DG 1000 van FlyFly

Discussie in 'Zweef Schaalmodellen' gestart door Erik-M, 29 jun 2019.

  1. Erik-M

    Erik-M PH-SAM

    Lid geworden:
    18 aug 2006
    Berichten:
    95
    Locatie:
    Winterswijk
    Ik vloog deze week een DG 1000 van FlyFly. Was echter niet helemaal tevreden over de eigenschappen. Het model is uitgerust met een E-motor in de neus en ge-trimt volgens het boekje. Als eerste viel op dat het model erg gevoelig is voor de propellor straal op het kielvlak. Uit volle macht tegensturen was hier nodig. Blijkbaar heeft ie toch een gezonde dosis rechts-trek nodig. Ook hebben we het zwaarte punt ca. 5 mm verder naar voren gelegd. Nu wil het model wel netjes stijgen. Maar nog steeds voelt het model erg vreemd op de roeren, met name over de rolroeren. Ruime bochten gaan goed, maar wat scherpere bochten gaan resoluut over in een vrille. Waar ie niet meer uit te sturen is. Helaas de eerste schade. Gelukkig alleen de motorspant en tippen van de vleugels er af. Goed te repareren dus.
    De eerste ervaring leert dat de kist een relatief hoge basis snelheid heeft. Gezien de vleugel geometrie geen verassing. Heeft een super goede glij-hoek, maar voelt sponzig op de rolroeren en erg spontaan op het hoogteroer.

    Wie heeft er ervaring met dit model? En wat zijn je bevindingen en vooral je afstel gegevens....
     
  2. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.838
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Het model is het beste te gebruiken als aanmaak hout voor de terraskachel.
    Hij is gewoon veels te zwaar.
    Ik heb hem ook gehad, en was gebouwd van betonplex lijkt het wel.
    Een geinig model om te zien maar vliegt voor geen meter.
     
    easy vindt dit leuk.
  3. Phaedra

    Phaedra

    Lid geworden:
    20 aug 2011
    Berichten:
    502
    Locatie:
    omgeving Antwerpen

Deel Deze Pagina