Misschien kan iemand mij helpen, als ik de throttle reversed heb in de servo instellingen op mijn spektrum dx9 komt hij in failsave mode en werkt mijn throttle niet meer en de zender zegt bind in low throttle, dus geprobeerd om de zender en ontvanger te binden met elkaar maar hij wekt daarna nog steeds niet iemand enig idee hoe ik dat failsave eruit krijg zodat mijn throttle weer werkt
je endpoint een tikkie ophogen (werkt voor nitro) bij electro kan dat ertoe leiden dat de motor altijd blijft draaien of dat de regelaar niet initialiseert.. of je failsafe opnieuw inleren. geen idee hoe dat werkt op een spectrum. In een futaba is het een apart menu, en daar kun je de failsafe waardes aanpassen.
Waarom heb je de servo richting omgedraaid? Veel zenders hebben een beveiliging die ervoor zorgt dat je motor niet direkt kan gaan draaien na het binden. Zou je dus je servo richting omgedraait hebben, omdat je de functie vd stick omgedraait wil hebben dan werkt dat waarschijnlijk niet. Je stick staat dan op volgas terwijl je motor niet draait. Maar je zender ziet dat nog steeds als volgas en voorkomt binden met de ontvanger. Dit is maar een idee trouwens. Ik weet niet of je je functie van je gasstick wil omdraaien. En ik ken Spectrum ook niet zo goed.
bij futaba zit zo'n beetje altijd het gas omgedraait. Alleen de servo/kanaalrichting dan. gasstick werkt wel zoals het hoort. Al heb ik een oudere collegavlieger uit de tijd dat kanalen omdraaien nog niet zo simpel was. die vliegt met de gasstick verkeerkom, dus 0 gas is stick bovenin. Hij heeft gewoon moeten wennen aan de alarmpjes als de zender aangaat.. verder werkt dat gewoon nu scheelt het ook dat hij alleen brandstof vliegt..
heb nog even zitten puzzelen alles werkt zoals het hoort behalve de pitch servo deze werkt andersom en als ik deze reverse gaat de motor volop draaien dus alleen even kijken hoe ik dat in de instellingen in mijn zender moet veranderen
In theorie moet dat in het swash menu. ligt ook heel erg aan je setup. Als de zender is ingesteld als 120 graden swash (H3) moet daar een apart menu voor zijn, en daar moet je ook de servorichtingen veranderen. Is het H1 swash, kun je de losse richtingen veranderen. Als jij wat veranderd aan 1 kanaal en je motor gaat draaien, is er iets heel erg raars aan de hand. elevator, aileron en de pitch servo hebben geen fluit met gas te maken.. of je zit in de curves taan te passen ipv het werkelijke reverse menu.. Kan ook zijn dat het in de stabilisatie niet goed staat. Als dit trouwens al een probleem is, controleer dan vooral de correctierichtingen van de stabilisatie.. als die niet goed staan, is het heel erg spannend om te vliegen...