Hi Ik ben opzoek naar de juiste benaming van het onderdeel dat bestaat uit 2 helften en samen gehouden word met een spiraalveer dat tegen de zwarte schijf zit Dat voorkomt dat de wielen gaan draaien als de motor stationair draait
Je weet zeker dat de schoen versleten is? Misschien iets verder uit elkaar halen. Verder raad ik je aan om de manual van de auto erbij te zoeken, daarin staan artikelnummers waarmee je makkelijker kunt zoeken op het internet. En om je volgende vraag voor te zijn, de manual kan je bij de Kyosho site downloaden.
Waarom denk je dat dit door de koppeling komt ? "pakt" hij te snel of wat ?? Je moet het wat duidelijker omschrijven wat er nu precies gebeurt.
is een oude motor die nooit heeft gedraaid. Loopt stationair goed. Maar als ik dan het wagentje van het blokje haal en op de grond zet en gas geef valt hij snel uit dacht mij te herinneren dat de spoeier 3,5 toeren moest open staan
Allereerst stel je zo geen motor af maar de fabrieksinstelling moet wel werken. Misschien toch even de manual nakijken of je goed zit? Dan als de koppeling de reden van afslaan is moeten de wielen al stevig draaien als je de motor stationair laat lopen, draaien de wielen niet of lichtjes is het niet de koppeling. Als het wel de koppeling is is het meestal de veer, verder uit elkaar haken en inspecteren zal je het juiste antwoord geven. Als de veer gebroken is kan je gewoon de laatste ring van de veer even rechtop buigen zodat het weer een oogje is om aan de andere uiteinde te haken. En als het de koppeling niet is is het de afstelling of de plug, een gloeiplug kan ook verouderen (mits het degene was die er al in zat)
deed het gisteren wel was met branstof van de winkel heb nu oude brandstof kan het dat zijn. Plug gloeiplug gloeid goed op de starter
nee. kwestie afstellen. ik zit wat meer met de vliegende toestellen uitgerust met methanol motor, die vliegen met -10 ook. al kan het zijn dat ze dan wat harder slijten zolang ze koud zijn. bij automotoren is dat wat erger, die passing is vaak wat strakker. maar rijden kan zowieso. als je maar afsteld. iedere methanol motor (de jouwe dus ook) moet worden afgesteld. je zal bij een onbekende motor dus eerst de volledige afstelprocedure moeten doorlopen. lees hiervoor dit door: https://www.modelbouwforum.nl/threa...en-carburateur-van-een-model-race-auto.15402/ Nu moet je wel ff opletten. je verteld net namelijk dat je motor nog nooit heeft gedraait. hij is dus nieuw, DUS moet hij nog inlopen. bij het inlopen slijten de onderdelen netjes op elkaar in, als dit goed gebeurd kun je lang plezier hebben van een motor. gebeurt dit niet goed, kun je de motor vlot weggooien. het is vrij belangrijk. Voor het inlopen, lees dit even door: https://www.modelbouwforum.nl/threads/inrijden-de-wot-methode-voor-brandstofmotoren-uitgelegd.19154/ Qua gedrag van jouw motor, kan makkelijk dat hij bijvoorbeeld (stevig) te rijk of te arm staat. dan lopen ze soms wel stationair, maar bij een tikkie gas slaat het af. na het inlopen en afstellen zoals hierboven, zul je zien dat je methanol motoren altijd af moet stellen voor het rijden.. daar ontwikkel je een gevoel voor, geluid zegt heel veel, rook ook. na een tijdje is het een gewoonte, en heb je in 3 tellen (letterlijk) de motor afgesteld. maar, eerst moet de basisafstelling goed zijn, en dat wordt uitgelegd in de twee linkjes.
zou een oude nog lopen . O f moet ik die eerst eens uit elkaar halen. Verschoot ervan toen ze de prijs voor 4 liter nirtro zeiden 45 € is wel veel. Maar rij er ook niet veel mee soms maar 20 min. Nu zondag 50 min met gespeeld
plug eruit draaien.. test 1: kun je de uitgaande as draaien? zonder al te veel kracht.. test 2: kun je hem rond krijgen? zo ja, hoe makkelijk of moeilijk? Kun je de as goed draaien, gaat het werkelijke rondgaan op 1 punt lastig, is de kans dat hij het doet vrij groot. het kan wel zijn dat er wat olie is ingedikt in de carb. maar dat komt er vanzelf uit als je gaat proberen.. meestal