Multiplex Cockpit houd binding niet vast.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door WillydeWoofer, 28 dec 2018.

  1. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Kun je de zender niet gewoon ruilen voor een Futaba? Ben je van het hele gezeur af :D :eek: :cool:

    Overbodig om te zeggen misschien maar zorg wel van tevoren voor waterdicht bewijs van verzending enz. De postduif raakt onderweg nogal eens wat kwijt.....

    Succes!
     
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Gezeur kan je met ieder (ook gerenommerd) merk hebben.
    Ik zou niet gauw naar Futaba gaan, maar dat is gebaseerd op oude ervaringen in pylon race en nu ook waarschijnlijk niet relevant meer.
    Multiplex bevalt mij al heel lang goed.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zei het al.
    En daarom ben ik ook zo'n topmonteur. :)

    P.S. Je had gebeld, ik zit nu in Dubai, oud en nieuw met vriendin en familie en meteen sollicitatie.

    By the way, iedereen nog een goed 2019


    GJ
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Yep zo is postnl dus mijn zender kwijt geraakt. Na uiteindelijk driekwart jaar hebben ze hem vergoed. Eerst wilden ze maar 60% van de nieuwprijs vergoeden. Electronica is 20% afschrijving per jaar, speelgoed 50%. Uiteindelijk hebben ze toch de volle 100% vergoed.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2019
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vandaag de Cockpit SX7 terug ontvangen van Multiplex.de
    In de nota staat dat het hoofdmoederbord is vervangen, uiteraard onder garantie.
    De verzendkosten naar Duitsland t.b.v. € 18,00 (inclusief verzekering tot € 500,00) heb ik wel zelf moeten betalen.
    Het is wel vreemd, dat een nieuwe zender, die nog nooit gebruikt is, al een defect moederbord heeft!?
    Maar goed, ik kan de zender nu eindelijk in gebruik gaan nemen. Eind goed, al goed, zal ik maar zeggen.
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Rekening naar W&W sturen, ze zijn verplicht de kosten op zich te nemen.
    Dat kan je ook teruglezen in de vraag die ik op RCnetwork gesteld heb onder "Rechtsfragen".
    Je had hem helemaal niet zelf retour hoeven te sturen, de verkopende partij moet zorgen voor garantie.

    GJ
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik kan het proberen, maar ik betwijfel of ze mij die terug gaan betalen. Normaliter had ik de zender naar W&W moeten sturen. Dan had ik ook verzendkosten moeten betalen. Of ik had naar hen toe moeten rijden. Ik denk er nog even over na.
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gewoon proberen en verwijzen naar het topic op RC Network.
    Iemand schreef zelfs:
    @GJVO, der Händler hat dich erfolgreich verar.....
    en met verar... bedoelt ie verarscht, dus in de maling genomen.

    Deze link gewoon even naar W&W mailen en dan zeggen dat je de verzendkosten van hun retour wil hebben...
    Als ie het niet betaald dan krijg ik het wel voor elkaar dat het hem duizenden euro's omzet gaat kosten, ik was redelijk actief op RC-Network en veel mensen nemen me wel redelijk serieus.

    http://www.rc-network.de/forum/show...cht-muss-den-Händler-es-umtauschen-oder-nicht


    GJ
     
  9. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    Nog nooit gebruikt en moederboard stuk ? Dan is er geen of onvoldoende eindcontrole gedaan.
    Spijtig en kwalijk dat dit gebeurd. Gelukkig kom je er niet tijdens het vliegen achter.

    De verzendkosten krijg je ,denk ik, niet van de winkel terug. Je hebt de zender zelf teruggestuurd naar Multiplex. Doe je dit via de winkel dan hoef je inderdaad niets te betalen.
    Dan had ke echter naar de winkel moeten rijden, kost je aan benzine meer dan 18 euro. Ik zou zelf zeggen, laat maar zitten zo.

    Succes ik hoop de zender nu goed werkt !

    Grt,

    Arnoud.
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De winkelier, zeker in Duitsland, zou je, als je de zender opstuurt naar de winkel, ook die verzendkosten moeten betalen.
    De winkelier heeft totale verantwoordelijkheid voor de garantie, dus ook de verzendkosten van en naar de winkel en vanaf daar naar de fabrikant.
    Bij een groot bedrijf zou je het naar een antwoordnummer moeten sturen of je krijgt een pakketlabel toegestuurd.
    Dat is verplicht in Nederland maar nog erger in Duitsland, de koper is daar nog veel sterker.

    Gewoon proberen en dreigen met het forum, daar zijn ze nogal gevoelig voor.
    Niet geschoten is altijd mis.
    En tja, eindcontrole, je kan niet controleren of iets bind met een ontvanger, ze testen gewoon standaard het bordje voordat hij de zender in gaat.
    DOA is normaal gesproken 2%, het kan dus een keer gebeuren.

    GJ
     
  11. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Onder de grote riolen zijn de mensen wat gemoedelijker.

    Vragen zonder te dreigen kan altijd.
    Je verlies nemen daarna kan ook altijd.
    En dreigen, als jaar daar vaker over de vloer komt, is niet zo'n beste optie.

    Bij een volgende keer als er iets niet werkt en stuk is, kun je ook contact opnemen met de service in Nederland.
    De pakketzegel daarnaar toe is een tikkeltje goedkoper.
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nou, ik ken wel wat mensen onder de rivieren die veel minder gemoedelijker zijn dan waar ik mee omga.

    En wat betreft dreigen, ik vind dat Wil erg klantonvriendelijk behandeld is, iets wat ik niet gewend ben van W&W.
    W&W had meteen moeten zeggen, stuur maar op naar mij.
    En niet, stuur maar op naar Multiplex.
    Ik heb het zelf vaak genoeg aan de hand gehad dat iemand iets bij mij gekocht had (zender, regelaar) en als ik na inspectie geen rare dingen constateerde werd dat ter plekke omgeruild en geretourneerd naar de fabrikant of de vertegenwoordiger kreeg het mee.
    Dat werd dan vergoed door de firma waar het vandaan kwam.
    Zo is garantie geregeld en in Duitsland zijn die regels nog veel strenger, zelfs tussen particulieren onderling gelden die regels, je bent daar altijd verantwoordelijk dat de spullen goed werken, anders moet je dat aangeven.
    Daarom zie je in duitse advertenties wel eens staan, nur fur bastler of een tekst dat ze het niet hebben getest.

    Dus als hij de eerste keer bij de vraag of hij de verzendkosten wil betalen nee zegt, dan gewoon dreigen, duitsers zelf halen er meteen een Rechtsanwalt bij.
    No cure, No pay.

    En bij een nieuw produkt moet het via de winkel en niet via de nederlandse service dienst want die is er niet eens.
    Jan kon dit waarschijnlijk ook niet repareren zonder het moederbord te repareren en via Jan had je in dit geval ook geen aanspraak op garantie kunnen maken.

    GJ
     
  13. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Voor 18 euri?
    Niks moet, ik pak bij voorkeur de gemakkelijkste en snelste weg in het land waar ik op dat moment ben met het elektronisch speelgoed.
    Zo hoef je bij MPX het reparatie traject niet heel persé via de winkel te starten, waar je het hebt aangekocht.
    Op de site van MPX staat bij de service adressen ook het adres van de Nederlandse service en dat is nog steeds in Maasland.
    Hoe kom je bij de flauwekul, als Jan het niet kan repareren valt het niet onder de garantie?
    Mijn laatste ingestuurde reparatieklus, een uiterst professioneel gesloopte SX9, aangekocht bij W&W is via Jan, bij de fabrikant gerepareerd en dat viel volledig binnen de garantie.
     
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    GertJan, ik word een beetje verdrietig van jouw reacties in dit draadje.

    Allereerst: in plaats van portokosten terugeisen kun je dat beter eerst gewoon vragen. Je hebt dan tien keer zo veel kans, dat er een positieve reactie komt. Een winkelier het mes op de strot zetten is niet alleen onsympathiek, maar ook ontactisch. Overigens staat in de garantievoorwaarden van Multiplex en ook van de overige fabrikanten, waarvoor ik de servicedienst ben, dat portokosten om apparatuur naar de servicedienst te sturen voor rekening van de klant zijn. Het betreft hier de fabrieksgarantie, dus niet de garantie, die de winkelier moet leveren.

    Helaas las ik dit draadje pas toen er al in Duitsland vragen werden gesteld, dus dan hou ik me er buiten tot e.e.a. is afgewikkeld. De door mij geadviseerde manier om bij dergelijke perikelen te reageren is: overleg eerst met de winkelier of met mij hoe er gehandeld moet worden. De zender had in dit geval ook naar mij gestuurd kunnen worden, waarbij de portokosten voor een aangetekend pakket € 6,80 hadden bedragen.

    V.w.b. de fabrieksgarantie:
    - als het product bij aankomst meteen niet werkt is het inderdaad in principe aan de winkelier om een oplossing te bieden, waarbij nieuw verstrekken een mogelijkheid is. Dit doet de winkelier als regel in overleg met de fabrikant, eventueel via mij. Dit om risico's uit te sluiten. Niet alle eindgebruikers zijn namelijk even eerlijk als ze een fout hebben gemaakt, zoals het verwisselen van de accupolariteit, wat overigens de meest voorkomende gebruikersfout is.
    - als het product heeft gewerkt, zoals in dit geval, moet het naar de servicedienst. De buitenlandse servicediensten hebben in deze evenveel beslissingsrechten als de servicedienst van de fabriek, dus kunnen dezelfde garantie verlenen. Een winkelier kan ook op eigen houtje garantie verlenen, maar als de klant iets aantoonbaar verkeerd heeft gedaan, draait-ie zelf voor de kosten op.
    - in dit geval was er blijkbaar een defect aan het hoogfrequent deel van de zender ontstaan. Daarbij is het gebruikelijk, dan dan de gehele print wordt vervangen of dat de zender wordt omgeruild. Repareren op componenten niveau wordt nu eenmaal steeds minder gedaan.
     
    coen_l, ron van sommeren, Jonkje en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het gebrek aan betrokkenheid van W&W stuit mij een beetje tegen de borst.
    Het was al een hele toer om een aankoopnota te krijgen, maar verder reageerde men zonder enige emotie.
    Geen enkele sorry voor "de vertraging in de kerstperiode", of "wat vervelend voor je dat de zender niet werkt".
    Of te wel: "zoek het maar uit". Daar ben ik wel een beetje verbolgen over.

    Dat nodigt niet uit om verder zaken met een dergelijke winkel te doen.
    Als ik bezie hoe ik met mijn leerlingen, korpsen, klanten, om ga, dan is daar een heel groot gat.

    Toch heb ik geen zin in represailles. De rijdende rechter komt dan ook niet in beeld :D.

    Ik ga wel vragen, mede na het schrijven van Gert-Jan te hebben gelezen, of men de verzendkosten wil vergoeden.
    Verder ga ik genieten van mijn nieuwe zender.
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Beste meneer,

    Ik denk dat er maar een persoon is die recht van spreken heeft om "verdrietig te worden" en dat ben ik. Van het kopen van een defecte zender kan ik n.l. niet echt vrolijk worden, alsmede het door mij samengevatte relaas.
    Uw naam is in deze op geen enkele manier ter sprake gekomen. Noch door W&W, noch door Multiplex.de.
    Wat U er ook van vinden moge, zowel Gert-Jan als ik komen op voor het recht van de consument.
    Uw relaas over fabrieksgarantie en winkeliersgarantie is in deze niet relevant.
    Dit gebeuren geeft een negatief beeld over het merk Multiplex. Uw plotselinge inmenging draagt m.i. niets positiefs bij.
     
  17. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Ik heb het hele topic nog eens doorgenomen, maar kom de naam van Jan/Corrien meerdere keren tegen. Omdat anderen ook tegen een zelfde of ander probleem met hun Multiplex zender aan kunnen lopen (dat weet je tenslotte maar nooit) is de info die Jan/Corrien hier geeft wel degelijk ontopic en terecht. U heeft er dan niks meer aan voor deze case, maar voor een volgende wellicht wel. Ik snap dat er frustratie is over de zender die precies tijdens de kerstdagen defect blijkt te zijn en dat er dan minder snel wordt gereageerd, maar reageren zoals gedaan was ook weer niet nodig, toch?
     
  18. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    ik had me hier niet verder mee willen bemoeien, maar op dit moment stopt mijn hulp hier. Ik heb zelfs spijt dat ik je naar die cockpit sx heb geleid. Ik vind het zeer jammer dat je problemen hebt gehad met die zender, maar de verdere loop van dit draadje komt niemand ten goede.
    Je kraakt hier een winkelier af omdat je niet de moeite naam terug te rijden naar zijn winkel om daar samen met hem het probleem te bekijken. Ik weet zeker als je dat gedaan had dan had hij jou direct een andere zender meegegeven en de probleem zender zelf naar MPX geretourneerd. Ik ben vanmiddag vroeg klaar met werk en zal daarna eens gaan praten met de winkelier om zijn kant van het verhaal te horen. En die zal ik dan ook hier plaatsen.
    En dat je dan ook nog eens Jan (corrien) de Nederlandse service dienst van Diverse merken waaronder MPX hier te kakken zet vind ik niet terecht.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Beste mensen,

    Ik heb niets gemeld, dat niet waar is.
    Ik ga niet in herhaling treden.
    Verder stel ik voor dit topic te sluiten.

    Groeten, Wil
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ten eerste, Jan, ik zal je een doosje tissues sturen, daar kan je je tranen mee drogen.
    Dan verder: W&W had het op moeten lossen.
    Het klantvriendelijkst was geweest om te zeggen, kom maar langs, dan kijken we even en ruilen we het om.
    Maar er werd moeilijk gedaan over de rekening (die daar ter plekke niet meer uit de printer kwam en nagestuurd zou worden) en dan, toen bleek dat de zenderset niet OK was er gezegd werd, stuur maar naar MPX.
    Wat doe je dan als onwetende, dan stuur je hem naar MPX, dat in Duitsland zit en niet naar een servicedienst in Nederland.
    Dat zou ik zelf ook doen omdat alles gloednieuw was.

    En wat betreft dreigen.
    Je kan het eerst vriendelijk vragen en als de winkelier niet reageert dan pak je het anders aan.
    De reacties op het duitse forum waren minder vriendelijk, die kwamen meteen met artikelen in wetboeken en er werd al geschreven dat de winkelier ons (vriendelijk vertaald) in de maling genomen heeft.

    Ik ben zelf rayonleider geweest bij Bart Smit/Intertoys en daarna de winkel van Muco Alkmaar opgezet en had ook wel eens met dingen die Wil overkomen zijn te maken.
    Ik heb nooit tegen een klant gezegd dat ze het maar naar de fabrikant moesten sturen als het niet werkte.
    Ik heb wel doorgebrande artikelen gezien en die vallen dan ook niet meer onder garantie.
    En ja, de eerste reactie van mensen dan is dat ze kwaad worden en dreigen.
    Dat hoort er nu eenmaal bij, alleen was er toen nog geen social media en werd er meestal gedreigd met , ik ga naar de consumentenbond en dat soort dingen,
    Van hogerhand werd er dan vaak via briefwisseling wel een regeling getroffen, dus dreigen kan, zeker nu met het internet, helpen.

    Maar we kunnen dit sluiten, WIl kan weer spelen met zijn Multiplex.
    En ik zal geen mensen meer verwijzen naar W&W tot dit netjes financieel opgelost is.

    GJ
     
    mig 3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina