Sturmovik

Discussie in '3D geprinte vliegtuigen' gestart door mig 3, 8 mrt 2019.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
    Het is vandaag een stuk frisser buiten,

    Kan ik mooi even de PLA”F-35” buiten zetten.
    C3515CBA-A385-4046-98EE-8521D64D138D.jpeg
    Op dit moment worden de Aileron/Elevator en de HStab met de bijgevoegde G-code uitgeprint.
    De STL files zijn met een bepaald soort teken programma getekend waardoor je de facetten te zien krijgt......
    Ook de V-Tail had iets meer teken aandacht mogen hebben door in het midden toch iets meer versteviging aan te brengen.....
    De kleine vleugelverbindingen(voor het verlijmen)heb heb ik moeten weg knippen/snijden......

    Toch een leuk weekje gehad met dit ontwerp,de passing van alle onderdelen is zeer goed,geen warping van de PLA vleugeldelen omdat ze met de G-code bestanden op een “bedje”worden geprint.Nadeel daarvan is dat men met enig geduld het “bedje” van de print moet afpelllen.

    Zal niet verder gaan met andere soorten filamenten voor de “F-35” maar het PLA model gebruiken als proefkonijnvoor verschillende verftechnieken.

    Binnenkort krijg ik de CR 10S Pro 3D printer binnen.
    Daarmee kan ik waarschijnlijk een vergrote versie van Eclipson EBW-160 mee uitprinten.
    10715841-6E3E-466F-8A7C-0CC8B9A77230.png
    Een vliegende vleugel met een binnenwerk die waarschijnlijk:rolleyes:ook weer flink gaat vervormen door de zon.
    B140534B-75A6-44BC-AB0C-22F2911FAA2F.png
    Maar er werd een tip gegeven naar een bepaald soort filament(en)
    Ik zal de komende tijd eerst inlezen op het glass filled PLA en het Carbon filled PLA van Proto Pasta voordat ik deze aanschaf.
    En zal van tijd tot tijd de Sturmovik rompen gaan beschilderen.

    Groet:Robin
     
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik heb natuurlijk weer niet zitten opletten, maar waar heb je de F-35 bestanden vandaan?
    Is dat een vliegbaar ontwerp?
     
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
    Dag Erwin,


    En het linkje waar ook de link naar de goede overzichtelijke gebruiksaanwijzing staat......https://www.3d-flight.com/product/3d-fight-fighter/
    En nog even een foto van de uitlaat van de voorgeschreven 5 blads 64mm Freewing impeller.
    08BB6524-45C7-41D9-83F5-E5B1D921363F.jpeg
    Ik dacht afgelopen week ook al.Hoe dan?
    Waarom heb ik deze website gemist?
    Kijk/klik anders ook nog even naar de community........Niet echt veel drukte aldaar.Wel zit daar een Rus die ook nog een vliegfilmpje van de “F-35”
    heeft gemaakt.

    Groet:Robin
     
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Een 70 mm Wemotec heb ik nog wel liggen.
    Ik denk dat ik de bestanden vast aankoop.

    Direct printen waarschijnlijk nog niet.
    Ik moet eerst nog een geprinte Sabre en Mig15-bis (nr 2) verlijmen.

    Drie kisten zijn nog in reparatie. Twee kisten wachten op een maiden. Vier Arf's wachten op samenstellen en zijn bedoeld om dit seizoen nog te vliegen.

    Dan heb ik nog een Vulcan die nog een paar avonden aandacht nodig heeft op dan toch kunnen gaan vliegen.
    En de Sabre (overgenomen van Berto) waar enkel de turbine nog in hoeft te worden gebouwd.

    De winter was weer veeel te kort. :rolleyes:;)
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  5. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
    Ha ha haaaaa:rolleyes:o_O

    Als je de bestanden hebt aangekocht(nadat je de gegevens hebt ingevuld met wachtwoord en zo)krijg je via de mail de download bestanden.
    Het kan enige tijd duren voordat je de bevestigingsmail met download binnen krijgt.De jongens van 3Dlabprint hebben dit beter geregeld........

    Ook heb ik na een paar dagen via de site zelf voor een tweede keer op een ander opslag apparaat de gegevens opnieuw gedownload.
    Het linkje via de mail werkte opeens niet meer.

    Houdt ook rekening met het feit dat de voorgeprepareerde G-code bestanden lange printjes zijn qua tijdsduur.
    De vleugel bestanden namen in één keer meer dan 13 uur in beslag.
    Ik had géén enkele misprint.
    dinsdag begonnen vandaag(zondag) klaar.Dit kan nog sneller als ik bijvoorbeeld de wekker had gezet of zo.

    Groet:Robin
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.213
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Hallo Robin,
    Heb jij goede ervaringen met brantho korrux 3 in 1?
    Droogtijd? En is het methanol vast?
    Het is een polyesterbasis opgezette lak. Is ook een Nitro versie van, bebreep dat dat een primer is.
    Gr Bas
     
  7. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
    Beetje late reactie!

    Heb inmiddels via een ander draadje gezien dat je al bezig was om de 3in1 verf te gebruiken.
    Droogtijd is supersnel,vooral als men deze wil opbrengen buiten in direct zonlicht.(niet doen)
    Gelukkig is er ruimte om nog wat thinner toe te voegen aan deze dikke verf.

    Methanol vast?
    Geen idee…

    Groet:Robin
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.213
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Bedankt voor de let opjes.
    Spuitbusjes om te testen
    Maar de romp heeft nog wat extra voorbereiding nodig. Dus loopt wat uit. Met droog weer zet ik een kapje in de lak. Zien hoe dat vloeit.

    Verf in Veendam besteld. Verf24. En normaal geprijsd. Snel geleverd.
    Je heb van die bedrijven die je het hele blik willen meesturen. Kosten lopen dan uit de hand.

    Deze zaak voorziet vliegclub Veendam van kleurtjes. Altijd goed.
     

Deel Deze Pagina