Jet van Nederlandse bodem

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door skycat, 7 jan 2017.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Heb je die X10 liggen? Die past precies.
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Laatste hand aan de airbrake leggen vanavond:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    henky, gpman, serge pot en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    En dicht:
    [​IMG]

    Toch ook maar besloten om dat grote gat voorin te dichten:
    [​IMG]
    [​IMG]

    En richtingsroer servo zit ook:
    [​IMG]
     
    serge pot vindt dit leuk.
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
  5. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    53395036_2059772927650133_6168444004884021248_n.jpg
    Was een leuk gesprek met de redactie Drones & Modelvliegen.
     
    nickos en Berto vinden dit leuk.
  6. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Wat zou nu de betere keuze zijn als eerste turbine jet.
    De Sabre of de Eurofighter?
    Of de 78" Vulcan van Tony Nijhuis verbouwen naar Turbine?

    Een mooi realistisch vliegbeeld is wat ik leuk vind.
    Liefst een beetje stabiel.

    Turbine vliegen is voor mij nieuw, maar ik vlieg al wel een tijdje met edf.
    Tot half vermogen van de K-70.

    Met de Kingtech K-70 al wat in een proefopstelling gespeeld om te kijken hoe e.a. werkt.
    Tot dusver plug&play en eenvoudiger dan een methanol motor.
     
  7. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Erwin,

    De Vulcan heeft de grootste vleugel oppervlakte dus deze zal het makkelijkste los komen op bv gras. Deze is geheel van hout dus komen er wat bouw uurtjes om de hoek kijken. En een delta vliegt altijd makkelijk.
    De Eurofighter is een echte scheur bak. Zeer vriendelijke als je hem overtrekt als gevolg van de delta vleugel. Canards kan je vast zetten.
    De F-86 is een turbine trainer en vliegt als een taxi. Geeft goed aan als hij te langzaam wordt.

    Dus ja waar ga je voor.
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Wat Ray zegt ;-)

    Wat betreft de Vulcan een schitterende bak ben je aan het bouwen, echter die is al in zo`n vergevorderd stadium dat ombouwen naar turbine een hele extra klus gaat worden.
    Of je moet er 2x een Kingtech 30 of 45 in zetten, dan ben je zo klaar ;-)

    Wat betreft de F-86 Sabre en Eurofighter.
    Ze zijn beide als eerste turbine model te gebruiken, kunnen allebei lekker langzaam vliegen zonder nare eigenschappen (de Sabre gaat 'kwispelen' als hij te langzaam wordt).

    De keuze is meer of je voor een rustig rondjes vliegen model gaat, of door de lucht wil scheuren.

    De F-86 nodigt niet echt uit om te scheuren, niet dat het model het niet aan kan maar dat is gewoon niet realistisch meer.

    Mooie rustige take off met half tot 3/4 gas, stijgvlucht en de eerste bocht in zetten om dan lekker relaxt rondjes vliegen, daar houdt de Sabre van, gracieus bochtjes draaien, fly by op low speed de ene keer vlak de andere keer met 1 vleugeltje wat lager.
    Soms aan het eind vol gas en verticaal doortrekken tot ie uit het zicht verdwijnt om vervolgens met gas dicht weer rustig terug vliegend naar de baan.
    Af en toe een rolletje, rugvlucht en een looping om vervolgens weer rustig rondjes draaiend en later de zachte landing in te zetten.

    DAT vind de F-86 Sabre het lekkerst (althans zo ervaar ik dat als ik er mee vlieg) en met een Kingtech K70G en 2 ltr brandstof aan boord hou je dat zo`n 10min vol.


    De Eurofighter vraagt er gewoon om om zo vroeg mogelijk los te zijn om dan kort wegdraaiend of sterk klimmend met vol vermogen weg te scheuren.
    Volgas voorbij, rollen die te snel zijn, looping die je zo kort kunt maken dat je hem halverwege eruit trekt omdat je teveel hoogte geeft om vervolgens weer door te vliegen of er niets aan de hand is.
    Verticaal omhoog na elke fly by, korte bochten met of zonder canards gekoppeld het kan allemaal.

    Hij kan prima langzaam vliegen en blijft dan ook zeer goed controleerbaar en doet ie ook probleemloos, maar de uitstraling dat het sneller moet heeft de Eurofighter nou eenmaal.
    En zo vlieg ik er dan ook mee :)


    Ze zijn beide realistisch te vliegen en stabiel maar denk dat de F-86 Sabre meer in aanmerking komt dan de Eurofighter gezien jouw voorkeur.
     
  9. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    :thumbsup:

    Dan weet ik dat ik voor de Sabre zal gaan.
    De Sabre ziet er al geweldig uit.....
    En als ze vliegt als een trainer ..., dan zou ik wel erg dom zijn om iets anders als eerste te kiezen.
    Dus als jullie er nog ééntje voor mij willen samenstellen, graag.
    Geen haast. Uiteraard leuk als ze dit seizoen eventueel nog zou kunnen vliegen.


    Dat scheuren heeft niet echt mijn belangstelling. Wel leuk natuurlijk.
    En ja een delta heeft wel weer vriendelijke eigenschappen.

    In de Vulcan gaan al heel veel uurtjes zitten, wat natuurlijk het grootste deel van de lol is.
    Maar voor deze versie is ombouwen nooit een optie geweest. Wie weet voor volgende versie.
    Totaal vermogen zou ongeveer gelijk moeten zijn aan de K-70.

    Voor de maiden weet ik nog niet of dat op ons veld zou moeten gaan gebeuren.
    Ik vlieg op de Ermelose heide, een vrij klein, niet heel vlak veld.
    Zou Deelen een optie kunnen zijn voor de maiden van deze "macho"?
    Turbine vliegen is/lijkt sowieso geen optie voor ons veld, dus de Sabre zou dan ook al een thuishaven zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2019
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Gaat goed komen, ze liggen op 'voorraad' ;-)
    Op Prowing zullen ze ook allebei vliegend te zien zijn, de Sabre als EDF uitvoering.

    De Sabre (en Eurofighter) kunnen vanaf elk veld vliegen waar met normale modellen ook vanaf gevlogen word, weet niet hoe groot (klein) het veld op de Ermelose heide is maar dat zou geen probleem moeten zijn.

    Qua vliegen op Deelen stuur ik je nog even een mail ;-)
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2019
    gpman vindt dit leuk.
  11. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Eindelijk mijne ook in de spuitplamuur. Daarna wit, blauw, oranje, geel en rood. Red Bull root met nummer 33.
    Romp grijs.jpg
    Zal klaar zijn voor Prowing 2019 om demo gevlogen te worden door Luuk.
     
    Hans Rijkuiter, serge pot en nickos vinden dit leuk.
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Mijnes heeft een ligt neusje en staarttipje. en zojuist volledig in de matte 2K lak gezet:
    [​IMG]

    Volgende week hopelijk beginnen met het moeilijkere werk :lol:
     
    Hans Rijkuiter, serge pot en nickos vinden dit leuk.
  13. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Mooi man.
     
  14. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Hij heeft kleur.JPG

    Hij begint kleur te krijgen.
     
    henky, Vale Ouwe, serge pot en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Kermit :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    mig 3 en nickos vinden dit leuk.
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    En weer geschuurd, toch niet tevreden (dat was ik al niet met het groen maar dacht ach het kan wel).
    Maar nee, nu alles opgeschuurd,
    morgen even goed het stof verwijderen,
    woensdagochtend nieuwe kleur aan laten maken,
    woensdag middag in groen spuiten,
    komend weekend het zwart er weer op (dat vond ik nog wel aardig),
    na het weekend alles weer inbouwen,
    zondag de 14e weer een paar keer vliegen voor ProWing.

    Oooh heb dan nog 2 weken over :hammer:
     
  18. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Waar ken ik dat van. Zelf afgelopen weekend de vleugels weer kaal moeten schuren. Nu wel zeer tevreden.

    Euro.jpg
     
    Berto en nickos vinden dit leuk.
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Nice, geloof dat ik vorige keer met de Sabre net zo zat, maar had toen nog minder tijd, dus relax........... :confused:
     
  20. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    We hebben tijd genoeg...........:hammer:
     
    Berto vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina