SCX10 II Trailfinder

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door picklewars, 30 okt 2018.

  1. picklewars

    picklewars

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Breda
    Hoewel ik nog een aantal lopende bouwprojekten heb toch onlangs weer aan een nieuw projekt begonnen.
    Een jaar of 4 geleden heb ik een RC4WD Trailfinder gekocht, maar toen die eenmaal rijdend was, was ik er niet echt tevreden over. Alles in metaal is mooi, maar de auto is iets te veel "scale" en te weinig crawler. Destijds nog overwogen de auto te voorzien van bredere assen, 4-link, grotere wielen en banden en single speed transmissie, maar heb de auto toch maar verkocht.
    Omdat de interesse er toch nog steeds is toch maar weer een crawler gekocht. Ik vind de Axial nog steeds te veel een plastic auto, maar omdat er zo veel voor te krijgen is heb ik de kit versie van de SCX10 II gekocht.
    Inmiddels zijn er veel onderdelen vervangen door aluminium, zitten er Proline scale shocks op en heb ik een RC4WD Mojave body gekocht. Weet alleen nog niet of het een truggy (met roll cage achter) gaat worden of gewoon een pick-up truck.
    Motor en regelaar staan in bestelling. Een type motor dat ik nog nooit in een auto heb gehad, dus wordt spannend...


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Om de bak er achterop mooi passend te krijgen (althans als dat het plan is) kun je de dempers ook horizontaal plaatsen met het cantilever systeem.
    En al dat alu lijkt inderdaad erg mooi, maar voor een Crawler is flex veel beter en zal het rijgedrag een stuk beter zijn. Een plastic SCX presteert vele malen beter dan een stijve aluminium auto. Kijk maar eens op Rockcrawler.DE. Ook de standaard dempers zijn vele malen beter dan de optie dempers die door vele aanbieders worden verkocht, echter lijken ze wel veel mooier.
    Een standaard SCX10 of type 2 presteert optimaal als de accu naar voren is geplaatst, zoals bij het eerste type, en de wielen ongeveer 200 gram p/st zwaarder maken. Dit kun je doen door plaklood om de velg te plakken of verzwaarde velgen.
    Een 55T motor geeft genoeg koppel zodat je geen wielspin krijgt, eventueel kun je er een 85T in stoppen.
    Een goede sterke servo, op zijn minst een kg of 20 zodat hij stilstaand ook goed kan draaien.
     
  3. picklewars

    picklewars

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Breda
    Schuin gemonteerde dempers (zoals bij een Trailfinder) of geheel liggend vind ik gewoon niet mooi. Als de laadbak van de body er toch op komt zal er een en ander aangepast moeten worden, maar dat neem ik voor lief.
    Verder moet het vooral een mooie auto worden zoals ik zelf wil. Wel met enige crawler kwaliteiten, maar "looks" zijn toch heel belangrijk.
    Als ik een pure crawler wil ga ik met mijn oude Enroute Berg rijden.
    Er komt overigens een brushless motor
     
  4. picklewars

    picklewars

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Breda
    Weer wat onderdelen binnen gehad zoals een metalen RC4WD voorbumper. Komt later nog een winch op.
    Ook nog aluminium bevestigingen gemaakt om de body op het chassis te monteren. Moeten alleen nog zwart gespoten worden.
    Inmiddels ook de motor binnen en gemonteerd. Beetje spelen met de throttle curve van de ESC zodat crawler snelheden fijner te regelen zijn met de zender.
    Motor is een HH Revolver 4Delta 1400KV 14-pole outrunner op 2S.

    [​IMG]


    [​IMG]


     
  5. picklewars

    picklewars

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Breda
    Eindelijk wat tijd gehad om de bouw voort te zetten.

    C69CAAD9-34F3-47EB-895C-16CAD02D37F5.jpeg D604D47D-B73D-4103-AD27-5148027022B6.jpeg FBCF6688-F85B-4FF1-8473-D2ECECA41CD7.jpeg 525B5230-035C-4439-A981-6024BD911A5B.jpeg 3D90A37B-2BC3-4EC2-B41E-942EEF55934A.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2020
  6. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als ik de 3e foto zo bekijk lijkt de wielbasis niet te kloppen met de body. De achterwielen moeten verder naar achter en de voorwielen naar voren.
    Dit kan ook komen dat je hem te hoog hebt gezet.
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Tja, denk dat foto 2: hiet niet aanlopen van de banden in de wielkassen, met volledig ingeveerde dempers toch primeer als je ermee wilt rijden.
     
  8. picklewars

    picklewars

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Breda
    De foto geeft een vertekend beeld als deze in het midden van de auto is genomen. Ik ben er toen weken me bezig geweest om het goed te krijgen. Als de camera er recht voor staat ziet het er anders uit.

    B1250937-90A4-4D26-9735-2B9D0B9EBBA5.jpeg 850CBF18-5A4C-4ED7-A178-D1C2606F6E3D.jpeg 7C752FB8-C41A-48AA-B263-F7D1A3A58ECE.jpeg

    8B497389-F6A6-4ECA-A6E9-C703D902A3DC.jpeg
     
    Ghossie en Mark300 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina