Hij was al te bewonderen tijdens de NRW Cup in Losser. Maar nu definitief in NL. De Ultima 2. De eerste indruk van het model, in de standaard uitvoering, is dat je kunt zien dat de bouwer aanzienlijke stappen heeft gemaakt in de bouwkwaliteit ten opzichte van de Ultima 1. De oppervlakte is erg glad. De U2 ziet er “gelikt” uit. Over de tweedelige 2.4 vriendelijke romp is nagedacht waardoor het inbouwen prima te doen is. Er is voldoende ruimte voor ballast mogelijkheden. De vleugel is strak en erg dun. Hopelijk kan de U2 voor de Kerst ingevlogen worden. Kijk er nu al naar uit.
Voor meer wind kun je er kleinere tippen opschuiven. Je hebt dan een 3.65 uitvoering. Het neusgedeelte kun je met tape vastzetten. Je zou dus ook kunnen kiezen voor twee aparte neuzen met elk een passende motor voor diverse omstandigheden.
De setup is bijna compleet. Het volgende komt er in. Schambeck 1015 Turbo YGE 60 HV RF 30mm Spinner standaard. GM 14 keer 7 6 keer MKS 6110 HV
Begint er al echt op te lijken Peter. Ben erg benieuwd naar je vlieg ervaring van deze nieuwe U2. Zal vast niet lang meer duren voor hij het luchtruim gaat verkennen.
Mijne heeft gevlogen gisteren. Heb 3 kleine vluchtengemaakt. Eerste indruk is zeer goed. Heb mijn strong met korte tippen ingevlogen. Nu mijn standaard bouwen. Word vervolgd
Zo vandaag ook mijn U2 standaard in gevlogen. Lucht vandaag was ondanks de bewolking goed. Kon vanaf 68 m de 10 min vol vliegen. Mijn eerste indruk over de ultimas. Is goed. Nog niet echt veel kunnen testen. Was koud zat aan de vingersvandaag.
Ook deze U2 is klaar. Vlieggewicht zal 1248 gram zijn. Prima voor deze all-rounder. Nu wachten op een rustige en niet al te frisse dag.
In plaats van een wandeling heeft vandaag de U2 voor het eerst gevlogen. De eerste indruk is veel belovend, hij bleef erg makkelijk plakken in lucht van vanmiddag. Wat verder opviel is dat de U2 erg makkelijk stuurt. De motor is overigens een Schambeck 1020 turbo, en niet een 1015 zo als eerder aangegeven. De verdere afstelling zal mijn pa opzich nemen.
Inmiddels een aantal mooie vliegmiddagen gehad met de U2. De verwachtingen worden meer dan waar gemaakt. Na een minimale aanpassing van het zwp vliegt de kist zoals je mag verwachten. Ten opzichte van een U1 kun je merken dat de U2 beter met meer wind kan omgaan. De kist blijkt tegen de wind in beduidend beter te lopen. Hij stuurt zo makkelijk dat je eigenlijk amper de rolroeren nodig hebt. Betere lucht wordt snel aangeven en er is maar weinig lift nodig om weg te draaien.