Hallo ..zal me eerst even voorstellen ..ik ben ronald en woonachtig in huizen.. Heb 2 maanden geleden een fg carson gekocht (tweedehands) om te kijken of ik het een leuke hobby vind ..en ja hoor hij start perfect en rijd goed. Ik heb hem van de week is helemaal uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt en onderdelen vervangen..koppeling was stuk en nog wat kleine dingen.maar hij zit weer in elkaar.alleen merkte ik bij volgas dat die inhoud. Carburatuer eraf gehaald en schoongemaakt..toen alles terug naar fabrieksinstelling en starten.maar ja nu komt het....ik krijg hem met geen mogelijkheid goed afgesteld .. Als je hem start loopt die maar als je dan gas geeft lijkt het net of die teveel of te weinig krijgt en slaat die af ..daarna weer starten maar wil dan ook weer afslaan ..compressie is prima bougie is goed en krijgt gewoon zijn brandstof ...wie heeft er een paar tips voor me
carburator er terug af halen en open doen, misschien vuil ingekomen, dichtingen nazien rond isolator, heb je de carb volledig opengemaakt? zit alles goed in elkaar, membramen nog ok? H en L naald niet verwisseld? benzineslangen, tank en dop nazien
Als iets goed werkt niet uit elkaar halen, maar ja het leed is al geleden... Kan veel oorzaken hebben, luchtfilter mss andere weerstand na schoonmaken=opnieuw afstellen....
Ik heb de carburatuer niet helemaal uit elkaar gehad.heb hem schoongespoten met remmenreiniger en de h en l naald er uit gehaald en daarin ook alles schoon gespoten.toen alles weer in elkaar gezet ...de bougie slaat wat vet als die gelopen heeft ..heb de l naald 1.25 slag open gezet bij 1.5 wil die niet echt lopen ..ik zal de tank en dop nog nakijken slangen zijn goed ..dan zal ik vast een carson hebben met een 23cc blokje erop
maar.. als ik het goed begrijp, stel jij af door hem rijker te zetten.. armer is ook een optie... Standaardinstelling is vaak een startpunt.. niet het eindpunt punt is alleen dat jij de motor hoort/voelt/ziet, wij niet
Heb je gelijk in dat jullie hem niet zien of horen..probeer hem al armer te zetten maar dan slaat die meteen af ..ik weet het luistert heel nauwkeurig ..stationair loopt die rustig maar bij iets gas plop uit
Denk dat je de carb uit elkaar moet halen, en dan wel helemaal. Perslucht door de kleine gaatjes rammen vind je membraam en klepjes niet echt leuk. Volgorde van op bouwen is een belangrijk iets. Aan de pompzijde moet je eerst het membraam op de zitting leggen daarna pas de zwarte dikkere pakking en dan het pomphuis en pomp bal. Let even goed op de hevel van de vlotternaald. Deze moet net een paar tiende Mm onder de rand liggen in rust. Deze moet heel soepel kunnen bewegen. Andere zijde is hetzelfde. Eerst het klep membraam en dan de pakking en deksel. Als je het klep membraam op de carb legt moeten de klepjes(dat zijn de afgeronde lipjes aan de linker en rechter zijde) vlak op het carb huis liggen. Zo niet dan vervangen. Alle beide membramen moeten soepel en schoon zijn. Sommige soorten kunnen slecht tegen de nieuwe Aspen rommel en andere synthetische brandstof zooi. Ze worden hard en droog en dan werkt het echt niet meer. Ik zet de naalden op de volgende afstelling. H 1 slag vanaf dicht. L 1,5slag van af dicht. Starten en laten lopen tot warm. 5 min. Daarna met de hand(zonder gemonteerde servo) gas geven tot hij inhoud. Op dat moment de H naald weer iets verder open. Telkens een 1/4 slag tot hij in ieder geval tot 3/4 gas goed loopt. Daarna rijden en afstellen tot de bougie een mooie licht donkere bruine kleur heeft. Succes Gr eddy
Duidelijk ..ga ik dat maar eens doen ..Heb er geen perslucht doorheen gegooid alleen remmenreiniger ..onderdelen voor de carburatuer kan ik zo bestellen neem ik aan?
Kijk eens bij een tuin en park machine handel. Ik haal daar universele revisie setjes weg. Dit zijn pakketjes voor de meest gangbare carbs. Je hebt er maar een paar nodig van het pakketje maar voor 3€ lach je je hartstikke dood. Gr eddy
Ook remreiniger kan reageren met de Aspen prut. (Sorry, maar heb geen goed woord over voor die troep)ik maak mijn carb gewoon schoon met schone benzine en voor hardnekkig vuil een scheutje gasolie door de benzine. Nachtje staan laten en klaar.
Heb vandaag de carburatuer helemaal uit elkaar gehaald (zag er nog heel goed uit membraan ook niks mis mee .goed schoongemaakt.in elkaar gezet ..starten en lopen .maar zodra je gas geeft lijkt het net alsof die te veel lucht krijgt ..snap e onderhand geen hol meer van ..loopt mooi stationair maar met gas erbij ..waardeloos
Hoofdsproeier verstopt? one way valve voor sproeier binnenin verstopt, kapot? speling as gasklep? isolator krom (kun je testen met remreiniger op te spuiten)
Draai de h naald eens dicht. Tip dicht is dicht. Dus geen overmatig kracht zetten. Nu weer starten en hele kleine beetjes gas geven en je h naald heel rustig open draaien. Ik had dit ook een keer met een motor van Mp. Vorige eigenaar had de h naald met geweld dicht gedraaid. Zitting van de naald naar de kloten. Als de motor nu weer smoort is de zitting van de naald te ruim. Andere carb halen word het dan.
Hoe is het puntje van de naald. Moet mooi vlak zijn en niet scherp. En idd isolator tussen je cilinder en carb kan ook krom zijn. Ook hier de bouten van de isolator niet knetter hard aan draaien. Vast is vast. Bouten van je carb naar je isolator ook niet te vast draaien. Zijn je pakkingen tussen je carb en isolator en isolator naar cilinder wel goed. Scheurtje is voldoende om slecht gedrag te krijgen.