Hallo ik heb een paar dagen geleden een auto op marktplaats gekocht en naar 3x rijden ( 10 minuten per keer met een 2200nihm accu) en mn motor stopte er ineens mee. Nu heb ik alleen een probleem want er moet een nieuwe komen maar geen idee welke, wil eigenlijk gewoon nog even een soort gelijke motor om te oefenen. Iemand enig idee wat voor motor dit zou kunnen zijn ivm "turns" en welke ik als vervangend motortje kan bestellen Kan helaas geen foto's plaatsen. Motor: Ansmann racing clash (pro staat naast het + tekentje) maar verder geen info qua turns etc. Esc: robbe rookie 20 8400. Met vriendelijke groet, Dimitri
Met een klein beetje google is te zien dat de regelaar max 20A aan kan, dat is niet veel. De ervaring leert dat je niet lager dan een 19 tot 20 turns kan gaan. (Veel brushed Tamiya regelaars hebben diezelfde specs) Die ansman motor komt inderdaad in meerdere soorten. Populair vanwege de Tamiya cup zijn de Carson Cupmachines. Die hebben iets van een 20 turns specificatie en zijn zeer betaalbaar. Maar als je de motor loshaalt zou ik eerst de motor even direct op de accu aansluiten om te zien of deze dan wel draait. Indien zo is het toch de regelaar die kapot is.
Heb de motor los gehaald maar die reageert nergens op qua stroom. Sturen blijft die wel doen trouwens. En de esc word niet warm de accu word opzich ook niet heel warm wel een beetje maar kwam omdat ik ermee reed (toen die het nog deed) en het motortje werd bijna re warm op aan te raken( 2 tellen vinger erop en dan word het wel echt warm). Zag bij monstercars(weet niet of ik namen mag noemen) Een aanbieding van een motortje en een regelaar https://www.monstercars.nl/product_info.php?products_id=6912 Zal het hiermee ongeveer hetzelde rijden. En mensen ervaringen met monstercars. Mvg Dimitri
Dat is een populaire ESC, de meeste mensen kopen hem van Ebay of Aliexpress https://www.ebay.com/itm/1Pc-Brushe...peed-Controller-for-RC-Car-Truck/132289013704 Maar op zich is 29 euro voor zo'n motor/regelaar combo voor Europese begrippen een prima prijs. Pin je niet te veel vast aan de hoge specs maar naar horen zeggen kan die wel wat hebben. De 19T motor zal prima zijn best doen denk ik.
Denk dat ik de combi ga bestellen op mc. Iemand ook nog enig idee qua tandwielen? Heb net geteld en kwam bij het tandwieltje op de motor is 24 tands
Dat soort motoren gaan meestal niet lager dan 15 of 17 turns. Ik denk dat je dan gewoon even moet kijken hoe de auto rijdt met dat tandwiel.
Even iets heel anders: Dat tandwiel heeft met veel te grote tandflankspeling gedraaid, en te lang. Dat tandwiel, en zijn broertje (die waar hij ingrijpt) gaan vrij waarschijnlijk binnenkort de geest geven, dus ik zou proberen ook een setje nieuwe tandwielen te vinden.
Oke top bedankt voor de reacties was al een beetje benieuwd naar de tandwielen en heb de auto helaas zo gekocht maar heb ook nog een andere gekocht. Er zit een brushless motortje in(hpi flux warp 5700+esc en een soort metertje) iemand enig idee waar het metertje voor is op de accuhouder? Deze auto reageert trouwens heel gevoelig met gasreactie, ik moet persee heel rustig beginnen uit stilstand. Anders hoor ik een soort krrrg geluidje alsof de tandwieltjes soms doordraaien mischien motortje te krachting voor deze tandwielen of ben ik gewoon te ruig met gasgeven?
Dat metertje is een LiPo monitor/alarm. Ik neem aan dat die regelaar een zgn LVC (low voltage cut off) kent zoals vele brushless regelaars en is dat niet zozeer nodig maar om een LiPo accu te beschermen tegen een te verre ontlading met een regelaar die niet zo'n bescherming kent is de meest simpele truuk zo'n LiPo alarm. Die sluit je aan op het kleine stekkertje van de LiPo accu (- op de -) en op de kop zijn kant van het metertje zit een drukschakelaar waarmee je de alarm spanning in kunt stellen, 3.0 tot 3.2v is gebruikelijk. Zal de spanning (van 1 cell) onder die grens schieten hoor je hem piepen. Het gekraak kan diverse zaken zijn 1) het zgn "cogging" van de motor, bij de lagere toeren wil zo'n motor gaan stotteren en daarbij wordt dan door het tikken van de tandwielen een krakend geluid gemaakt. 2) de auto is een soort TT01 kloon, mogelijk kent de motormount ook diverse gaten voor de montage van de motor, per positie het gebruikte aantal tanden van het tandwiel, even nakijken of het juist gekozen is. 3) een rot tandwiel, bij de motor of in een diff.
Het is het chassis tt01 trouring van tamiya. Heb net even gereden met het stekkertje aangesloten en inderdaad als de accu een te lage voltage heeft lijkt het alsof er een brandalarm afgaat haha. En naar de tandwielen zal ik even kijken