Goedemiddag allen, Na een tijd stil geweest te zijn in de modelbouw pak ik het weer op. Enkele weken geleden ingeschreven bij de vliegclub zlc zoetermeer. Naast me Nano cp, sport Cub en kleine indoor kistjes is de zoektocht nu begonnen naar een heli. Nu is het binnen de vereniging verplicht om brevet te behalen voordat men zonder begeleiding mag vliegen. Om kosten leuk te houden maar wel meteen een krachtige kist te hebben ben ik tot de volgende twee opties gekomen: De goblin fireball en de blade fusion 270 Betreft mijn achtergrond, altijd veel 450 gevlogen en daarnaast een 550 en een t rex 700 nitro gehad. Wat denken jullie van deze opties als kistjes om de hobby weer op te pakken en brevet mee te vliegen? Aanbiedingen van gebruikte kisten is welkom via pb svp geen 450 en of FB kisten Gr Lars
Hallo Lars. Waarom wil je weer beginnen met een (kleine)heli, vooral omdat je een brevet moet halen is het vliegen met een grote heli veel makelijker. Ik zelf ben met een 700 size nitro begonnen, had daar lange vliegtijden mee. Kun je rustig de oefeningen doen voor je brevet en ben je niet steeds bezig om accu's te wisselen. Groetjes René
in de regel zijn die kleine toestellen wat te schichtig om lekker te kunnen lessen.. wat is de reden dat je specifiek klein zoekt? en expres helemaal geen 450 maat wilt? het scheelt trouwens niet veel tov een 450 maat, 450 heeft 325 mm als bladmaat..
Lessen is niet meer nodig, heb ongeveer elk type 450 van kds tot align gevlogen. Vandaar ook geen intresse meer in de 450. Het is puur voor t brevet vliegen. Daarna wil ik vooral fff gaan doen. Dus eigenlijk gewoon een lekkere ragkist die je elke hoek van t veld kan laten zien. Nitro is helaas niet toegestaan binnen de club i.v.m regels gemeente
Met een 270 zul je de hoeken van het veld niet allemaal gaan halen, en brevet vliegen is lastig met zo`n kleintje. De 500 maat komt dan eerder in beeld. Dan blijven de kosten ook nog binnen de perken.
Als je al kunt vliegen, is het te doen. Je zal alleen met wat minder wind af moeten vliegen Persoonlijk zou ik eerder voor de goblin gaan.. Ten opzichte van de blade heli’s hebben die toch wat extra’s, vind ik
Ik heb de Fireball en het is echt een super leuk ding! Zoals Gerard zegt zelfs met windkracht 4 nog te vliegen maar dan moet je wel flink sturen. 2 tips als je voor de Fireball kiest: - als je net als mij voor de combo versie met de gewone motor kiest neem er dan de 18T Tail pulley bij. Veel mensen hebben met de stock pulley last van tail wag. - kies voor de 1250mAh lipo's. Met de 1050 lipo's wordt hij wat staart zwaar Wil je toch wat groter dan is de 420 (vergelijkbaar met Align 500 qua maat) ook echt een aanrader. Vliegt als een grote heli en behoort samen met de Black Thunder tot mijn 2 favoriete Goblins
De keuze is gemaakt en de kist is besteld, inclusief lynx upgrade parts. Ï.v.m met het nog steeds wegblijven van een vliegveld is de keuze gevallen op een stapje kleiner. De keuze is gevallen op de blade trio 180cfx bnf versie. Direct de belt conversion kit van lynx besteld met oranje onderstel en oranje staartbladen. Zo ben ik meteen af van de fragiele tt set-up en is hij goed zichtbaar. De accu's zijn 65C 450mah Nano tech accu's geworden. Zodra alles binnen is zal ik wat posten.
De heli is binnen, Meteen uit elkaar gehaald en belt conversion erop gezet, Ziet er heel degelijk uit, ten opzichte van de Nano cp is het nog een heel apparaat. Maiden flight moet nog plaatsvinden. M.v.g Lars Verra