Voorstellen F3K voor de CIAM-vergadering

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Loet Wakkerman, 25 feb 2019.

  1. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Er zijn weer een hoop nieuwe voorstellen aangaande o.a. F3K.
    Op f3k.nl onder de link

    http://f3k.nl/index.php?id=220

    kun je de PDF met de voorstellen downloaden.

    Hier staat ook waar je je voor- of tegenstem naartoe kan sturen en voor wanneer.
    Graag item-letter en reglementnummer vermelden bij de voor- of tegenstem.

    Als je wilt reageren, graag de paragraaf van het voorstel vermelden, zeggen of je Voor of Tegen bent. En dat uiterlijk vrijdag 22 maart mailen naar: subcommissie@f3k.nl. Loet en Helle inventariseren de reacties, weten dan hoeveel Voor of Tegen zijn en zo komt er een eensluidende reactie terug naar de afgevaardigde van de KNVVL, die naar de vergadering gaat.

    Loet
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2019
  2. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Mensen, deze voorstellen kunnen vrij ingrijpend zijn voor de F3K-klasse.
    Neem aub de moeite om het door te lezen en te stemmen.

    Loet
     
    Monique Wakkerman vindt dit leuk.
  3. arvaa

    arvaa

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Deventer
    5.7.10.1. Final score
    If five (5) twelve (12) or more rounds are flown then the lowest score is dropped.
    Er worden op NK wedstrijden op een dag nooit 12 ronden gevlogen. Dat betekend geen schrapper meer op NK. Willen we dat?
     
  4. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Voor vliegers in de middenmoot betekend de schrapper dat je een ronde mag verknallen zonder dat je meteen een flutscore hebt aan het eind van de dag. Dat is mooi meegenomen en wel zo motiverend.

    Ik denk echter dat het primaire idee achter een schrapper is dat je je een botsing of storing kunt veroorloven. En dat is voor de toppiloten enorm belangrijk.

    Het argument dat het aan de top vaak wordt beslist op de schrapper klinkt mij als een drogreden. Wanneer 2 toppers met hun schrapper op eenzelfde score uitkomen - en de schrapper is beslissend, dan is er dus effectief geen schrapper voor deze piloten. Want die laatste ronde telt dan toch mee.

    Natuurlijk is het zo dat consistent vliegen over alle ronden een onderdeel van het spel is. Dus eigenlijk zou je zonder schrapper moeten vliegen. Diegene die het meest consistent vliegt over alle ronden verdient te winnen. Maar dit is een spelletje waar je ook afhankelijk bent van je materiaal.

    Ik ben dus tegen
     
  5. tunderman

    tunderman

    Lid geworden:
    21 okt 2007
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Gemert NB
    Voor de zoekende, in pdf. Blz 58 tm 67 is F3K.

    Gr. Richard.
     
    Loet Wakkerman vindt dit leuk.
  6. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Even snel doorgelezen; alles wat Denemarken voorstelt ben ik voor, bijna alles wat Zwitserland voorstelt ben ik tegen. Leuke nieuwe taken in het verschiet!
     
  7. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    Om het makkelijk te houden, voor alle DK voorstellen. Tegen alle CH voorstellen.
     
  8. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
  9. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Doe hier maar even mee in de discussie.

    Schrappen weg vraagt om herstarten bij launchcrash. Anders loop je het risico op sabotage van de top-piloot door torpedering door een mindere teamgenoot van de runner-up.

    Herstarten altijd discutabel, raken is geen crash, en niet altijd te zien. Waar ligt de grens, te beslissen tijdens de ronde, door wie?

    Eens met argument dat onderscheid op de schrapper niet de reden voor niet schrappen mag zijn. Materiaalpech gebeurd, en is zelfs met meerdere modellen niet uit te sluiten. Schrapper vermindert impact daarvan.
     
  10. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik vind reflights naar aanleiding van een midair (al dan niet tijdens de start) echt een slecht idee. Zelfs zo slecht dat mocht het erdoor komen dat ik voorstel om het bij NK wedstrijden niet toe te passen. Het werkt, mijns inziens, negatief gedrag in de hand. Bij locale wedsrijden zal het meevallen, maar bij Eurotour,WK en Ek's kan het als tactiek worden ingezet. Dus dat een piloot met veel vliegtuigen in voorraad bewust kiest om een midair te veroorzaken zodat hij of zij een nieuwe ronde mag vliegen. Dat mechanisme moet echt voorkomen worden.

    Strepers moeten derhalve ook behouden worden, dan kun je nog eens pech hebben zonder dat je wedstrijd verloren is. In de top maakt het ook niet echt uit, als meerder piloten volle score behalen dan telt de streper alsnog mee. Lijkt me onzin om hier zwaar aan te tillen.
     
  11. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    En dan graag zoals in posting 1 beschreven.
    Voorbeeld:

    N 5.7.4.2 tegen
    O 5.7.7 tegen
    P 5.7.9.4 voor
    Q 5.7.9.5 voor
    R 5.7.9.5 tegen
    S 5.7.10.1 tegen
    T 5.7.10.3 voor
    U 5.7.11.4 voor
    V 5.7.11.5 tegen
    W 5.7.11.12 tegen
    X 5.7.11.12 tegen
    Y 5.7.11.13 voor
    Z 5.7.11.13 tegen
    Aa 5.7.11.14 voor
    Ab 5.7.11.15 voor
     
  12. Monique Wakkerman

    Monique Wakkerman

    Lid geworden:
    23 aug 2015
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Nijmegen

    Ik ben het helemaal met je eens. Het wordt er voor de meerderheid van de piloten niet leuker op. En niet leuk kan inhouden, dat mensen geen wedstrijd meer gaan vliegen en dat willen we nou juist voorkomen!
    Ik ben dus ook tegen dit voorstel.
     
  13. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Dit is uitslag van de stemmingen op de CIAM-meeting. Helaas, ik zie volgend jaar meer piloten met een lagere score naar huis gaan. Voor mij niet motiverend.

    Dear friends,
    The following rules have been voted for at the CIAM meeting today, 6. of April, with some ammendments.
    I'll give you the short details about what was agreed on.
    The letter refers to the letter in the CIAM agenda (and in this thread: https://www.rcgroups.com/forums/show...ules-Proposals):

    n) Midair collision during start gives reflight to those involved.
    o) flight time will be measured in tenths of seconds.
    p) preperation time on ground for 60 seconds before working time.
    q) signaling at the end og the testing time.
    r) testing time of 45 seconds.
    s) drop after 12 rounds.
    u) ladder replaced by new task "two flights only, 5 min max (2x5)" (equal to proposal z)).
    v) poker changes to 3 calls only. Working time can be 10 OR 15 minutes.
    x) new task: "one flight only".
    y) Fly off task "Huge ladder - 3, 5, 7 minutes".

    Enjoy[​IMG]

    Thank you to everybody involved during the preperation of the proposals, and especially to Cedric Duss and Friedmar Richter for good discussions at the Technical meeting yesterday.
    Erik Dahl Christensen
    Denmark
     
  14. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Mmm,

    Vind een lagere score op zich niet erg.

    Meer dat er een enorm gat komt tussen top en rest:
    Het vinden en volgen van een bel wordt steeds belangrijker bij de langere taken, en de top is daar in gespecialiseerd.

    Nu kun je met een mooie lancering en precies sturen ook zonder bel tot over de twee minuten komen. En daarmee rond de 80% uitkomen.

    Als je target echter 4 of 5 of meer minuten wordt, zit je rond de 50% of minder.

    Vrees dat de dynamiek er ook een beetje uitgaat. Vind langer dan 3:20 eigenlijk niet leuk.

    Just my Point of view.
     
    RJA, heino en tunderman vinden dit leuk.
  15. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Tsjaaa ik las het al....tis wat het is en we moeten het ermee doen

    Er waren aardig wat punten waar ik nee op had gestemd die er nu wel zijn dus moet ik nu 2x zoveel gas geven om te zitten waar ik wil zitten. Ook zal mijn manier van trainen ook moeten veranderen, die ging nu vooral focussen op het (netjes) vliegen en een heilig nummer daarin was ook de 3 minuten of de benadering van die tijd iets wat redelijk veel terug komt in veel taken. Maar we zullen het wel zien meer dan dat kan ik er nu niet op zeggen en gelukkig gaat het dit jaar nog niet in

    En wie weet wordt het ooit wel weer herzien of we gaan F5K-en

    Tot de volgende wedstrijd,
    Heino
     
    arno888 vindt dit leuk.
  16. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Wanneer gaan deze nieuwe regels in?

    Ik zie nu dat ik mijn App(s) moet aanpassen ‍
     
  17. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Ik geloof 2020...dus volgend seizoen.

    Grtz,
    Heino
     
  18. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ja volgend seizoen
     

Deel Deze Pagina