Traxxas rustler 4x4 vlx

Discussie in 'Electro offroad' gestart door remco54, 24 nov 2018.

  1. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
    [​IMG] Inleiding

    De gloednieuwe Rustler® 4X4 VXL is een snellaadbare wheelie-machine die de snelheid en de klassieke stijl van de bestverkopende Rustler vastlegt en injecteert met brute vierwielaandrijvingsprestaties, verhoogde duurzaamheid en nog meer plezier! Begraaf het gaspedaal en de Rustler 4X4 VXL lanceert zijn voorwielen naar de hemel terwijl het de grond eronder versnippert. Onder het slanke, klikloze lichaam levert de heavy-duty aandrijflijn extreme Velineon® borstelloze paardenkrachten. De grotere Talon™ EXT wielen en banden bieden veelzijdigheid en grip voor elk terrein, van achtertuinpaden tot betonnen skateparken. Rustler 4X4 VXL vernietigt de concurrentie en wordt de nieuwe prestatie en leuke standaard voor 4X4 stadion-trucks!

    [​IMG]

    [​IMG] VOLLEDIG-NIEUW CHASSIS
    Het geheel nieuwe low-CG-chassis positioneert het gewicht laag voor agressieve handling. De wielbasis is 20 mm verlengd voor de perfecte balans tussen stabiliteit en snelle respons. Borstelloze Velineon-kracht stroomt door een grotere slipkoppeling van Revo®-Spec en nieuwe extreme aandrijfassen voor zwaar gebruik om de prestaties en sterkte te garanderen.



    [​IMG] Zelf Oprichtend
    De Rustler 4X4 VXL maakt gebruik van Traxxas 'gepatenteerde Self-Righting-functie om het plezier aan de gang te houden, zelfs wanneer u zich laat meeslepen met de wheelies of deze grote slag op zijn kop zet. Druk gewoon op een knop op de TQi-zender en in de meeste gevallen is de Rustler 4X4 VXL binnen enkele seconden weer op zijn wielen en klaar voor meer actie!



    [​IMG] CLIPLESS BODYBEVESTIGING
    Net als het vlaggenschip E-Revo maakt de Rustler 4X4 VXL gebruik van een cliploos vergrendelingssysteem voor veilige bevestiging en snelle verwijdering en installatie met één hand. De slanke, aerodynamische behuizing heeft een robuuste interne structuur en externe rolloverbescherming voor een lange levensduur en duurzaamheid van Traxxas-Tough™.



    NIEUW LAAG CG-CHASSIS
    Rustler 4X4 rijdt op een nieuw low-CG-chassis dat 20 mm is verlengd voor extra stabiliteit. Het lage zwaartepunt en de brede spoorbreedte helpen de Rustler 4X4 in de bochten geplant te blijven voor opwindend plezier op hoge snelheden.

    [​IMG] Modulair chassis
    Het geheel nieuwe modulaire chassis van de Rustler 4X4 is voorzien van voor en achter schotten die gemakkelijk met slechts een paar schroeven kunnen worden verwijderd. In minder dan een minuut met een elektrische schroevendraaier hebt u volledige toegang voor eenvoudige service en aanpassing.

    [​IMG] Velineon 3500 Motor
    Een sensorloze Velineon 3500 kV-motor levert extreme prestaties met bijna geen onderhoud. Neodymium-magneten met ultrahoge temperatuur, lagers voor hoge snelheid en een nauwkeurig, 4-polige gebalanceerde rotor zorgen voor een soepele loop en een lange levensduur.

    [​IMG] VXL-3s ESC
    De waterdichte Velineon VXL-3s snelheidsregeling zit boordevol technologie om maximaal vermogen te leveren. Groot koellichaam, geïntegreerde aan / uit-schakelaar en drie programmeerbare schijfprofielen bovenaan de lijst met functies. Tweetraps laagspanningsdetectie maakt volledige LiPo-compatibiliteit mogelijk, inclusief krachtige 11.1-volt 3S-packs!

    [​IMG] Waterdichte ontvangerbox
    De innovatieve waterdichte ontvangerbox van de Rustler biedt gemakkelijke toegang tot de ontvanger. De antenne en servodraden lopen netjes door een gepatenteerde waterdichte afdichting om de ontvanger tegen water te beschermen. Wat het weer ook is, Rustler 4X4 is klaar voor actie!

    [​IMG] 5-kanaals ontvanger met Failsafe
    De TQi 2,4 GHz-ontvanger slaat tot dertig Traxxas Link™ -zenders in het geheugen op. Geïntegreerde telemetriepoorten maken het mogelijk om real-time gegevens van uw Traxxas-model naar de TQi-zender te verzenden. Bij signaalverlies keert de ontvanger automatisch terug naar neutraal en neemt de laatste stuurpositie in.

    [​IMG] Nieuwe Talon EXT 2.8" banden en zwarte chromen wielen
    De grote 2.8" zwarte chromen wielen van de Rustler bieden een overweldigende bodemvrijheid en een indrukwekkende aanwezigheid. De Talon™ EXT-banden hebben een vierkant, geschoeid en agressief loopvlakontwerp om te graven in grind, vuil en gras voor een ongelooflijke 4X4-tractie en een enorme hechting.

    [​IMG] Ultra Schokbrekers
    Met olie gevulde Ultra Shocks maken gebruik van dubbele X-ring technologie voor een perfecte afdichting en zijdezachte prestaties. De grote oliecapaciteit en het robuuste ontwerp absorberen grote sprongen en off-road mishandeling voor soepele rijprestaties. Ze zijn eenvoudig af te stemmen op een breed scala aan beschikbare oliën, veren en zuigers.

    [​IMG] Toegang met enkele schroef op de motor
    De innovatieve motormontage van de Rustler 4X4 houdt de Velineon 3500-motor stevig op zijn plaats en komt onmiddellijk met slechts één schroef los. Gear-mesh aanpassingen zijn snel en gemakkelijk.



    [​IMG] Digitale High-Torque waterdichte stuurservo
    De extreme snelheid en snelle reflexen van de Rustler 4X4 vereisen een stuurservo die zowel sterk als snel is. De meegeleverde digitale high-speed, high-torque servo heeft kogellagers voor nauwkeurige controle en snelle reflexen.



    [​IMG] Revo-Spec olie gevulde differentiëlen
    De heavy-duty olie-gevulde differentiëlen voor en achter van Rustler 4X4 VXL maken gebruik van inwendige onderdelen van staaltandwiel voor maximale duurzaamheid. Siliconen pakkingen en X-ring afdichtingen stellen u in staat de hoeveelheid vergrendelingsactie af te stemmen door de viscositeit van de vloeistof in de differentiëlen te variëren.

    [​IMG] Nieuwe voor- en achterbumpers
    Sterke versterkte bumpers beschermen het chassis tegen stoten. De speciaal ontworpen voorbumper biedt een hoge naderingshoek waardoor de Rustler gemakkelijk over obstakels kan klimmen. De achterbumper monteert een perfect geplaatste wheelie bar om te helpen voorkomen dat de Rustler 4X4 VXL van zijn explosieve kracht terugkantelt.

    FEATURES
    VXL-3s ™ Waterdichte elektronische snelheidsregeling

    • Drie programmeerbare Drive-profielen:
    • Sportmodus - vooruit / achteruit / achteruit
    • Race-modus - vooruit / rem
    • Training Mode ™ - 50% vooruit / rem / 50% achteruit (gepatenteerd)
    Traxxas EZ-Set® setup met één knop
    Groot koellichaam
    Ingebouwde tweetraps laagspanningsdetectie voor LiPo-batterijen
    NiMH-batterijpakketten: 4-9 cellen (4,8 tot 10,8 volt)
    LiPo-accu's: 2-3 cellen (7,4 tot 11,1 volt)
    Velineon® 3500kV borstelloze motor
    Gesinterde Neodymium-magneten met ultrahoge temperatuur
    Geoptimaliseerd voor kracht en efficiëntie in voertuigen op 1/10 schaal
    Onderhoudsarm, uniek ontwerp van Traxxas
    Efficiënte, high-speed kogellagers
    Precisie-gebalanceerde rotor
    3500KV
    Briljante blauw-geanodiseerde afwerking
    Tot 65+ km / u met 3S LiPo-batterij
    Traxxas Stability Management® (TSM)
    Verbetert rechte versnelling en remmen op tractie-oppervlakken met een lage tractie
    Behoudt stuurcompressie om powerslides op gas te kunnen geven
    Dommelt nooit gas of vertraagt de truck
    Regelt van uit tot 100% hulp van de zender
    TQi ™ 2,4 GHz hoog uitgangsradiosysteem
    TQi 2-kanaals zender
    Bewaart en slaat automatisch instellingen op voor maximaal 30 Traxxas Link-compatibele modellen
    Programmeerbare multifunctionele knop
    Regelbaar stuur- en gaspedaalpercentage (dubbele snelheid)
    Instelbare stuur- en gasgevoeligheid (exponentieel)
    Verstelbare stuur- en gasklepeindpunten
    5-kanaals micro-ontvanger (# 6533) met fail-safe beveiliging
    Gepatenteerde waterdichte ontvangerbox met eenvoudig toegankelijke stekker
    Clipless ProGraphix® body
    Eenvoudig met één hand te verwijderen
    Versterkte binnenkooi
    Sterke oversized vergrendeling
    Robuuste dakrolloverbeschermer
    Gevormde kunststof composietvleugel
    Chassis
    Low-CG-ontwerp voor responsieve bediening
    Modulair composiet badontwerp
    Vergrendeling batterij vasthouden
    Versterkte geïntegreerde wheelie bar
    High-approach voorbumper om trottoirbanden te beklimmen
    Suspensie
    Verstelbare neus en camber links
    Nieuwe schokbestendige draagarmcomposiet
    Met olie gevulde Ultra Shocks
    Robuuste voorste en achterste schoktorens
    Wit gepoedercoate progressieve veren
    stuurinrichting
    Op chassis gemonteerde # 2075 servo
    Dubbel-bellcrankontwerp met geïntegreerde servospaarder
    drivetrain
    Nieuwe extreem zware aandrijfassen
    Olie gevulde voor en achter differentiëlen van het staal
    Grote tandwieloverbrenging met 32 tanden
    Torque Control ™ heavy-duty slipkoppeling met aluminium pads
    Middenas van geanodiseerd aluminium
    Wielen en banden
    Grote 2.8 "zwarte chromen wielen
    2.8 "Talon ™ EXT-banden
    Afgedichte kogellagers
    Hex-hardware met roestbestendige coating van zwart oxide.





    Nu mijn korte ervaring.
    Na een lrp twister (waar nu helaas de onderdelen zeldzaam begint te worden) en een muggen mbx6eco wilde ik eens een keertje een 1/10 4x4 in bezit te hebben waar je bij veel locale modelbouw shops onderdelen vandaan kan halen.nou dan is er eigenlijk maar 1 merk die hun marketing zo voor elkaar heeft.
    Nadat mn zusje een slash 4x4 vlx had gekocht wist ik dat ik die niet wil (ik heb gewoon meer met open wielen modellen)

    Rijtest. Eindelijk binnen na zo 3 weken wachten was die er eindelijk.
    [​IMG]
    Accu,s laden voor de volgende dag en vroeg opstaan om naar de pyramide van austerlitz te gaan.

    3x2s 5000mha lipo accu binnen 1.15 uur leeg gereden erin met de standaard vertanding heb ik de temperatuur van de motor niet boven de 65 graden gezien en van de regelaar niet boven de 45 graden.
    Qwa wegligging is het wel een stukje beter (voor mij gevoel) dan de slash mede door het lgg en de bredere banden.

    Alleen wat mij wel is opgevallen is dat de Self-Righting-functie gewoon niet werkt in offroad (met 2s niet met 3s geprobeerd)https://drive.google.com/file/d/1FTorFkdEEuEKvWgQkX9zyp59_x35qYQe/view?usp=drivesdk
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2018
  2. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Het is mooi spul wel cool 4x4.
    Maar ik vraag mij dan toch af of die velineon motor het goed zal trekken.
    Vond zelf dat hij toch wel erg snel heet werd in de 2wd rustler.
    Misschien maakt het niet uit.
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Hangt misschien ook van de verhoudingen in de aandrijving af?
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  4. dominosteen

    dominosteen

    Lid geworden:
    30 sep 2018
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Omg .Utrecht
    Vraag me wel af hoe betrouwbaar jouw opgegeven rijtijden zijn ,het is ook bij ruime benadering .De temperatuur die je aan geeft is dat met de "vinger" methode of met een goede temperatuur meter ?.
    Ik kan me haast niet voorstellen dat de 4x4 rustler tov de slash koeler blijft met gebruik omdat bv de slash 4x4 die toch een minder grote banden heeft , en dus "lichtvoetiger" moet zijn ...

    Maar wie weet heeft Traxxas het nu wel eindelijk op de rit met de velineon brushless set';s :koud:

    Gelukkig heeft traxxas weer iets gevonden zodat ze innovatief op de markt blijven en dit weer goed commercieel uitbuiten naast alle andere 4x4 modellen :hammer:..,Persoonlijk vindt ik de rustler de minst fraaie uitvoering , zoiezo is het te duur in de prijs/kwaliteit verhouding , maar alles is persoonlijk :rolleyes::thumbsup:
    (bronvermelding?)
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik bedenk mij net wel dat Traxxas een tijdje terug het Velinion systeem een update heeft gegeven, de ESC heeft extra caps en wat andere updates en de motor is nu een 4 pole in plaats van een 2 pole als ik het goed heb.

    Dat scheelt ook een stuk denk ik?
     
  6. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
    De temperatuur is gemeten met een infrarood temperatuur meter.

    En qwa prijs kwaliteit heeft u zeker gelijk traxxas is ook nooit mijn merk geweest alleen als je thuis dan in eens 2x lrp auto,s heb staan waar in eens geen nieuwe onderdelen meer van leverbaar zijn (hier in nl)
    Daarom was mijn keuze deze keer op traxxas gevallen
     
  7. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Ja wat ruud zegt klopt natuurlijk wel als dat anders is kan dat zeker verschil maken.
    Zou het altijd in de gaten blijven houden.
    Heb zelf de rustler 2wd xvl gehad, na een paar keer gebruik kwam de motor wel steeds hoger in temperatuur.
    Vind het zelf wel een erg leuk en ook wel mooi model, en is erg tof om mee te rijden.
    Onderdelen zijn natuurlijk echt enorm goed verkrijgbaar en er zijn ook alternatieven/upgrades voor de normale onderdelen in veel gevallen en dat is ook leuk.
    Echt geen miskoop hoor.
     
  8. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    De nieuwe 4x4 levert een extra pinion mee, als je van de straat “Af” gaat een andere pinion monteren. Anders is de kans aanwezig dat de
    motor te warm word.
     
  9. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    De temperatuur problemen komen veelvuldig voor, vooral als je de meegeleverde 17T pinion gebruikt in gras of zand. Sommigen denken dat de Velinion een upgrade heeft gehad maar dat is dus niet zo. Het is dezelfde als in de 2WD VLX.
    Wat wel mooi is aan de nieuwe 4x4 dat de meeste onderdelen van de Slash 4x4 gewoon passen.
    Zo heb ik de voor en achterstabilisator van de Slash gemonteerd, en ook het middendiff. Deze vervangt de slipperclutch. Het voordeel hiervan is dat hij minder op de achterwielen gaat en op hogere snelheid 100X beter instuurt. Met de 2S is het diff wel aan te bevelen, echter als je ook met 3S rijd moet je de behuizing van het tussen diff vervangen voor de aluminium case. Deze heb ik inmiddels bij Hotracing besteld omdat ik met allebei rijd, dus 2S en 3S.
    De standaard wheelielbar op de nieuwe 4x4 is crap, en die gaat vervangen worden door TRX6777 + TRX4976. Deze past weer perfect op de 4x4.
    Een verbeterde bumper hebben ze nog niet bij Traxxas en heb daarom besteld bij T-Bone racing in de USA.
    Wat ook lastig is als je 2 en 3S rijd dat de diktes van de accu een verschil is en je daarom sowieso de 2e meegeleverde brace moet monteren, en die bij zowel de 2 en 3S moet ondervullen. Wel gebruik ik standaard Traxxas Lipo's, allebei met de nieuwe ID stekker waar de balance kabel intern zit en je deze alleen met de nieuwe Traxxas ID laders kan laden. Hier hoef je alleen de Amp waarmee je laad in te stellen, verder ziet hij zelf alle info gelijk.

    Ook heb ik de bluetooth adapter als optie achterin de zender, hiermee kun je via de Traxxas Link App veel dingen aflezen en instellen via je telefoon, ik had nog een oude Iphone 5S liggen die ik daar voor gebruik, dit kan gewoon zonder simkaart. De update doe ik via wifi.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
    Ik heb nu om de temperatuur in de gate te houden de optionele sensoren besteld voor motortemp+voltage en de rpm sensoren.

    Dat met de accu,s vind ik persoonlijk niet echt heel fijn zo had ik hier nog accu,s liggen die niet passenen om de orginele traxxas accu,s te bestellen ben ik niet zo van ivm dat je goedkoper en betere accu,s kan bestellen (alleen moet je erg goed opletten dat ze wel passé)

    Wel interessant dat midden diff misschien word dat ook wel mijn volgende upgrade.
     
  11. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Volgens mij past de toerental sensor niet met een tussen differentieel. Omdat bij dat systeem een meenemer om de slipperclutch moet worden geplaatst.
    En de accu’s is Indd een groot probleem omdat accu’s uit een 2 WD meestal niet passen in de 4WD.
     
  12. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
    Als het goed is past die wel al een moet je een andere magneethouder monteren trx# 6539
     
  13. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
    [​IMG] de eerste schade van mijn rustler schokdemper as krom is.
    En de temperatuur voeler gaf in eens 0 grade aan op de motor door gemeten met een multimeter en meet geen waarde meer waarschijnlijk ergens een kabelbreuk maar binnenkort terug langs de locale hobbyshop
     
  14. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
  15. Ghossie

    Ghossie

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    K heb nog een complete ongebruikte set dempers voor een 4x4 over aangezien ik gelijk de Traxxas bigbores heb gemonteerd.
     
  16. remco54

    remco54

    Lid geworden:
    24 sep 2013
    Berichten:
    188
    Locatie:
    nieuwegein (vreeswijk)
    Sorry voor het late bericht kunt u mij een pb sturen wat u er voor wilt hebben. Gr Remco
     
  17. Sjarel81

    Sjarel81

    Lid geworden:
    5 apr 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Aalst
    Hallo, heb al een aantal weken plezier gehad van mijn Rustler 4x4, maar heb nu het volgend probleempje. Normaalgezien met nieuwe batterijen vertrekt hij ruw met de voorwielen in de lucht. Dit is recent niet meer, maar hij rijdt wel nog snel. Heb 2 maal een vreemd geluid gehoord tijdens het rijden, klonk als probleem met tandwielen. Heb er iets grotere wielen op gezet en beetje wild geweest in een veld, denk ik. Voor de rest helemaal stock. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken naar het probleem of al iets soortgelijks voorgehad?
     

Deel Deze Pagina