Bouwverslag houtbouw Jet van Michael Stern

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Tadango, 5 sep 2012.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt allen :) (ook namens mijn vader ;))

    De linker achterpoot wou niet meer in de de laatste 2 vluchten, gisteren bekeken wat dat was. We hebben de poten iets verlengd achter en de stiften waren niet sterk genoeg, iets verbogen. Zitten nu sterkere in, eens kijken of dat goed gaat.

    Ook 1/2 vlucht samen gevlogen met Ger zijn F86. ging heel mooi tot hij opeens wel erg traag werd. Volgas deed ook niets meer. Maar richting het veld gestuurd, poten uitgedaan en neergezet. Bij de kist gekomen was de motor al volkomen gekoeld.... was gewoon uitgezet.... geen idee waarom. Kist zweeft wel enorm goed, je merkt niet snel dat de motor uit is. Oorzaak van het uitzetten kan 2 dingen zijn : Ecu fout, verlopen zender inlering, of failsafe in de ontvanger. Had geen flightlog bij me dus niet de ontvanger kunnen uitlezen. Heb de zender opnieuw ingeleerd en nog een vlucht gemaakt zonder problemen (en zonder Ger.... mmh... :)) Flightlog ligt nu in de zender koffer standaard.

    Verder niets meer om te doen of aan te passen, het klopt allemaal gewoon.
     
  2. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Pracht kissie

    @Herman.
    Zou die user break echt aan mijn ouwe kissie hebben gelegen?

    Maar ehhh is heel mooi geworden de 'hout' bouw antistress kist, en zeker die aanpassingen aan de romp geven de kist een gelikt aanzien, en heel heel netjes gebouwd, ik zou het zo niet kunnen, dat bouwen kunnen jij en je pa wel :wink:
    Ook het vliegbeeld is verrassend mooi, lijkt zoals jij al zei behoorlijk op de alphajet.
    Powerrrrrrr zat met die 'ouwe' Behotec 66er, los na 40 metertjes en bijna stil hangen in de landing echt een mooie kist om vaak te pakken om te vliegen, many happy flights with it.

    Groet Ger
     
  3. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    mastfly

    Goedte horen Herman dat je tevreden bent met je kistje geeft mij weer moed.
    Nog wat folie werk en die van mij kan ook weer .
    gr Gerrit Jan
     
  4. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    mastfly

    De mastfly is weer vlieg klaar.

    Nog even alles na lopen en hij kan weer.


    gr Gerrit Jan
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Dat is heel mooi. Hier staat hij ook weer te wachten op minder wind, vliegt toch lekkerder. Ik heb nog een gasbusje intern gemonteerd, wel zo leuk bij het starten. Deze is verwijderbaar zodat deze makkelijk te vullen is. Met een bijna leeg busje starte hij prima 2 keer dus een vol busje gaat zeker een dag mee.
     
  6. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Hij heeft gister avond weer gevlogen de eerste landing was een beetje snel de tweede vlucht beter.
    De motor liep op idle wat te snel maar is op gelost dus volgende keer bij goede weers omstandig heden zal het vast naar wens gaan en dan maar eens kijken wat de mastfly in huis heeft.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Goed zo :) Heb je nog met flaps uit gevlogen? Ben wel benieuwd waarom hij bij jouw dan minder gaat reageren...
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Afgelopen zondag weer lekker gevlogen met deze kist, vliegt nog steeds super. Vorige jaar was de laatste vlucht een buitenlanding (motor pakt traag op, flinke tegenwind, inschatting foutje...) en de stiften van de poten moesten vervangen. De goedkope eurokit poten worden ook minder (buigen iets :)) en 1 4mm madenschroef was een 5mm gat geworden... Daar zit nu M6 draad ingetapt met een M6 madenschroef. Verder geen onderhoud. Gewoon laden, tanken en vliegen. Alleen 1 goedkope lucht koppeling is vervangen een tijd geleden, de rest blijft nog mooi op druk.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    henky, gpman en Berto vinden dit leuk.
  9. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    Ziet er goed uit. ik heb hem ook nog steeds maar heb er lange tijd niet mee gevlogen.
    Met de l39 dit jaar ook nog niet .droogte op de hei ga ik niet aan beginnen kans ik klein maar niet uit gesloten om een heide brand te verhoorzaken.. in de polder vogel bescherming juli kan het weer en het veldje bij Oldebroek is er niet meer.
    Dus zit wat vliegen betreft even niet mee .
    Even mijn kans afwachten.
    Bij jet vliegen moet alles kloppen anders moet je er niet aan beginnen.
     

Deel Deze Pagina