn op het gebied van benzinemotoren eerst natuurlijk alle kleine filtertjes ect even nakijken.
    Als de membramen vervangen zijn en goedom zitten, zou het volgende punjte waar ik naar zou kijken de reedkleppen zijn.

    Ook even kijken of hij netjes vonkt en voor de zekerheid de bougie vervangen (al heb je dat blijkbaar al gecontroleerd).
     
  3. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Je schrijft zelfde benzine. Is dit misschien al oude benzine? Benzine verouderd namelijk. Als het al een jaartje oud is zou ik het weggooien en nieuwe brandstof proberen.
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Een benzine motor die achteruit loopt duidt op een kapotte ontsteking of hallsensor (mits de dubbele magneet ontsteking )
     
  5. ErikvanderKooij

    ErikvanderKooij

    Lid geworden:
    10 mei 2004
    Berichten:
    455
    Locatie:
    Zevenhoven
    Dank voor de reacties! Ontsteking is vanaf nu de hoofdverdachte. Zodra de motor op een proefbok staat, gaan we eea proberen! Keep u posted
     
    serge pot vindt dit leuk.
  6. pommetje

    pommetje

    Lid geworden:
    21 dec 2011
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Spaubeek
    We hadden na een crash het zelfde probleem soms start hij wel en liep dan zo te horen goed maar meestal niet.
    ten einde raad op gestuurd naar 3 w en die hebben gewoon alles wat er aan kleppen en membramen en filters vervangen
    wel de bekabeling van de hall sensor maar NIET de ontsteking,"waar wij van dachten dat die zeker kapot moest zijn ".
     
  7. ErikvanderKooij

    ErikvanderKooij

    Lid geworden:
    10 mei 2004
    Berichten:
    455
    Locatie:
    Zevenhoven
    Motor op de proefbok gehad, membranen vervangen, alles geprobeerd. Brandstof toevoer lijkt goed, ontsteking doet het, alles lijkt te werken maar hij doet het niet. Inmiddels maar terug naar 3W...
     
  8. Chip

    Chip

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    393
    Locatie:
    Schoten, B
    De "Flatterventielen" gescheurd of aaneengeklit: zie ook R/C Network

    Daniel Pelli
    20.08.2007, 17:52
    Hallo Thomas
    Bei meinem 3W 80ix hatte ich dieselben Probleme. Lief nur an wenn ich direkt einspritzte.
    Nach Telefon mit 3W hatte ich den Vergaser abgeschraubt. Dann das schwarze Kunststoffteil ebenfalls.

    Im Inneren hat es 2 Membranen. Eine schliesste nicht richtig. Die Membranen sind eingeklebt. An 3w geschickt und die haben mir die Membranen neu montiert. Von da an OK.

    Wie es beim 75er ist weiss ich nicht; aber vermutlich nicht anders.
    Viel Glück.
    Daniel


    Grtz,

    Jan
     

Deel Deze Pagina