niet normaal meer

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Ger Kovacs, 24 aug 2018.

  1. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest



    Of wordt ik al een ouwe zak?
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    No comment..... :D
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Leuk om mee te nemen op vakantie ! :D
     
    Erik van Nes vindt dit leuk.
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    En je kunt je nagellak er lekker snel mee laten drogen.
     
  5. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Dat is voor jou wel handig, ja. ;)
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Alleen nodig voor mijn teennagels, niet lenig genoeg meer voor mijn lengte.
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gelukkig maar, anders was het een verfbrander voor je teennagellak.

    Een andere toepassing, die ik zelf wel eens getest heb, bladblazer om de garage mooi schoon te blazen.
    Voordeel is dat het ook zo lekker ruikt.

    GJ
     
  8. RuudM

    RuudM

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    668
    Locatie:
    Beverwijk
    is dit vergelijkbaar?



    Is een SAB Tortuga with Lambert T25 microturbine
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, zo'n Funjet is veel langzamer, zal misschien net de 350 aantikken en die HJK zal dik tegen de 500 gaan.

    GJ
     
    RuudM vindt dit leuk.
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.936
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Waar laat dat ding in godsnaam zijn brandstoftanks in die slanke romp?
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Die romp is niet zo slank.
    Er passen 15S lipo pakketten in en de voorkant is 60mm doorsnee.
    Er was hier iemand op het forum (Anthony?) die een Pilf had, dat is een nog iets kleiner model met een romp van 40mm en een Kolibri of Jetcat 20 erop.
    Daar heeft ie toen een speciaal tankje voor gemaakt, het hoeft niet zo groot te zijn.

    GJ
     
  12. henky

    henky PH-SAM

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    788
    Locatie:
    Enter
    Volgens mij vliegt hij bij de start alleen vol gas of heb ik dat verkeerd? Kearl wat gaat dat hard!
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dan zouden mijn voeten nog meer geuren dan normaal :D

    Een grote turbine heeft een hoger rendement dan een kleine turbine (tot zo ver mijn turbine thermodynamica kennis).
    Zijn er aerodynamische voordelen aan twee kleine turbines in luchtstroom op toestel i.p.v. één grotere met zelfde totaal-vermogen?
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2018
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Echt iets voor jou Leon ;-)
     
    henky vindt dit leuk.
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ron, er staan ook filmpjes van hetzelfde model met 1 iets grotere turbine.
    Ik denk dat hij voor 2 kleine gekozen heeft omdat dan het kielvlak niet zo heet wordt.
    Hier een filmpje van 1 turbine.
    Je ziet dan ook dat de romp helemaal niet zo klein is.
    Ik vind deze veel beter voorgevlogen dan het eerste filmpje, deze laat echt zien hoe sterk de vleugel is, hoekend de bocht om, kleine volgas loopings.
    En daaronder een video dat het elektro ook hard kan gaan, deze gaat 520 maar ze halen nu al bijna de 600.




     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2018
    RuudM en ron van sommeren vinden dit leuk.
  16. Dickie

    Dickie Guest

    Hij wordt steeds beter. kijk bij 5.25

     
  17. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.021
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Wel vol vertrouwen in dat 2e filmpje hoe hij het model met aangesloten accu zo lekker met de prop tussen arm en lichaam houdt,

    Mooie gehaktmolen als de piloot even een tikje tegen de zender krijgt

    Gr
    Vinze
     
  18. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    @Dick, de F35 kan veeeeel meer hoor maar dat laten ze niet zien natuurlijk.
    Kom je pas achter als de kist aan het eind van z'n leven is en bijna uitgefaseerd is.
    Kijk maar wat Hans v/d Werff uitspookte met de F104 toendertijd.
    En wat de BAC Electric lightning echt kon zoals even naast een TR1 komen hangen op 90.000 voet enz enz.
     
  19. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Het is wel soft start, niet meteen volle bak.
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard


    Wel lastig filmen.
     

Deel Deze Pagina