Durafly Tundra 1300mm bush plane info + review

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Justapoke, 10 dec 2015.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Mooi toestel zeg.
    Welk Lipo pack ga jij er straks voor gebruiken en wat zal dan de vliegtijd zijn?
    Vr Gr
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Beter een nieuwe draad starten voor dit toestel.
     
  3. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Ik ga er 4s 5000mAh mee vliegen. Deze moeten zo'n 7 minuten mee gaan bij gemiddeld vliegen.
    Ik heb ook meteen even een nieuw staartwiel balkje laten printen bij mijn zoon:

    IMG_20181021_122957.jpg
     
  4. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    Ik vind het prima. Zou een mod de draad hier kunnen splitsen een het nieuwe topic " Avios Grand Tundra ervaringen" kunnen noemen?
     
  5. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Avios Grand Tundra ervaringen.
    Dat draadje zal ik starten.
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.615
    Locatie:
    belgium
    Ik ga misschien ook de Tundra aanschaffen , de kleine dan . Toch heb ik wat twijfels , zijn de connectors in de vleugels nu ok ? De servo's zouden best vervangen worden ja ? En je hebt 2 sooten wielen , zware en lichte ? Wie geeft wat meer uitleg ?
     
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Ik heb behoorlijk veel gevlogen met de kleine en nooit problemen gehad met servo's oid.
    Hij was wel gemonteerd en nooit meer uit elkaar gehaald. Inmiddels vliegt een clublid ermee en dat gaat ook prima.
    De nieuwe hebben ander wielen dan de eerste serie. Het verschil in gewicht zal niet veel uitmaken. Power zat.
    O,.en.. heb inmiddels spijt dat ik de kleine verkocht heb. Is een leuke kist om ff snel in de auto te gooien om even te vliegen.
    Winkelmandje zit al vol moet alleen nog even op bestellen klikken en dat is nog wil hebben zegt ja verstand zegt nee.:rolleyes:
     
    Rickey20 en guyken vinden dit leuk.
  8. ThalesMaximus

    ThalesMaximus

    Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Genk

    Hey Guyken, ik heb inmiddels 2 kleine tundras gehad. 1 model met de lichte wielen en de andere met de zware.
    Met de servo's heb ik nooit problemen gehad, zelfs niet na een aantal zware crashes, en meermaals repareren ( romp volledig middendoor gebroken en vleugels afgerukt ) bleef steeds een zalige vlieger en er was nauwelijks trimming nodig.
    ivm met de vleugels, daar heb ik geen problemen mee ondervonden bij normaal/acrobatisch vliegen en landen. bij een crash is het het eerste wat los komt ... maar daarom is het ook een crash.
    Maar de wielen ... toen ik de eerste keer de lucht in ging met de nieuwe tundra met de zware wielen had ik iets van wat is dit, dit vliegt echt niet lekker, ik heb ze dan ook onmiddellijk uitgewisseld in de lichte foam versies. Maar dat is natuurlijk ook omdat ik gewend was met de andere setup. Als je direct met de zware vliegt heb je dit gevoel misschien niet.

    Edit: na het nalezen ivm de connectors in de vleugel begrijp ik dat je waarschijnlijk de contacten bedoelt voor de servo's. Hier heb ik nooit problemen mee ondervonden.
     
    guyken vindt dit leuk.
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.615
    Locatie:
    belgium
    Bedankt voor het snelle antwoord heren . Dit maakt mijn keuze weer iets makkelijker.
     
  10. Jerryfpv

    Jerryfpv

    Lid geworden:
    12 mrt 2019
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Utrecht
    Nu ga ik er zeker een bestellen aankomende week thnx guys,dit was zeer informatief en netjes.
    Top revieuws :banana:
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Vlcjeroen vindt dit leuk.
  12. Tonyk

    Tonyk

    Lid geworden:
    4 mei 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    3640
    Hallo profs ,
    De durafly tundra leek mij ook een mooi vliegtuig ,en nu heb ik er een , uitgerust met een giro en RTH systeem lite kopilot van zohd . zender radiolink10II.
    wat mij bij het afregelen op viel is dat de stroomregelaar van de motor heet werd terwijl nog niet gevlogen werd. en de gps van zohd ook heet werd (deze 2 doen de warm lijm terug smelten) .het gps systeem kon na een paar grond testen al niet meer zijn plaats bepalen , maar het giro stabiliteit systeem deed het wel goed op de grond en met de eerste vlucht.
    Met de 2de vlucht was ik op een gegeven moment de totale controle kwijt en eindigde +- 250m 350m van mij af in een crash. prop kapot neus gescheurd en de vleugels los van de romp ....
    Vliegtuig gerepareerd . vorige week op nieuw gaan vliegen met en mooie vlucht met giro stabiliteit systeem op actief . Nu vandaag weer vliegen met het met het giro stabiliteit systeem op actief , na 3 tal minuten stop de motor? vliegtuig terug gedraaid en begin hoogte verliezen , flapps omlaag en kan veilig verder terug zweven en landen . (mooi he , terug zweven daarvoor heb ik gekocht)
    Maar dat die motor zomaar uitval ?aan de stroomregelaar gevoelt : heet maar net niet om de vingers te verbranden . Effe gewacht ,nu schakelaar op de zender om gezet :zonder giro stabiliteitssysteem . teveel lift en draait linksom in het veld crash ,niks kapot ,alles bij getrimd dmv vergeleken met de giro stabiliteit systeem op en af te zetten en zo de trim bij geregeld dat de servo's niet omstellen .
    Start goed zonder het giro stabiliteit systeem ,vliegt mooi en is handelbaar tot op een 200 a 300 m afstand reageert niet meer draait weg en omhoog recht omlaag weer om hoog draait weg en stort neer .
    Nu , naar de crash plaat gegaan en op die plaats was ook geen gsm ontvangst of gsm bereik. heeft dit laatste nu iets te maken met de crash. Is er een soort storings veld op die plaats ?. ( geen luchthaven of militair domein ,industrie terrein de buurt)
    De gsm mast staat 400m verder en daar heb ik ook al gevlogen met een Hubsan spy hawk . en hier waar de crash is heb ik ook al met de Hubsan spy hawk gevlogen. snap er niks van .wat is jullie gedacht hier over. De 2 antenne kabels van de ontvanger liggen over de bodem naar achter en het laatste stukje een antenne kabel heeft een hoekje om geplooid van 90° over de breedte van de romp.
    Graag jullie gedacht .
    mvg Tony
     
  13. Jerryfpv

    Jerryfpv

    Lid geworden:
    12 mrt 2019
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Utrecht
    Na hem vorige week te hebben besteld,me eerste 2 vluchten er op zitten.
    GEWELDIG toestel echt je geld waard.
     
  14. Tonyk

    Tonyk

    Lid geworden:
    4 mei 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    3640
    Jerryfpv wil je foto's maken hoe de ontvanger en de ontvanger antenne in het jou vliegtuig zit . heb je ook een stabiliteit systeem er in? Ik heb een vermoeden dat het stabiliteit systeem en de motorstroomregelaar de oorzaak is. als je tijd hebt wil je het volgende proberen: word jouw stroomregelaar heet dat die begint te rieken naar plastiek als je de batterij insteekt na 2min zonder de motor te laten draaien .
    In een ander forum spreken ze over het omkeren van de servo richting op een bepaalde afstand en of hoogte .....? mijn engels is niet zo goed .misschien wil en kan iemand dit beter vertalen.
    https://www.rcgroups.com/forums/sho...ILOT-Lite-Official-thread/page40#post44489039
    mvg Tony
     
  15. Jerryfpv

    Jerryfpv

    Lid geworden:
    12 mrt 2019
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Utrecht
    De ontvanger word zeker warm als die even stil staat.
    Ontvanger heb ik in het gedeelte achter de vleugel zitten met de 2cm uiteinde naar buiten.
    Ik zal morgen even wat foto's maken.
    Ik gebruik geen stabilisatie voor deze toestel.
     
  16. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Iemand die dit vliegtuig nog kwijt wil aan een beginner haha, hoor weinig slechte ervarigen
     
  17. Jerryfpv

    Jerryfpv

    Lid geworden:
    12 mrt 2019
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Utrecht
    Ligt er aan wat je bied
     
  18. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Je hebt een pb.
     
  19. Jerryfpv

    Jerryfpv

    Lid geworden:
    12 mrt 2019
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Utrecht
    Pb back
     
  20. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Helden
    Heren

    Nadat ik met een leerling zijn Tundra heb gevlogen en hij als leerling, vond ik het wel een geinige kist.
    Heb zelf een Funcub en ben daar zeer tevreden mee, is 1400mm deze is 1300mm.
    Dus op marktplaats zag ik een gecrashte voorbij komen voor een redelijke prijs.
    Inclusief een nieuwe vleugelset, hoogte stabilo en een stickerset.
    Dus ik dacht ik kan die wel opknappen en gekocht.
    Inmiddels is hij weer vlieg gereed nu nog wachten op goed weer.

    Ben benieuwd ha ha

    grts Hans
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Cnn, MicropropSport en wim eon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina