Bruder MAN TGS ombouw vragen

Discussie in 'Model truckers' gestart door edge_nl, 10 jun 2019.

  1. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    U schrijft,ik bouw voor mijn 2 jarig zoontje.Dat is heel anders dan wat de bouwers hier op het forum,als doel stelling hebben. De meeste voertuigen en dergelijke die gebouwd worden door forum mensen,zijn voor het merendeel gemaakt voor het gebruik op een baan bij demo's etc.meestal 1:14 1:16
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2019
  2. edge_nl

    edge_nl

    Lid geworden:
    2 jun 2019
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Utrecht
    Adrie, u heeft gelijk! Het is niet alleen de vrachtwagen die kapot gaat, maar ook de zender/electronica (en dat is wel zonde).
    Dit was precies het juiste argument om alsnog de (standaard) JJRC Q60 te mogen kopen van de baas. :)
    Tnxs!

    Kan ik rustig verder met de Bruder (1:16) van een motortje te voorzien.
     
  3. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    887
    Locatie:
    Den Haag
    Toch even een antwoord van mijn kant. De JJRC assen zitten in een DAF 1600 brandweerwagen. Trekkracht nooit gemeten, voor mij is de test of het model op een viaduct op ons parcours kan stoppen en weer kan optrekken. En de ultieme tets het parcours in Dortmund, waar zelfs Tamiya's niet naar boven kwamen maar mijn bluswagens wel. Ik rij de Modelcraft met 7,2 V. en de banden maat is 68 mm. De achteras heeft volgens mij een reductie van 2:1, maar dan zou ik de tanden moeten gaan tellen.
    Als ik echter lees wat je wil, een paar kg zand in de laadbak, kiepen en ook nog rijden is er wat mij betreft maar één advies. Je zult de minister van financiën om een ruimer budget moeten vragen, en bij Scale art de "scale drive" assen en pendelsysteem moeten aanschaffen. Dan kun je ook geschikte terrein banden vinden (Veroma) en velgen. Als je op een harde baan blijft rijden is jouw eigen as of de JJRC een goede oplossing. Maar ik vrees dat die je geen lang plezier zullen geven als je echt zand etc wil gaan rijden. Geloof me, ik ben ook begonnen met speelgoed assen etc, maar na veel ellende toch bij mijn eerste echte model overgestapt op wedico assen( de oude kunststof met diff)
    Overigens, ik heb ergens zitten slapen tijdens mijn middelbare school, kan je berekeningen niet volgen, helaas.
     
  4. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    887
    Locatie:
    Den Haag
    [​IMG]
    Geen TGS, maar een TGL. En een sterke motor, en goede acceleratie
     
    arm1948, Mark300 en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  5. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Ik dacht, met mijn opleiding HTS werktuigbouwkunde, heb ik vroeger iets gemist, helaas ik kan ook niets van alle berekeningen maken. :( :(
     
    klompenkeerl vindt dit leuk.
  6. klompenkeerl

    klompenkeerl

    Lid geworden:
    3 dec 2016
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik ben gelukkig niet de enige die er niks van snapt!! Volgens mij is het toch ook gewoon een kwestie van assen eronder en rijden met die truck. Werkt het dan niet zoals gedacht, dan bouw je er iets anders onder. Dat is toch de insteek bij modelbouw?!
    Heb bij mijn modellen nog nooit zulke berekeningen toegepast, en toch rijd alles zoals gedacht!
     
  7. edge_nl

    edge_nl

    Lid geworden:
    2 jun 2019
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Utrecht
    Bedankt allemaal voor alle positieve reacties.
    Ook die brandweerwagen ziet erg :kwijl: uit @FredK !
    Helaas zijn die "scale drive" assen/sets iets te mooi om waar te zijn.
    Maar dat geeft niets, als er straks iets van beweging in zit, is het ook al leuk.
    Dus het is nog ff wachten op een paar China-motortjes..
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2019
  8. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Denk dat je inderdaad ergens een begin zult moeten maken, en gaandeweg zult moeten verbeteren als iets niet naar wens is. Je wilt iets volledig 'opnieuw uitvinden', in plaats van bestaande/gekende componenten te gebruiken, dus de ervaringen zul je zelf moeten opdoen, veel succes met testen en experimenteren. Als je wat flexibiliteit inbouwt, zodat je bv. een aandrijfmotor, of stuurhoek, of whatever nog kunt aanpassen komt dat wel goed.
     
    Mark300 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina