Graupner Eco Manta project

Discussie in 'Speedboten' gestart door dominosteen, 30 sep 2018.

  1. dominosteen

    dominosteen

    Lid geworden:
    30 sep 2018
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Omg .Utrecht
    Het is al weer een tijdje geleden ,maar nu is het dus de tijd aangebroken in het weer seizoen om wat te gaan knutselen , reeds de motor en esc besteld en binnen gekregen , toch maar voor de geadviseerde motor gegaan, de 2845 3600Kv motor met Favourite 80A esc voor 2-6S lipo geschikt.
    De koelmantel duurde helaas wat langer met arriveren maar oom die is inmiddels er , dus we kunnen voorzichtig aan eens beginnen met de romp te ontdoen van de hotglue en de "vleugel " voorzien van de gaten voor de kantel functie .

    hier nog even de motor/esc en koel mantel :

    CIMG5145.JPG CIMG5144.JPG CIMG5143.JPG
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Rob,

    Op de foto lijkt de motorflens aan de as zijde over te steken, dus groter is dan de diameter van het blauwe deel.
    Daar zou ik éérst een vijltje over halen zodat er niks oversteekt (glad afwerken) vóór je de koelmantel er op schuift, want anders riskeer je lekkage als de overstekende flens de O-ringen beschadigt. Don't ask me how I know...

    Groeten, Jan.
     
  3. dominosteen

    dominosteen

    Lid geworden:
    30 sep 2018
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Omg .Utrecht
    Goede tip Jan !:thumbsup:

    ik zie het nu ook , zal eerst even alles glad afwerken .
     
  4. dominosteen

    dominosteen

    Lid geworden:
    30 sep 2018
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Omg .Utrecht
    Nu was ik al eerder gestart om de Hot-Glue te verwijderen , eigelijk meer de "borstel" regelaar te verwijderen om plaats te maken voor een "borstelloge " regelaar , eerst voorzichtig met een scherp hobby mes, en met veiligheid bril op:friends: , want het zijn "afbreekmesjes" en wil niet iets in mijn ogen krijgen . Daarna de dremel gepakt en de laatste restjes voorzichtig op een laag toerental verwijdert . Gelukkig heb ik wel het raam opengehaald van de hobby ruimte , man wat stinkt dat zeg die hot glue.:confused:

    Daarna begint het proces van knippen en plakken met papier en schaar , omdat ik een versteviging wil maken voor de motorsteun , uit carbon .Dus heb ik een mal nodig :koud:

    Onderin nog even de waterjacket op de motor geschoven , eerst wel even het motorflensje op "maat" gemaakt zodat alles er soepel op ging , had ook al een beetje vet op de motor gesmeerd voor het makkelijker monteren .

    IK heb de aansluitingen van de waterkoeling bovenop gehouden(als ik dit redelijk goed heb ingeschat qua montage motor op de motorsteun).

    CIMG5150.JPG CIMG5151.JPG CIMG5154.JPG CIMG5153.JPG CIMG5155.JPG CIMG5156.JPG CIMG5147.JPG CIMG5148.JPG
     
  5. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.659
    Locatie:
    Sneek
    De inlaat mag rustig aan de zijkant zitten, als je uitlaat maar op het hoogste punt komt, dan voorkom je dat er lucht in de koelmantel blijft hangen.

    Groeten, Jan.
     

Deel Deze Pagina