Koppeling acme nb16

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door philip van der wal, 2 apr 2019.

  1. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Voordat je gaat bestellen, heb je de koppeling al uit elkaar gehaald en gekeken of het de veertjes en/of de schoenen zijn?

    In dit hele verhaal zie ik niet dat je uberhaupt de koppeling even open hebt gehad. Doe dat nu eerst, kijk of het inderdaad zo is.
     
  3. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    nee ik heb het niet verteld maar ik heb hem wel ff open gemaakt maar hoe kan ik precies zien of ze kapot zijn, en die schoentjes lijken wel onbestelbaar ofzo zou u nog even voor mij willen kijken. Want die verkoper had ook al een paar schoentjes besteld maar paste allemaal niet.
     
  4. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
  5. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  6. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Hoe kan je precies zien of je veertje/schoentje kapot is
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als eerste het verzoek om het in je topic te houden, het was niet nodig om een 2 jaar oud topic met je vraag waar dit eigen topic over gaat lastig te vallen. Ten tweede weer de opmerking dat je je eigen topic niet volgt want ik had al uitleg gegeven:
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/koppeling-acme-nb16.264709/#post-3947279

    Ook heb ik even je brandstof vraag uit het algemeen auto gedeelte naar het brandstof gedeelte, lijkt me daar beter passen.

    Je hebt veel vragen maar misschien wordt het even tijd dat je ook leert zoeken, lezen en actie onderneemt.
     
  8. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Ja dank u wel voor het verplaatsen ik zal voortaan beter mijn eigen topic lezen, ik was beetje haastig. Dank u wel voor het helpen!
     
  9. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Roelof, ik had uw antwoord al gelezen maar ik weet niet precies hoe ik het kan zien want mijn schoentjes zitten wel gewoon vast, maar ik zou niet weten wat u bedoeld met los hangen. Bedoel u dan dat er een gleuf zit tussen die schoentjes en de middelste schroef? Want ik had hem open gemaakt en ik stopte er een plat bek schroeven draaier tussen en er zat nog wel wat kracht op die schoentjes maarja of dat goed is geen idee?
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, nogmaals.

    De schoentjes zitten over de pen geschoven, daarbij zit ook het veertje die aan 1 kant om de schoen zit en de andere kant om de moer van het vliegwiel gehaakt zit. Als de veer goed is is de schoen door de veer naar binnen getrokken. Je kunt je nagel er onder zetten of een schroevendraaier om de schoen iets naar buiten te bewegen. Daar moet een redelijke kracht voor nodig zijn en als je hem laat schieten moet die weer strak naar binnen vallen.

    Is het veertje gebroken is er ook geen veerkracht op de schoen en kan de de schoen zo naar buiten draaien en daar blijven staan.

    Verder om te controleren is of de klok (de trommel met het tandwiel) vrij draait, doet die dat niet loopt er of een schoen tegenaan, is er een kogellager kapot of heeft de klok geen speling.Met dat laatste bedoel ik dat de klok iets over de as hen en weer moet kunnen schuiven om zeker te zijn dat die vrij kan rond draaien.

    De truuk die je in dat andere topic kon lezen was om de auto met de wielen van de grond te starten. Als die dan wel start en de wielen draaien stevig bij stationair is er wel degelijk iets met de koppeling aan de hand.
     
  11. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Oke danku wel roelof! Nu snap ik het helemaal, ik ben net nieuw met deze hobby daarom snapte ik er niks van maar nu snap ik hem helemaal!
     
  12. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    Hallo, ik dacht vandaag ik zal hem nog eens zelf proberen te starten, en hij starte perfect maar ik moest hem wel starten met de wielen van de grond. Want als ik de wielen op de grond zet starte hij niet. Maar het rare is dat hij wel gwn mooi stationair liep en stil bleef staan. En als ik gas geef ging hij gwn mooi in de koppeling en rijden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 18 apr 2019
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als beide schoenen onder een aardige veerdruk naar binnen getrokken staan kijkt er niets mis mee.

    En als de klok erop zit, kan je die gewoon een slinger geven edat die even goed blijft draaien?
     
  14. philip van der wal

    philip van der wal

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Zevenbergen
    ja dat had ik ook gedaan en hij draaide ook netjes rond dus wat raar de ze in die zaak zeiden dat de schoentjes kapot waren? Want heb er vandaag prima mee ge reden. Alleen de motor was te warm geworden dus viel die uit dus ik moet hem ff een tikkie rijker zetten.
     

Deel Deze Pagina