Reely Carbon Fighter Evo bouwpakket, goedkoper in RtR?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door CDA441, 15 sep 2017.

  1. CDA441

    CDA441

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Naar mijn tests (schuren, ontvetten, flux aanbrengen, verhitten, soldeersel toevoegen) en zonder schuren werkt het allebei.
    Zonder schuren krijg ik mooiere resultaten, maar is de "bead" te dun om stevig te zijn.
    Inderdaad is het nog koud, lijkt me veiliger om dan te rijden :)
    LiPo buzzer is vandaag ook verzonden vanuit china, dus zal nog even wachten zijn, is een setje van 2 buzzers voor de prijs van 1 :D
     
  2. CDA441

    CDA441

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    @ruudxd ik heb trouwens op de accu gelezen dat de discharge rate 120A bedraagt, maar als men de generieke berekening doet van capaciteit x C rating kom ik toch uit op 60A, wat wel vreemd is.

    Motor wordt na een tijdje wel warm, Lipo niet, zal dus toch een kleinere pinion moeten nemen, of initiële acceleratie op medium zetten in de esc.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Die 120A zal wel op de piekstroom slaan.
    Dat is meestal het dubbele, voor ongeveer 10 seconden.
    Meestal staat er burst of iets dergelijks bij.
     
    CDA441 vindt dit leuk.
  4. CDA441

    CDA441

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Zal wel zijn, ik heb geen idee van accu's, ook wel heel weinig informatie te vinden over die Conrad accu, zelfs in de handleiding ook niets te lezen over de discharge current.
    Zit toch geen 10 seconden aan een stuk te trekken aan het gas :')

    Overigens nog even bij Ali een motorkoeler met ventilator en preload aanpasbare schokdempers besteld omdat de motor wat warmpjes wordt en alleen gekoeld wordt tijdens het rijden, en de standaard schokbrekers van Reely gewoon slecht zijn.

    Ik wil ook wel nog de kooi beplaten met plexi, polycarbonaat of lexan, whatever het goedkoopst is, om de electronica te beschermen tegen gras en stof. Voornamelijk rij ik op asfalt, maar aangezien de wagen snel kantelt wil ik wat meer bescherming als ik offroad ga.

    EDIT 17/02: Vandaag ook nog spacers gekocht om de wielbasis wat te verbreden. Als dat niet zo goed werkt, dan gaat ie terug naar origineel en gaan de spacers over naar de crawler.
    Ook wezen raggen (vol aan het "gas" hangen) met een kleinere pinion. Gaat ook wel nog snel genoeg :)
    Motor wordt max 44°C (was vandaag een warme dag)
    ESC wordt max 35°C
    LiPo max 26°C

    Lijken mij erg goede temperaturen na 10 minuutjes hard gaan.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2018
  5. CDA441

    CDA441

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    En vandaag weer een accu'tje leeggereden. Kreeg er ongeveer 10 minuten uit op een volle accu.
    De fun was niet zo lang want ik reed tegen een klein boompje en de armdrager linksonder was totaal verbrijzeld, en ik heb dan ook 2 schroefjes die de stuurlink bevestigen kwijt geraakt.
    De stuurlink heb ik wel nog terug gevonden.
    Gewoon ff plastic deeltje vervangen (wat een geluk dat ik een setje had gekocht toen ik in Duitsland was :))

    Ook heb ik een beetje research gedaan en kwam ik tot de conclusie dat het chassis waar ik op zit te bouwen (van Reely) ook op aliexpress te vinden is. Niet onder de naam Reely, en ook geen speciale nummers, maar onder FS racing parts.
    Daar vind ik vrijwel alle tuning onderdelen in alu voor minder dan 1/2 van de prijs. van een origineel onderdeel met name assen, ophangingsonderdelen, stuurlinken, braces enzovoorts.
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De draagarmen zou ik niet in aluminium kopen, dat geeft niet mee, en dus breekt er een ander onderdeel van misschien duurder is, of moeilijk te vervangen.
     
  7. CDA441

    CDA441

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Vandaag weer wat verder geknutseld om de kooi wat "dirt-proof"-er te maken.
    Wat mesh gekocht (ik vond nergens mesh in messing, dus moest het in alu) en daar roosters van gemaakt om het dak, voor en achterkant te beschermen.

    [​IMG]

    Ook heb ik de LiPo houder wat aangepast (aka een sleuf in het chassis slijpen) om er een klittenband bevestiging van te maken.
    Schijnt beter en sneller te werken dan de plastic onzin. Dan heb ik ook niet eens een clipje meer nodig.

    [​IMG]

    Ik ben nog van plan om dun pvc plaat te halen (makkelijker te bewerken dan plexi, en breekt niet bij impact) om de rest van het chassis te dichten.
     
  8. CDA441

    CDA441

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Een paar dagen geleden was ik begonnen met de beplating van de kooi, maar ik vond nergens messing plaat om "mount plaatjes" te maken voor PVC,
    dus moest het maar met zip-ties en velcro, en dat werkt wonderbaarlijk goed!

    [​IMG]

    En omdat er langs achter ook sneeuw (en modder) binnen komt heb ik dit ook maar even dicht gemaakt:
    [​IMG]

    Die velcro is echt handig om snel de beplating te verwijderen zonder te klooien met schroefjes :)
    [​IMG]

    Nu is het alleen nog wachten op de "upgrade parts" :)

    Toevoeging: Ik ben een beetje gaan kijken op Youtube naar URC (ultimate RC) en ik vond een video over de Helion Dominus 10SC, en die had wielen die leken op die ik nu heb.
    En ja hoor, het chassis is hetzelfde, maar onderdelen zijn er alleen in de USA te vinden :/
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2018
  9. CDA441

    CDA441

    Lid geworden:
    21 mrt 2016
    Berichten:
    39
    Locatie:
    België
    Vandaag de schokbrekers en wheel hub exenders binnen gekregen. Hadden wel een paar modificaties nodig.
    De schokbrekers zijn ook met erg dunne olie gevuld, maar ik heb nu geen dikkere olie, dus die durft nogal wat door te hobbelen.
    Zijn ook wat langer dan de originele.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Als je goed kijkt zie je dat de preload van de voorste schokbrekers om het maximum staat omdat ik geen "medium" veren heb.
    Achteraan moet ik ze ook nog een keer vervangen.
    De extra wielbreedte die ik erbij heb gekregen door de spacers te gebruiken helpt zeker met stabiliteit en wheelies. Die kan ik eindelijk landen :')
     

Deel Deze Pagina