Op zoek naar kit als basis voor bushplane

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door quatie, 13 mrt 2019.

  1. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    ik heb weer zin om iets te gaan bouwen. Tot nu toe heb ik alleen maar vliegtuigen die ik kan weggooien, ik wil nu graag iets stoers met een onderstel..

    Het idee is om een niet al te grote bushplane te maken met een forse electromotor en flinke wielen. Doel is om er op wat meer onconventionele plaatsen mee te kunnen vliegen. Nu wil ik nog niet helemaal van scratch beginnen dus ben ik op zoek naar een goede basiskit.

    Ik kwam onder andere een kit van Siva tegen, een Cessna 150. Spanwijdte bijna 1 meter. Het idee is er een custom taildragger van te maken. De motor mag wat langer en daarmee krachtiger worden, er komt dan een neus op als ware het een turbine motor. De flaps en ailerons zullen groter worden, de flaps om een lagere stall speed te realiseren, de ailerons uiteraard om bij die lagere snelheid nog genoeg effect te geven.

    Ik kan echter weinig informatie over die kit vinden, is er iemand hier die hem kent en wat over de kwaliteit kan vertellen.

    Om een klein idee te krijgen van het doel, hierbij de inspiratie. Zo is een 150 ineens cool
    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Barneveld
    Toen ik je foto zag dacht ik aan een Robbe Charter als taildragger uitgevoerd en dan met grotere wielen.


    Of zo'n kitje. De Porter is tenslotten een echte bushplane en heeft al een langere neus.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2019
  3. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Een tip voor een andere kit is natuurlijk ook welkom
     
  4. Rob.M

    Rob.M

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Tolbert groningen
    Kijk eens aan lijkt er een toestel met net wat teveel vermogen en uitslagen en landings snelheden waar je u tegen zegt. Dat zelfde idee had ik een aan jaar terug ook en toen heb ik een calmato vleugel als basis gebruikt. Daar van de achter lijst af gezaagd en de rol roeren opgedeeld en verbreed naar 50mm breed ongeveer en met flaps die ik in de zender mee kan mixen met rol. De afmetingen zijn afgeleid van de romp van de calmato. Heb er zelf een 5045 600kv sk3 motor met een 16x8 prop op 4s 5000 mha aan vermogen over de 1200 wat aan de prop. Voor de lol zit er een frsky regelaar met dshot 1200 zo dat ik ook reverse ( de motor de andere kant op laten draaien) daardoor kan je met goede timing kan bij de landing vrij wel direct stil staan. Ga binnen kort nog een vleugel van een calmato aan passen met nog grotere roeren met meer uitslag voor meer fun. [​IMG]
     
    Jan Weststrate vindt dit leuk.
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Bushplane: multiplex funcub met grote wielen en remflaps

    Ps: Als je iedere keer je model weggooid.. Zonde zo hou je niets over.
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    En voor hetzelfde geld heb je de Tundra van Hobby-king.
     
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

Deel Deze Pagina