ik ga het dingetje toch maar zijn eigen topic geven. even kort samen gevat op mijn verzamel topic. een LF met portaalarm systeem. op basis van de onlangs geintroduceerde electrische variant. met wel of geen raam in de deur. het is omdat deze met raam op de stand staat. toch ook maar met een raam in het model. wordt vervolgt, zeg maar
voor zover mogelijk. zal hier een functionerend portaal systeem op gaan komen. het ligt er nog even aan of ik een vergelijkbaar triangel systeem als leimbach ga maken, of met kettingen. eigenlijk heb ik niet de behoefte om tijdens een demo naar het wagentje te lopen om de kettingen vast te maken. maar met losse kettingen kan je de armen individueel laten bewegen. met het triangel systeem moeten ze eigenlijk bovenaan gekoppeld zijn. Daar gaat de concessie zitten. het zal in ieder geval een met uitschuiven de armen zijn, en niet met de knikkende armen, als het eerder genoemde systeem.
goede middag Peter je maakt heel mooie daf modellen zeg mag ik vragen uit welk matriaal deze vervaardigd worden
ik bouw de cabine's uit karton. en dan de matige kwaliteit. het eenmalige verpakkingsmateriaal. dit karton is wat een kennis tussen de diepvriesmaaltijden van de maaltijdservice heeft zitten. en daar krijg ik eens in de zoveel tijd een stapeltje van. eerst gebruikte ik de pizzadozen van dr oetker. maar daar zit een kunststof laagje over. en dar wil nog wel eens in de weg zitten. als de cabine van karton klaar is, wordt deze verzadigd met pu-giethars. als dat is uitgehard, gaat er autoplamuur over. en als dat netjes is motip autolak. maar zover is deze nog lang niet.
weer een kleine update een net zo belangrijke, maar minder zichtbare keuze is gemaakt, of eigenlijk een onzichtbare keuze. in het projectplan toen het nog een diesel LF was, was er forse aanhanger gepland. Na de switch naar de electrische LF is er nog gedacht aan een kleine aanhanger. Maar eigenlijk gezien het veronderstelde bereik van de "1 op 1". Waar ik met het "hydraulische systeem", ook nog aan ga snoepen, dan kan ik het extra belasten met een aanhanger eigenlijk niet doen. voor het model zal het weinig uitmaken of er wel of niet een aanhanger achter hangt. dus ga ik er geen koppeling achterop maken. anders komt er toch wat aan te hangen in de loop van de tijd. een belangrijke keuze, maar wat ik al zei hier zal niets van te zien zijn ;-)
weer een kleine update. het protaal systeem wordt niet nagebouwd van een bestaand systeem. ik heb diverse foto's van diverse merken en type's vooral uit de 2e hands handel haal ik bruikbare foto's. samen met wat ik weet van techniek, worden al deze foto's verwerkt tot "mijn systeem" De cabine is ook weer een beetje verder, niet alles is is aan de binnenkant, de lijnen op de grill zijn uitgezet, het dashboard heeft een aanvang gekregen. het dak is eens goed geschuurd. en alle hobbels en kuilen in kaart gebracht. wordt vervolgt
weer een kleine update. de twee "test bandjes" die ik voor deze LF en de 3600 wil gaan gebruiken zijn uit het verre oosten binnen gekomen. en bij de LF gehouden. de normale wielen in mijn schaal zijn 72mm hoog. deze bandjes zijn 62mm hoog. dus ik had het al wel aan zien komen, maar het spatbord heeft een randje extra gekregen om het gat boven het wiel een beetje te sluiten. het plan was om het hart uit de "lego" velg te draaien en het hart van de robbe velg over te zetten. maar dan zou ik mijn draaibank(tafel) weer bruikbaar moeten maken. en de juiste lijm zoeken. nog best een operatie. maar met de aandacht die ik nu aan het model geef, kan ik niet met een lego velg gaan rijden. alleen toen ik het fotootje maakte. heb ik ze maar eens gewisseld. voor het mooi moet en een groefje in de kunststof velg gemaakt worden. maar het lijkt prima te passen. de band ik een holle band. net als die van robbe. alleen minder stijf. het om de robbe velg trekken helpt iets. en de grip lijkt prima. mogelijk dat dit bandje op meer projectjes terug gaat komen.
weer een kleine update. de cabine staat al voor een groot deel in de hars. deze keer polyester om dat eens uit te proberen. maar dat blijft dagen meuren. met een laagje plamuur erover ruikt het weer al iets minder. met het chassis op een bolkje en een pallet lijkt de chassis hoogte goed uit te komen voor het bandje en een van de protaalarmen is al in grotendeels elkaar gelijmd die is er ook al aan gehangen. voor het totaal plaatje van de stand van nu.